arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰

متن نامه مدیرعامل بانک ملی پیش از سفر به کانادا + تصویر نامه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدير عامل مستعفي بانك ملي ايران كه اين روزها سفر به خارج از كشور او به‌عنوان گريختن در پي پيگيري پرونده فساد مالي عظيم در سيستم بانكي ياد مي‌شود، در نامه‌اي كه چند روز پيش براي همكاران خود نوشته، با توصيف وضعيت خويش، وعده بازگشت داده است.



به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا؛ متن كامل نامه محمودرضا خاوري به شرح زير است:

«بسمه تعالي

جناب آقاي دشتي

رياست محترم اداره كل حوزه‌ مديريت

با سلام

با توجه به مشكلات عصبي حادث‌شده و بيماري مزمن كه از آن شديدا رنج مي‌برم، متاسفانه قادر به كنترل احساسات خود نيستم كه تلفني صحبت كنم، وضعيت ‌[ايجادشده] بسيار متاثرم كرد، هيچ‌گاه اين همه تحقير نشده بودم.

خواهشمندم سلام اين جانب را به همه همكاران عزيز، خاصه جناب‌ آقاي قيطاسي و جناب ‌آقاي‌ صفا، جناب‌ آقاي پدرام‌ و اعضاء محترم هيات مديره برسانيد.

انشاء‌الله به‌زودي شما و همكاران را از نزديك زيارت خواهم كرد. لطفا متن پيوست را در اختيار مخاطبان آن فورا قرار دهيد.

خداوند يار و ياورتان باد».

روز پس از تاريخ اين نامه بود كه متن استعفانامه مديرعامل بانك ملي ايران خطاب به شمس‌الدين حسيني ـ وزير امور اقتصادي و دارايي ـ كه در آن زمان براي شركت در نشست سالانه صندوق بين‌المللي پول در واشنگتن به‌سر مي‌برد، منتشر شد. محمودرضا خاوري در متن استعفانامه خود آورده بود: «اين جانب از طرف خود و كاركنان شريف و زحمتكش بانك ملي ايران با ابراز تأسف از عملكرد "اداره كل امور شعب مناطق آزاد" از محضر مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران عذرخواهي كرده و ضمن تأكيد بر بقاء مسئوليت بانك صادرات ايران، به احترام افكار عمومي استعفاء خود را تقديم حضور جنابعالي مي‌كنم. بديهي است دفاع از شخصيت حقيقي خود را موكول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفيق و عزت همه خدمتگزاران امين و دلسوز نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را خواهانم».

اين در حالي است كه موضوع خروج مديربانكي ايران كه پس از ماجراي تخلف و فساد مالي موسوم به سه ‌هزار ميليارد توماني، از سمت خود استعفا كرد و پس از عزيمت به يك سفر به كشور بازنگشت، مورد توجه رسانه‌هاي غربي نيز قرار گرفت.

به گزارش ايسنا، پايگاه روزنامه گلاب اند ميل كانادا در گزارشي اعلام كرد محمودرضا خاوري كه روز بعد از استعفايش از لندن به فرانكفورت پرواز كرد و با يك پرواز لوفتانزا، به تورنتو آمده، هم‌اكنون در اين شهر به‌سر مي برد و در آن صاحب يك خانه سه ميليون دلاري است.

طبق اين گزارش، اسناد املاك به ثبت رسيده نشان مي‌دهد خانه تورنتو به نام خاوري ثبت شده كه داراي تابعيت دوگانه ايراني - كانادايي است و ساكنان خانه در مراجعه خبرنگار گلاب اند ميل، حاضر به پاسخگويي به هيچ پرسشي نشده‌اند. اين گزارش با الصاق تصويري كه نويسنده روزنامه مدعي است به خاوري تعلق دارد، مي‌افزايد: مقامات كانادايي در اين مورد صحبتي نكرده‌اند و دولت كانادا نيزهيچ پيمان استرداد مجرمان با ايران ندارد.

روزنامه واشنگتن پست نيز با شرح ماجراي سوءاستفاده مالي اخير به نقل از رسانه‌هاي داخلي نوشت: مديرعامل بانك ملي كه بزرگ‌ترين بانك دولتي ايران است، پس از دستگيري چندين مقام بلندپايه بانكي در ارتباط با اين پرونده، به كانادا گريخت.

پايگاه‌هاي اينترنتي نيويورك تايمز، فايننشيال تايمز و بيزنيس ويك، پيش از اين با مورد توجه قرار دادن سوء استفاده مالي، استعفاي خاوري را از سمت خود منعكس كرده بودند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
نام جاوید وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
چه شاعرانه !!!!
بنده خدا فشاره عصبی بهش وارد شده
نیست کرایه خونش عقب افتاده
پول دفتر کتاب بچشو نداره
حقوقش کفاف زندگیشو نمیده
زن و بچه هاش تو خیابونا امنیت نداره
مجبوره بعد از کار بره مسافرکشی
و....
اینا فشار عصبی بهش وارد کرده دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
0
0
انشاء الله اعصابتان در سواحل زیبای کانادا بهبود یابد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
0
0
آخی نازی! چقدر تو رو اذیت می کنند. چقدر با اعصابت بازی می کنند آخه مگه یه آدم چقدر کشش داره
اشکم سرازیر شد.پدر سوخته ها چرا اذیتش می کنید.3000 میلیارد هم شد پول!!!!!
نظرات بینندگان