arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶

وزیر دفاع قطر: خواستار گفت‌وگو با ایران برای امنیت و ثبات منطقه هستیم

« خالد بن محمد العطیه » معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت وگو با ایران به منظور حل اختلافات و تامین امنیت منطقه تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت و گو با ایران تاکید کرد

« خالد بن محمد العطیه » معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر بر لزوم گفت وگو با ایران به منظور حل اختلافات و تامین امنیت منطقه تاکید کرد.

روزنامه الشرق قطر روز جمعه نوشت ، العطیه در گفت و گو با سایت تخصصی امور دفاعی و مسایل نظامی ، اظهار داشت ؛ ما به یک چارچوب و توافق میان همه بازیگران منطقه نیاز داریم تا بر اساس آن امنیت خود را تامین کنیم . منطقه ما از جنگ و درگیری خسته شده است زمان پایان دادن به نبردها و صحبت کردن در مورد پیشرفت و رفاه مردم است .

وی در پاسخ به سوالی پیرامون موضع آمریکا درباره ایران و تاثیر تعیین وزیر خارجه جدید آمریکا بر توافق هسته ای ، اظهار داشت ؛ موضع ما در این خصوص روشن است . قطر همیشه خواستار حل موضوعات منطقه از طریق گفت و گو بوده است .ما همیشه خواستار گفت وگوی فراگیر برای امنیت و ثبات منطقه هستیم .

وزیر دفاع قطر همچنین بر لزوم اجرایی شدن پیشنهاد «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر این کشور برای همکاری امنیتی بین کشورهای منطقه با حضور همه بازیگران و با هدف دستیابی به صلح و امنیت تاکید کرد.

العطیه در این مصاحبه تنها راه برای حل مناقشه این کشور با عربستان ، امارات ، بحرین و مصر را گفت وگو و اصل احترام این کشورها به حق حاکمیت قطر اعلام کرد.

نظرات بینندگان