arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

2 کنسولگری در تبریز بازگشایی می شوند

وی با اشاره به این‌که سرکنسول روسیه در رشت نیز درخواست مشابهی برای فعالیت دیپلماتیک در تبریز دارد، افزود: سرکنسولگری روسیه، پس از سال‌ها وقفه، مجدداً در تبریز برپا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شهردار تبریز از آماده‌سازی خانه تاریخی نیکدل برای بازدید عموم در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش انتخاب؛ ‌ایرج شهین‌باهردر بازدید از خانه تاریخی نیدکدل، با اشاره به این‌که بخشی از خانه‌های تاریخی تبریز، تحت کاربری اداری، هستند، گفت: این وضعیت، قطعاً با وجهه تاریخی و فرهنگی این خانه‌ها و همچنین ضرورت‌های گردشگری تبریز سازگار نیست، از این رو مصمم هستیم که خانه‌های تاریخی متعلق به شهرداری را در خدمت بازدید عموم گردشگران و شهروندان قرار دهیم.

وی اضافه کرد: خانه تاریخی نیکدل که در سال‌های اخیر، مرمت و بهسازی شده، پیش از این به عنوان دبیرخانه تبریز 2018 مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما با خروج دبیرخانه، این خانه زیبا، از این پس‌ و به ویژه در ایام نوروز، پذیرای عموم گردشگران و شهروندان خواهد بود.

شهردار تبریز بر ضرورت همراهی مجموعه میراث فرهنگی در این رویکرد تاکید و اظهار امیدواری کرد، خانه‌های تاریخی، به عنوان میراث سبک زندگی گذشته‌ در خدمت عموم مردم باشد.

شهین‌باهر در بخش دیگری از سخنان خود، از ایجاد دو کنسولگری اروپایی در شهر تبریز خبر داد و گفت: زمینه فعالیت مجدد کنسولگری آلمان در تبریز با درخواست سفیر آلمان در کشورمان و پیگیری‌های وزارت امور خارجه، محقق شده و این مرکز دیپلماسی به زودی در خدمت توسعه ارتباطات بین‌المللی شهر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که سرکنسول روسیه در رشت نیز درخواست مشابهی برای فعالیت دیپلماتیک در تبریز دارد، افزود: سرکنسولگری روسیه، پس از سال‌ها وقفه، مجدداً در تبریز برپا می‌شود.

شهردار تبریز متذکر شد: شهرداری تبریز، با برخورداری از قابلیت‌ دوستی‌ها، پیمان‌ها و خواهرخواندگی‌های بین‌المللی، پشتیبان فعالیت‌ کنسولگری‌های خارجی در شهر است.

گفتنی است هم‌اکنون دو کنسولگری جمهوری آذربایجان و ترکیه در تبریز فعال هستند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان