arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

سه روايت از رفتن خاوری

مساله رفتن مدیر عامل بانک ملی ایران به خارج کشور، و عدم بازگشت وی در زمان اعلام شده با حاشيه‌هاي فرواني همراه شده است؛ به گونه‌اي كه رسانه‌ها هر روز از وي خبر و اطلاعات جديدي منتشر مي‌كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دنیای اقتصاد نوشت: مساله رفتن مدیر عامل بانک ملی ایران به خارج کشور، و عدم بازگشت وی در زمان اعلام شده با حاشيه‌هاي فرواني همراه شده است؛ به گونه‌اي كه رسانه‌ها هر روز از وي خبر و اطلاعات جديدي منتشر مي‌كنند. 

اين حاشيه‌ها از انتشار تصوير خانه‌اي در كانادا و انتساب آن به وي تا انعكاس دو نامه از وي را در برمي‌گيرد. در نامه اول او خطاب به همكارانش از بازگشت به ايران خبر داد و در نامه ديگري از عدم گفت و گو با مسوولان.

زندگي در خانه چهار ميليارد توماني
روز گذشته خبرگزاری‌های داخلی از خروج و سکونت محمود رضا خاوری در تورنتو کانادا، در خانه‌اي به ارزش 4 میلیارد تومان خبر دادند. برخی از خبرگزاری‌های داخل به نقل از روزنامه گلوب اند میل انگلستان، خبر از سکونت محمود رضا خاوری، مدیر عامل مستعفی بانک ملی به همرا خانواده‌اش در خانه‌اي به نام خودش در تورنتوی کانادا دادند. 

گلوب اند میل، با اشاره به ایرانی- کانادایی بودن خاوري گزارش کرد که خبرنگار این روزنامه با امتناع یک زن در داخل خانه در جواب دادن به سوال مواجه شده است. همچنین واشنگتن پست نیز به فرار مدیر عامل مستعفی بانک ملی، پس از ماجرای معروف به پرونده 3 هزار میلیاردی، اشاره کرده است. اين رسانه‌ها خبر دادند خانه مورد نظر سال 2007 با مبلغي حدود سه ميليون دلار خريداري شده است. 

نامه جدید خاوری به روایت الف
گروه بازار و پول- سایت الف، وابسته به احمد توکلی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: محمودرضا خاوري، مديرعامل سابق بانك ملي ايران اخيرا با ارسال نامه‌اي خطاب به مسوولان مربوطه در وزارت اقتصاد نوشت به دليل اينكه به وي توهين شده است حاضر به مكالمه با مسوولان كشور نيست.

به گزارش الف، نامه خاوري پس از آن واصل شده است كه مقامات عالي رتبه وزارت اقتصاد تلاش كردند تلفني با وي مكالمه كنند.پيگيري الف نشان مي‌دهد مديرعامل سابق بانك ملي ايران قبل از رفتن به خارج، در پرونده تخلف بانكي بزرگ چندين ساعت بازجويي شده است. وزير اقتصاد از سفر وي به خارج از كشور اطلاع داشته است. هنوز معلوم نيست آيا وزير اقتصاد موضوع سفر خارجي خاوري را قبلا به مقامات قضايي اطلاع داده بوده يا نه.محمد جهرمي، مدیرعامل برکنار شده بانک صادرات هفته گذشته در بيانيه تندي مدعي شد دست‌هايي در دولت باعث فرار خاوري از كشور شده‌اند.
 
مسوولان بانك ملي ادعا كردند خاوري پس از انجام ماموريت كاري روز جمعه به ايران بازخواهد گشت؛ ولي خاوري تاكنون به كشور برنگشته و تلفن‌هاي خود را نيز پاسخ نمي‌دهد. 

خاوری: به زودي شما را زيارت خواهم كرد
اما تمامی این اخبار با نامه‌اي که دیروز، شنبه، از خاوری به چاپ رسید تناقض اساسی دارد. خاوری در این نامه علت خروج خود را به این شکل بیان کرده است:«با توجه به مشكلات عصبي حادث‌شده و بيماري مزمن كه از آن شديدا رنج مي‌برم، متاسفانه قادر به كنترل احساسات خود نيستم كه تلفني صحبت كنم، وضعيت ‌[ايجادشده] بسيار متاثرم كرد، هيچ‌گاه اين همه تحقير نشده بودم. » وی در این نامه که به ریاست کل حوزه مدیریت نوشته شده است، گفته است که «ان‌شاء‌الله به‌زودي شما و همكاران را از نزديك زيارت خواهم كرد».انتشار اين نامه در شرايطي كه گمانه زني‌ها درباره برگشتن يا برنگشتن خاوري مطرح است مي‌تواند جاي تامل باشد. 

وکیل بانک ملی کیست؟
اما در كنار اخبار مربوط به پرونده سه هزار ميلياردي وكيل بانك ملي نيز در اين پرونده بزرگ معرفي شد.به گزارش موج، جواد قدمی که به قاضی نام آشنای مطبوعات شهرت دارد و در 12شهریورماه امسال طی قراردادی با بانک ملی وکالت این بانک در پرونده اخلال در اقتصاد کشور را پذیرفت، هم اکنون وکیل پرونده بانک ملی که بزرگ‌ترین متضرر پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است را بر عهده گرفته است.جواد قدمی که بخشی از دوران قضاوت خود را به عنوان بازرس شعبه سوم دادسرای کارکنان دولت انجام مي‌داده، رسیدگی به پرونده‌هایی از جلسه گلدکوئیست، هفت الماس انگلیس، مطبوعات کشور و برخی مقامات را بر عهده داشته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهاد
|
GERMANY
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
1
گفته: «ان‌شاء‌الله به‌زودي شما و همكاران را از نزديك زيارت خواهم كرد».

اشتباه نکنید، منظور ایشان ملاقات در کاناداست نه در تهران.
نظرات بینندگان