arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

حساسیت لیگ گروهی بیشتر است/ تیم جوانی داشتیم

سرمربی تیم ووشوی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید حساسیت لیگ به روش گروهی از برگزاری این لیگ به روش دوره‌ای بیشتر است و تیم جوانی را در این مسابقه‌ها هدایت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حساسیت لیگ گروهی بیشتر است/ تیم جوانی داشتیم

علی اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد مسابقه‌های لیگ برتر ووشو امسال توضیح داد: بازی‌های این فصل به صورت دوره‌ای برگزار شد و مسابقه‌های خوبی را شاهد بودیم. البته همیشه یک سری معایب وجود دارد اما خوشبختانه توانستیم امسال یک پله صعود کرده و در جایگاه دوم قرار بگیریم و مقام نایب قهرمانی مسابقه‌ها را کسب کنیم.

او در مورد شرایط تیم ووشوی دانشگاه آزاد در این دوره از مسابقه‌های لیگ برتر اظهار کرد: امسال یک سری از جوانان و دانشجویان را در اختیار داشتیم که توانستیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم. در هفته پایانی تکلیف تیم قهرمان مشخص بود و خوشبختانه توانستیم آخرین هفته را با پیروزی پشت سر گذاشته و نایب قهرمان شویم.

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سطح قابل قبول مسابقه‌های لیگ توضیح داد: خوشبختانه نحوه برگزاری لیگ خوب بود و فدراسیون و کمیته لیگ با نظم خوبی این مسابقه‌ها را برگزار کردند.

او در مورد دوره‌ای برگزار شدن لیگ نیز توضیح داد: این روش یک سری معایب و یک سری فواید دارد. از مهم‌ترین خوبی‌های این روش این است که همه تیم‌ها با یکدیگر بازی می‌کنند و دیگر بحثی وجود ندارد که تیم‌های ضعیف یا قوی در یک گروه بوده‌اند. اما از اصلی‌ترین معایب روش دوره‌ای هم کم شدن حساسیت در هفته‌های پایانی است. برای مثال امسال همه می‌دانستند چه کسی اول و دوم و سوم است و به همین دلیل حساسیت نیمه نهایی و فینال در مسابقات سال‌های گذشته وجود نداشت.

او در پاسخ به این سوال که کدام روش (گروهی یا دوره‌ای) را برای مسابقه‌های لیگ ووشو مناسب‌تر می‌داند، تصریح کرد: به دلیل اینکه همه تیم‌ها به یک اندازه قدرتمند نیستند تا در هفته پایانی هم رقابت نزدیک باشد من روش دو گروه را مناسب‌تر می‌دانم. چرا که در مرحله‌های نیمه نهایی و فینال حساسیت همچنان باقی است.

اسفندیاری در پایان اظهار کرد: از مسئولان دانشگاه آزاد هم تشکر می‌کنم که تیم ووشو این باشگاه را حمایت می‌کنند. امیدوارم در سال‌های بعد نتایج بهتری کسب کنیم.

نظرات بینندگان