arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۸۹

ایت الله امامی کاشانی: حركت حق خاموش‌شدني نيست

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به مذاكرات جمهوري اسلامي با 1+5 كه از امروز در استانبول آغاز شد، گفت: اميدوارم غرب از تاريخ و مسائل پيش آمده درس عبرت بگيرد و بيدار شود و اين مذاكرات در مسير واقع‌بيني پيش برود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به مذاكرات جمهوري اسلامي با 1+5 كه از امروز در استانبول آغاز شد، گفت: اميدوارم غرب از تاريخ و مسائل پيش آمده درس عبرت بگيرد و بيدار شود و اين مذاكرات در مسير واقع‌بيني پيش برود.

آيت‌الله امامي‌كاشاني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با بيان اين‌كه انرژي هسته‌يي در ايران جنبه صنعت و علم دارد و به جنبه‌ سلاح به آن پرداخته نمي‌شود، اظهار كرد: 120 كارشناس از دنيا اخيرا، شفافيت كار ما را مشاهده كردند، اما اين تحريم‌ها و فشارها كارهايي است كه مقاومت ملت ايران را از حركت باز نمي‌دارد و فقط باعث رنج ما و زحمات خودشان مي‌شود پس اميدواريم در مذاكراتي كه از امروز شروع ‌شد با بيداري طرف مقابل و نماينده غرب به يك جاي مفيد و سود خوب دست يابيم.

وي در ادامه با بيان اين‌كه اسلام از روزي كه طلوع كرد يارش كم بود و در آخرالزمان هم يارش كم خواهد بود، اما خوش به حال آن‌ها كه اسلام را ياري كردند، تصريح كرد: آنان كه درست به اسلام عمل مي‌كنند يعني انتظار واقعي دارند در دنيا سرافراز خواهند بود و به نتيجه مي‌رسند حتي اگر كم باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين‌كه در آخرت فساد و ظلم دنيا را فرا خواهد گرفت، ولي يك خط مستقيم حضور دارد كه فرياد مي‌زند و آن خط توحيد، ولايت و امامت است، گفت: امام راحل با همه شهيدان انقلاب در اين خط قرار داشتند و شهدا از جمله شهداي گرانقدر موتلفه از اين دسته به شمار مي‌روند و در سايه همين حقيقت، فداكاري‌اي وجود دارد كه در كشور ما به عنوان ام‌القراي اسلام به فرموده امام راحل و در نقاط ديگر جهان حركت مي‌كنند و ادامه اين مسير را مي‌پيمايند و امروز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده اين راه است كه اميدواريم اين حركت پيش برود و به وجود امام زمان (عج) و ظهور آن حضرت برسد.

امامي‌كاشاني با اشاره به اين‌كه امروز در روزنامه‌ها مي‌خوانيم در آذربايجان حجاب به مدارس آمده است، توضيح داد: وزارت آموزش و پرورش آذربايجان با حجاب مخالفت مي‌كند، اما مردم مقابل آن ايستاده‌اند و اين حركت مردم آذربايجان اين حقيقت را نشان مي‌دهد كه انتظار يعني چه و خوش به حال آنها كه چنين براي حفظ اصول و ارزش‌هاي اسلام ايستادگي مي‌كنند و عزت اسلام را مي‌خواهند.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران افزود: اگر قانون خدا را احترام بگذاريم خدا از جاهاي مختلف ما را محترم مي‌كند و اگر به قانون خدا عزت بگذاريم از ابعاد مختلف عزيز مي‌شويم، اما اگر بي‌احترامي كنيم به سرمان خواهد خورد و اين اتفاق در همين دنيا مي‌افتد و موجب تحقير ما مي‌شود پس بايد حدود اسلام را حمايت كرد كه از نشانه‌هاي انتظار است.

وي در ادامه با تقدير از زنان آذربايجان كه براي حفظ حدود اسلام ايستادگي مي‌كنند، گفت: اميدوارم دولت و آموزش و پرورش وقت آذربايجان بيدار شود و باعث فاصله بين ملت و دولت نگردد، چراكه از نشانه‌هاي آخرالزمان ايجاد فاصله بين دولت‌ها و ملت‌ها است و زماني كه نداي حق امام زمان(عج) بر مي‌خيزد همه دنيا به او اقبال مي‌كنند.

امامي كاشاني به حركت‌هايي كه عليه اسلام در دنيا صورت مي‌گيرد، اشاره و اظهار كرد: بايد در برابر حركت‌ها عليه اسلام ايستاد. مثل حادثه‌اي كه در تونس اتفاق افتاد و مردم در برابر ديكتاتور ايستادند و او را بيرون كردند و همچنان حركت‌هاي خياباني ادامه دارد و مردم از پا ننشستند. پس شاهديم كه تاريخ نشان مي‌دهد حركت حق خاموش نمي‌شود.

امام جمعه موقت تهران به اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: شيعه و غيرشيعه به سمت كربلا حركت مي‌كنند و اين ادامه حركت حق و ياري اسلام است كه ملت ايران هم بايد در انقلاب اسلامي با توجه به انقلاب، ولايت، انسجام و وحدت در اين مسير حركت كنيم همانطور كه تاكنون ملت ايران اين وفا و فداكاري را داشته و چيزي كم نگذاشته است.

به گزارش ايسنا، امامي كاشاني همچنين به بيان نكاتي در عظمت اسارت اشاره كرد.

امامي كاشاني در رابطه با اهميت فكر و فرق بين فكر و تفكر گفت: فكر، انديشيدن است و چه بسا در كار ناروا باشد اما تفكر انديشيدن و حركت فكر در سايه عقل است.

امام جمعه موقت تهران با بيان اين‌كه فلاسفه غرب و شرق در باب اهميت فكر سخن‌ها گفته‌اند، افزود: يك فيلسوف شرقي مي‌گويد فكر دو اثر دارد، اول آن‌كه نسيم طيب در قلب انسان مي‌وزد و دوم اينكه اعتدال درون به بيرون سرايت مي‌كند. همچنين انيشتين مي‌گويد مشكل‌ترين كار بشر فكر و تفكر است.

وي در ادامه فكر را به دم زدن انسان تشبيه كرد و توضيح داد: وقتي انسان نفس مي‌كشد هواي تميز را فرو مي‌برد و هواي آلوده را خارج مي‌كند فكر هم باعث مي‌شود آنچه حق است در قلب انسان ترسيم شود و نيت بر آن استوار گردد و از طرفي شهوت بيرون رانده شود.

امامي كاشاني در ادامه در اهميت ازدواج گفت: در آمدن باران انسان تعمق در قدرت خداوند مي‌كند كه امري روشن است اما در زندگي زن و مرد پچيدگي‌هايي وجود دارد و اين سوال مطرح است كه آيا تفكر مي‌شود و يا هواي نفس در ميان است. به طور مثال بايد بررسي كرد بددلي زن به شوهر و يا برعكس و سوءظن‌ها از روي وسوسه‌ها است و يا بر مبناي عقل.

وي در ادامه با اشاره به اين‌كه در دنياي غرب اصلا تفكر وجود ندارد و در زندگي تفكر نمي‌شود و زن و شوهري مفهوم ندارد، تصريح كرد: در دنياي صنعتي و ماشيني خانواده ارزشش پايين آمده در حالي كه خانواده در سطح زندگي قرار دارند و خداوند تشكيل خانواده را به عنوان يك منت بيان مي‌كند پس مرد و زني كه زندگي را بيهوده ببينند به نظام خلقت و هدف آفرينش دهن‌كجي كرده است.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين روايت كه زمين بر زن و مردي كه قواي جنسي خود را در مسير باطل خرج كنند لعنت مي‌فرستد، افزود: چنين آدمي ملعون زمين، فرشتگان و خداوند است و هم در دنيا و در آخرت دور خواهد افتاد.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد در قدر و ارزش زندگي تفكر كرد، گفت: بايد تفكر كرد كه چطور زندگي را نگه داريم چرا كه تفكر يعني حركت در مسير خط خلقت.

امامي كاشاني در پايان با بيان اين‌كه زن و مرد نبايد كاري كنند كه طرف مقابل را نسبت به خود ظنين كنند، تصريح كرد: زن و مرد نبايد خود را در معرض سوءظن قرار داده و سهل‌انگاري كنند.
نظرات بینندگان