arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

جهانگیری: تصمیم‌گیری درباره فیلتر تلگرام با شورای عالی فضای مجازی است / دولت معتقد است نباید محدودیت ایجاد شود / تا الان رئیس‌جمهور روی این موضع جدی است

معاون اول رییس جمهور گفت: تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی انجام می شود و من خبر دقیقی از این موضوع ندارم اما می دانم که رئیس‌جمهوری تا الان روی این موضوع جدی هستند و معتقدند که نباید محدودیتی در زمینه فضای مجازی به وجود بیاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جهانگیری: تصمیم‌گیری درباره فیلتر تلگرام با شورای عالی فضای مجازی است/ دولت معتقد است نباید محدودیت ایجاد شود / تا الان رئیس‌جمهور روی این موضع جدی است

معاون اول رییس جمهور گفت: تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی انجام می شود.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مطرح شده مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید در فضای مجازی و احتمال فیلترینگ تلگرام گفت: تصمیم‌گیری درباره فیلترینگ تلگرام در شورای عالی فضای مجازی انجام می شود و من خبر دقیقی از این موضوع ندارم اما می دانم که رئیس‌جمهوری تا الان روی این موضوع جدی هستند و معتقدند که نباید محدودیتی در زمینه فضای مجازی به وجود بیاید.

اظهارات جهانگیری صبح یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ در حاشیه جلسه هیئت وزیران بیان شده است.

اخیرا شایعات مربوط به فیلتر تلگرام در سال 97 اوج گرفته و حتی حمیده زرآبادی نماینده مجلس اظهار داشت کهاین موضوع در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است اما مرکز ملی فضای مجازی آن را تکذی کرد.

مجلس نیز صبح امروز جلسه غیرعلنی داشت. سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاونان وی با حضور در این جلسه، گزارشی در مورد آخرین وضعیت فضای مجازی در کشور به نمایندگان ارائه کردند. علی لاریجانی رییس مجلس نیز در این جلسه توضیحاتی در مورد وضعیت فضای مجازی در ایران ارائه کرد.

آنگونه که از روایت‏‎های نمایندگان از این جلسه برمی‎آید، اگرچه موضوع جلسه فیلترینگ تلگرام نبوده، اما نمایندگان نسبت به آنچه در فضای این پیام رسان می‎گذرد، نگرانی‎هایی را بیان کردند. برخی نیز در مقابل فیلترینگ تلگرام را صحیح ندانسته و تاکید کردند که فعالیت شبکه های مجازی ایرانی در فضای غیررقابتی محکوم به شکست است.

نظرات بینندگان