arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۸۹

چه کسانی قرار بود سرمربی تیم ملی شوند؟

واندرلي لوگزامبورگو برزيلي هم گفت مي آيم اما نيامد. او حاضر نبود با دستياران ايراني كار كند و مي خواست يك تيم مربيگري 8 - 7 نفره را با خودش به ايران بياورد. اين در حالي بود كه ما دستياراني مثل ناصر ابراهيمي، پرويز مظلومي، نادر فرياد شيران، مجيد جهانپور و حسين فركي را در ايران داشتيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نكاش در اسامي كانديداهاي سرمربيگري تيم ملي ايران از سال‌هاي دور تا امروز تفريح سالم و كم خرج فوتبال‌دوست ايراني بوده و هست. حتي آنهايي كه بي‌تفاوت از كنار اخبار مهم فوتبال مي گذرند و به جماعتي كه دور و بر اين بساط مي پلكند به چشم يك مشت انسان بيكار و جوگير نگاه مي كنند هم وقتي مي شنوند فلان اسم بزرگ قرار است براي هدايت تيم ملي به ايران بيايد با هيجان مي‌پرسند:«واقعا؟!» و البته چند ثانيه بعد همه چيز را فراموش مي كنند و مي‌روند دنبال كار و زندگي شان.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از تهران امروز، پس از ناكامي تيم ملي ايران اولين اتفاقي كه مطابق معمول هميشه انتظار آن را مي كشيم رديف شدن اسامي بزرگ براي جايگزيني مربي ناكام است. فدراسيون نشين ها با اين تدبير از فشار انتقادها كم مي كنند و چند صباحي بعد كه آب‌ها از آسياب افتاد خبري از ملاقات با آن اسامي هيجان‌انگيز نمي شود. بي ترديد اگر روزي فدراسيون جهاني آمار و ارقام فيفا تصميم بگيرد بيشترين مذاكره با مربيان نامدار دنياي فوتبال را آمار بگيرد، نام ايران بر صدر رنكينگ نهايي خواهد درخشيد. اكنون قرار است يك مربي اسم و رسم دار جانشين افشين قطبي شود اما مرور اسامي زير كه پيش‌ترها قرار بود سرمربي تيم ملي ايران شوند اما خبري از آنها نشد، اين نكته را تذكر مي دهد كه اين بار هم نبايد چندان به پايان قصه اميدوار بود.

1 - آنطور كه بهرام شفيع با آب و تاب و به قول خودش اسطقس دار نام «دكتر كارلوس بيلاردو» را به زبان مي‌آورد، دل همه ما غنج مي رفت كه آقاي دكتر به دعوت فدراسيون فوتبال ايران لبيك بگويد و به «نيمكت خرابه» ما افتخار بدهد. داريوش مصطفوي در مقاطع مختلفي كه مسئوليت فدراسيون را بر عهده داشت معمولا از آقاي دكتر به عنوان يكي از كانديداهاي اصلي هدايت تيم ملي نام مي‌برد اما اطلاعات دقيقي در دست نيست كه آيا واقعا مذاكره‌اي هم با او صورت گرفته يا داريوش خان چون مي دانست بازي با اسم هاي بزرگ ماليات ندارد با كارلوس بيلاردو احساس نزديكي مي كرد! مصطفوي دوبار براي استخدام كارلوس بيلاردو دورخيز كرد اما در نهايت آقاي دكتر يكبار در رقابت با محمد مايلي كهن و يكبار در مصافي تنگاتنگ با امير قلعه‌نويي كم آورد و نتوانست شايستگي‌هايش را در تيم ملي ايران به نمايش بگذارد.

2 - در سال‌هاي ابتداي دهه 90 آري هان هلندي براي پذيرفتن هدايت تيم ملي حتي به ايران آمد و تا آستانه عقد قرارداد پيش رفت اما كسي نفهميد چه اتفاقي افتاد كه ناگهان شبانه از ايران رفت و ديگر اين طرف ها پيدايش نشد. آري هان به يكي از جلسات تمريني تيم ملي كه در زمين كچل ورزشگاه آزادي و با حضور حدود 60 بازيكن برگزار مي شد رفت و عكس هايي كه از اين حضور روي جلد مطبوعات رفت در خنده تمسخرآميزي كه روي لب اين مربي نقش بسته بود مشترك بودند. مي گويند مرد هلندي را با وانت سر تمرين تيم ملي بردند و اين موضوع در پاسخ منفي او بي‌تاثير نبوده است.

3 - شاهكارهاي فيلپ تروسيه در تيم هاي آفريقايي كه باعث شد سياه ها به او لقب جادوگر سفيد بدهند، مديران زيرك فوتبال ايران را به اين نتيجه رساند كه مرد فرانسوي اصولا انسان بسازي است و با كار كردن با امكانات اندك مشكلي ندارد. اما درست در روزهايي كه نقشه باز كردن پاي او به فوتبال ايران در حال بررسي بود ژاپني ها پيش دستي كردند و با تروسيه قرارداد پنج ساله بستند. بارها گفته شده كه فيليپ تروسيه تا چند ساعت ديگر براي عقد قرارداد با تيم ملي به ايران مي آيد اما مثل اينكه او هم فهميده قضيه سركاري است و صرفا با نه نگفتن به پيشنهادهاي ايران و به تعويق انداختن مكرر قرار و مدارها تفريح مي كند.

4 - ضرب المثل «خواستن، توانستن است» حداقل در مورد تلاش هاي نافرجام فوتبال ايران در راه جذب يك مربي اسم و رسم دار صدق نمي كند. تاريخ نشان مي دهد ما همواره مي خواهيم مربي گنده اي داشته باشيم اما عجيب است كه نمي توانيم! مثلا همين لوتار ماتيوس كه در دهه 90 كولاكي به پا كرده بود، اگر بعد از پايان دوران بازيكني‌اش به پيشنهاد ايران پاسخ مثبت مي داد و سرمربي تيم ملي ما مي شد به خاطره ها نمي پيوست. او مربيگري در اتريش، صربستان و بلغارستان را ترجيح داد.

5 - صفايي فراهاني و ساير اعضاي كميته انتقالي فوتبال ايران تلاش كردند ژاك سانتيني فرانسوي را به تيم ملي بياورند. او يك روز مي گفت مي آيم و روز بعد دبه مي كرد. همزمان با ايران تيم ملي فرانسه هم دنبال اين مربي بود و با اينكه با كميته انتقالي دست مردانه داده بود تيم ملي كشورش را ترجيح داد. كلا فرانسوي ها زياد خوش قول نيستند. زين الدين زيدان و ژان تيگانا هم به قاسمي- ميرعامل سابق ابومسلم – قول همكاري با اين تيم را داده بودند اما بدقولي كردند.

6 - واندرلي لوگزامبورگو برزيلي هم گفت مي آيم اما نيامد. او حاضر نبود با دستياران ايراني كار كند و مي خواست يك تيم مربيگري 8 - 7 نفره را با خودش به ايران بياورد. اين در حالي بود كه ما دستياراني مثل ناصر ابراهيمي، پرويز مظلومي، نادر فرياد شيران، مجيد جهانپور و حسين فركي را در ايران داشتيم.

7 - خاوير كلمنته در بدو ورود به فرودگاه ايران متوجه شد مربيگري در اين كشور ريسك بالايي را مي طلبد. او به همراه مهدي تاج و ناصر شفق سوار پله برقي بود كه ناگهان سرعت پله برقي زياد شد و چيزي نمانده بود هر سه نفر پخش زمين شوند. كلمنته كه بسيار به نوه‌اش علاقه‌مند بود دوست داشت فقط براي بازي هاي رسمي به ايران بيايد و بقيه اوقات را در اسپانيا با نوه اش بازي كند. ناصر شفق به عنوان نماينده فدراسيون فوتبال ايران تمام اين شرايط را پذيرفته بود و گفته مي شد در قرارداد كلمنته حتي براي شكست ها هم پاداش در نظر گرفته شده! قبل از او آرتور جورج پرتغالي هم تا آستانه نيمكت تيم ملي ايران پيش رفته بود. به نظر مي رسيد اين مربي با آن هيبت منحصر به فردش مي تواند با فوتبال ايران رابطه خوبي برقرار كند اما خيلي زود كاشف به عمل آمد كه با بيماري صعب‌العلاجي دست و پنجه نرم مي كند و بايد به استراحت مطلق بپردازد.

8 - اين براي چندمين بار است كه از زيكو به عنوان يكي از شانس هاي سرمربيگري تيم ملي ايران نام برده مي شود. احتمالا به علت بالا رفتن سن كارلوس بيلاردو، زيكو به جاي او نقش «رد گم كن» فدراسيون فوتبال را برعهده گرفته و شايد حقوق ماهيانه اي را هم از اين بابت دريافت مي كند. زيكو سر همه را به خودش گرم مي كند و ناگهان متوجه مي شويم كه قلعه نويي يا مايلي كهن سرمربي تيم ملي شدند و تمام.

9 - ديه گو آرماندو مارادونا آخرين نمونه است. چيزي نمانده بود كار را در ايران بگيرد اما به گفته مسئول كميته روابط بين الملل فدراسيون فوتبال، چون روي بدنش خالكوبي داشت و اين براي آدمي در اين سن و سال زشت است شانسش را از دست داد.



تصوير امروز


گريه كمياب

كره اي‌ها معمولا زياد احساساتي نيستند و وقتي اين طور از خود بي‌خود مي‌شوند حتما ضربه روحي مهلكي خورده اند. از شكل گريه بازيكن كره مشخص است آخرين باري كه گريه كرده احتمالا در شش ماهگي بوده است... در عوض بازيكنان ما كه همه تورنمنت‌ها را با ناكامي ترك مي‌كنند استاد اشك ريختن در شكل‌هاي مختلف هستند.







قطع نخاع

نستروف، دروازه بان ازبكستان كه تا قبل از بازي با استراليا يكي از بهترين بازيكنان جام بود در بازي نيمه نهايي آنقدر گل خورد كه در پايان مسابقه به حالت نيمه بيهوش در بيمارستان بستري شد. چهره او در اين تصوير كاملا نشان مي‌دهد كه اگر استراليا يك يا دو گل ديگر به ثمر مي‌رساند احتمال قطع نخاع دروازه بان ازبكستان وجود داشت.





كاربلد

قطبي در بدو ورود به ژاپن با ادبيات نرمش چشم تنگ‌ها را هم عاشق خودش كرد. او در مراسم معارفه‌اش گفته نوشيدني توت فرنگي ژاپني‌ها خوشمزه‌ترين نوشيدني جهان است. ژاپني‌ها هم كه تابه‌حال نشنيده بودند كسي از خوراكي‌هايشان تعريف كند يك ست كامل وسايل كامپيوتري به قطبي هديه دادند. افشين خان كارش را بلد است.

در نشست كميته فني فدراسيون فوتبال چه گذشت؟
سرمربي جديد در راه تهران


نشست كميته فني فدراسيون فوتبال روز گذشته با موضوع برنامه‌هاي آينده فوتبال ملي برگزار شد و مهم‌ترين نكته آن، مشخص شدن هرچه سريع‌تر سرمربيان تيم‌هاي ملي اميد و بزرگسالان بود.

افراد حاضر در اين جلسه معتقد بودند با توجه به در پيش بودن ديدار دوستانه تيم‌ملي بزرگسالان با روسيه در تاريخ 20 بهمن‌ماه و ديدار تداركاتي تيم ملي اميد با قطر در همان روز، ضروري است كه تكليف سرمربي اين دو تيم هرچه سريعتر مشخص شود.

مسعود معيني، سرپرست تيم‌هاي ملي در پاسخ به اين درخواست اعضاي كميته فني گفت:« آقاي ترابيان در حال مذاكره با مربيان مدنظر هستند و تا زماني‌كه قرارداد رسمي منعقد نشود، نام اين مربيان را اعلام نمي‌كنم. مطمئن باشيد تا زمان بازي‌هاي دوستانه تيم‌هاي اميد و بزرگسالان مقابل قطر و روسيه، تكليف سرمربي اين دو تيم مشخص شده و مربيان جديد تيم‌ملي در اين بازي‌ها روي نيمكت خواهند نشست.»

گفته مي‌شود فدراسيون فوتبال براي انتخاب سرمربيان تيم‌هاي بزرگسالان و اميد به جمع‌بندي رسيده و به احتمال فراوان طي يك هفته آينده گزينه‌هاي مورد نظر فدراسيون انتخاب و گفت‌وگوهاي نهايي با آنها صورت خواهد گرفت. گزينه‌هاي مورد نظر اين فدراسيون براي هدايت تيم ملي خيلي محدود شده و مسئولان فدراسيون براي انتخاب گزينه مورد نظر خود يك يا دو انتخاب بيشتر ندارند. براساس اين اخبار، مسئولان فدراسيون در روزهاي آينده استعلام‌هاي نهايي را اخذ كرده و گزينه‌هاي مورد نظر خود را براي عقد قرارداد نهايي به تهران دعوت خواهند كرد.

سرمربيان هر دو تيم ملي اميد و بزرگسالان به صورت همزمان معرفي خواهد شد اما هنوز مسئولان فدراسيون براي اينكه گزينه‌هاي مورد نظر از يك كشور باشد يا نه، به جمع‌بندي نرسيده‌اند. با اين شرايط به نظر مي‌رسد فدارسيون فوتبال و مسئولانش كه اين روزها بابت حذف تيم ملي از جام ملت‌ها به شدت تحت فشار قرار دارند، پس از معرفي گزينه نهايي‌شان تا حدودي از كانون توجهات خارج خواهند شد و شرايط طبيعي‌تري را تجربه خواهند كرد.

جايگاه تضعيف شده آقاي سرمربي، پس از اخراج چند باره شيث رضايي
اخراجي بعدي علي دايي است؟


« حالا دوباره برو زنگ بزن به حاجي.» لحظاتي پس از بازي پرسپوليس و زنيت سن پترزبورگ علي دايي با اين جمله كنايه آميز شيث رضايي را بدرقه كرد و از او خواست ديگر در تمرينات اين تيم آفتابي نشود. اطرافيان باشگاه پرسپوليس معتقدند اخراج شيث فراتر از يك اقدام معمولي براي متنبه شدن يك بازيكن سركش و مسئله ساز است. پشت مجادله دايي و مدافع اخراجي پرسپوليس اختلاف كهنه‌اي نهفته است كه احتمالا به متزلزل شدن جايگاه علي دايي در اين تيم مي‌انجامد. يك روز پس از اخراج شيث رضايي از اردوي امارات، وب سايت ليدرهاي باشگاه پرسپوليس كه پس از اتفاقات بازي پرسپوليس و صبا براي اخراج دايي دست به هر كاري مي‌زنند ماجرايي را روايت كرد كه اين طور به مخاطب القا مي‌كند شيث رضايي بي‌گناه است و او هم قرباني جاه طلبي‌هاي دايي شده است. اين اطلاع رساني ساده وقتي پرمعني مي‌شود كه گفت و گوي تند و تيز شيث عليه دايي تيتر اصلي روزنامه ارگان باشگاه پرسپوليس به مدير مسئولي حبيب كاشاني را به خود اختصاص مي‌دهد. اين روزنامه در شماره صبح چهارشنبه خود با اين تيترها به استقبال ماجراي اخراج شيث رضايي از اردوي امارات رفت: «شيث دوباره اخراج شد... شيث: دايي از من خواست آمار دو بازيكن را به او بدهم/ هر وقت با او حرف زدم رويش را برمي گرداند.» اين تيترها دركنار عكسي از اين دو كه روي شان را از هم برگردانده بودند چاپ شده و كوچك‌ترين اظهارنظري از دايي درباره اين اتفاق در روزنامه پرسپوليس رويت نمي‌شود. در كنار مصاحبه بلند شيث رضايي يادداشتي به قلم يكي از خبرنگاران روزنامه با اين تيتر چاپ شده است: «از اخراج شيث تا عدم تمايل به كريمي» يادداشتي كه اينگونه آغاز مي‌شود: «پروردگارا مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنيا و مردم مطابق ميل من رفتار كنند.» در بخشي ديگر به عدم تمايل دايي براي جذب علي كريمي كه از سوي حبيب كاشاني به سرمربي تيم پيشنهاد شده اشاره شده است و در پايان اين يادداشت آمده است:«خداوندا مراقب پرسپوليس باش!» همچنين در ستون خوانندگان اين روزنامه يكي از خوانندگان پيامي را با اين مضمون براي مدافع اخراجي پرسپوليس ارسال كرده است: «كاش نمي‌خواستيم كه برگردي... ما كه نمي‌دانستيم قرار است اين طور با تو بازي كنند... شيث عزيز برو جايي كه قدرتو بدانند...» برآيند اين اتفاقات هر مخاطبي را به اين نتيجه مي‌رساند كه پس از اخراج شيث، آتش اختلاف پنهان بين دايي و حبيب كاشاني زبانه كشيده و جايگاه دايي در پرسپوليس بيش از هر زمان ديگري به خطر افتاده است. پس از بازي پرسپوليس و زنيت روسيه اصطكاك مختصري هم بين دايي و نماينده حبيب كاشاني در اردوي امارات ايجاد شد. علي دايي دقايقي پس از شكست مقابل زنيت با عصبانيت مشغول صحبت كردن با بازيكنانش بود كه نماينده سرپرست باشگاه در اردوي امارات براي آرام كردن جو وارد رختكن شد. دايي البته اما مانع ورود فرد مذكور شد و از او خواست در مسائل فني و مربوط به حوزه مربيان دخالت نكند. صرفنظر از اختلاف پنهان دايي با حبيب كاشاني به نظر مي‌رسد سرمربي تند مزاج پرسپوليس با شاگردانش هم رابطه گرمي ندارد. حرف شنوي بازيكنان از سرمربي بيشتر به‌واسطه ترس آنهاست تا رابطه صميمانه با دايي. شيث هم در بخشي از گفت و گوي تند و تيزش عليه دايي روزي را روايت كرده كه نزد دايي رفته و به او گفته كاري نكن تا بچه‌ها از سر ترس برايت بازي كنند. دايي البته در شرايط فعلي از يك مصونيت موقتي برخوردار است. جو باشگاه پرسپوليس درست زماني عليه دايي شده كه انتخابات اعضاي هيات مديره در پيش است. طبق ضرب العجل AFC قبل از آغاز فصل جديد ليگ قهرمانان بايد اعضاي هيات مديره استقلال و پرسپوليس مشخص شوند. در اين مقطع كليدي كه حبيب كاشاني با نشاندن دوستانش روي صندلي هيات مديره مي‌تواند به فعاليتش در باشگاه پرسپوليس ادامه بدهد عزل ناگهاني دايي مي‌تواند به قيمت از دست دادن اين موقعيت طلايي باشد. از سويي اين احتمال كه دايي پس از كسب نتيجه نامطلوب مقابل صنعت نفت آبادان در اولين بازي نيم فصل دوم بركنار شود هم دور از ذهن نيست. رابطه دايي با بازيكنان پرسپوليس صميمانه نيست، حبيب كاشاني از كانال ليدرها و روزنامه ارگان باشگاه نشان داده دل خوشي از مربي تند مزاج تيمش ندارد و ليدرهاي منتسب به باشگاه هم روي سكوها براي اخراج دايي لحظه شماري مي‌كنند.

وعده تكراري افشين قطبي، اين بار در ژاپن
آمده‌ام شيميزو را قهرمان جي‌ليگ كنم


هيجان‌زدگي افشين قطبي از حضور در ژاپن، نخستين نكته‌اي است كه پس از مرور نخستين كنفرانس مطبوعاتي سرمربي سابق تيم ملي ايران به چشم مي‌آيد. لب‌هاي بيش از حد خندان، القاي احساس تعلق قلبي به تيم جديد و البته وعده قهرماني شيميزو، تيمي كه همواره در رده‌هاي مياني جدول جي‌ليگ در تكاپو بوده است ساير نكاتي است كه مردم ايران قبلا تك‌تك آن‌ها را بارها تجربه كرده بودند اما اين ادبيات براي ژاپني‌ها تازگي دارد. هواداران شيميزو با دسته گل به استقبال سرمربي جديدشان رفتند و قطبي در اولين جملاتش خطاب به آنها گفت:« حس مي‌كنم حالا ژاپن خانه من است.» او در ادامه دل‌ربايي‌هايش از هواداران شيميزو از آرزوهايش رونمايي كرد گفت: « حضور در جي‌ليگ يكي از آرزوهايم بود و حالا خوشحالم كه به اين آرزو رسيده‌ام. خوشحالم كه به ليگ ژاپن آمده‌ام؛ چون معتقدم جي‌ليگ، بهترين ليگ آسياست و فكر مي‌كنم يكي از منظم‌ترين ليگ‌هاي جهان در ژاپن برگزار مي‌شود.» افشين قطبي از اين پس ژاپن را خانه دوم خودش مي‌داند:

« پس از سفرطولاني كه از قطر به ژاپن داشتم، وقتي به فرودگاه رسيدم با استقبال پرشور هواداران روبه‌رو شدم. آنها براي استقبال از من آنجا بودند و حتي برايم دسته گل هم آورده بودند. همه چيز خوب بود و آنقدر شور و هيجان داشتند كه من احساس غريبي نكردم. از اين به بعد اينجا خانه من است. من وقتي رسيدم براي رفع خستگي يك فنجان چاي توت فرنگي خوردم كه نماد شهر شماست. حالا اينجا هستم تا تيم شيميزو را هم به شهرت توت فرنگي‌هاي شيزوكا برسانم.» سرمربي سابق تيم ملي ايران در پايان و در پاسخ به اين سوال كه هدف‌تان از آمدن به شيميزو چيست، يك جمله كاملا آشنا را به زبان مي‌آورد:« آمده‌ام كه اين تيم را قهرمان كنم.»

ذوب آهن منتفي شد
كريمي در انتظار بازگشت پرسپوليس


جدايي علي كريمي از باشگاه استيل‌آذين و ابراز علاقه‌ ساير باشگاه‌ها براي جذب او اين ستاره را يك بار ديگر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داده است. كريمي كه طي روزهاي اخير پيشنهادات بسياري را براي حضور در تيم‌هاي داخلي و خارجي دريافت كرده بود، روز گذشته با درخواست باشگاه ذوب‌آهن براي همراهي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا مواجه شد. پيشنهادي كه خيلي زود به تاييد منصور ابراهيم‌زاده، سرمربي اين تيم هم رسيد. او مي‌گويد: «اگر شرايط براي همكاري مهيا باشد، خواهان حضور كريمي در ذوب‌آهن هستيم. او بازيكن شاخصي است و مي‌تواند به تيم ما در ليگ قهرمانان آسيا كمك كند اما بايد منتظر ماند تا وضعيت عقد قرارداد با اين بازيكن مشخص شود. بايد در اين رابطه حتما با آقاي دليلي، مديرعامل باشگاه صحبت كنم.» درشرايطي كه پس از اين اظهارنظر، برخي منابع خبري، از قطعي شدن قرارداد كريمي با تيم بي‌حاشيه اصفهاني خبر مي‌دادند، دليلي در مصاحبه‌اي عجيب اين جابه‌جايي را به‌طور كامل منتفي دانست: «كريمي يكي از بزرگان فوتبال ايران است و حضورش براي هر تيمي نعمت است اما از طرف من مذاكره‌اي با ايشان انجام نشده است و حضور اين بازيكن در تيم ذوب‌آهن كاملا منتفي است. ما هيچ برنامه‌اي براي جذب بازيكن جديد براي حضور در ليگ قهرمانان آسيا نداريم.» در لابه لاي اين اخبار خبر پيغام علي دايي به كريمي براي حضور در پرسپوليس هم در رسانه‌ها منتشر شد. سرمربي پرسپوليس به كاشاني پيغام داده به كريمي بگويد تا زمان بازگشت اين تيم از دوبي صبر كند و با تيم ديگري قرارداد امضا نكند. اين درحالي است كه كريمي روز گذشته در مصاحبه‌اي گفته بود قصد دارد آخرين سال فوتبالش را در يك تيم بدون حاشيه سپري كند اما به نظر مي‌رسد اين موضوع عملي نخواهد شد و جادوگر فوتبال ايران فاصله چنداني با حضور دوباره در پرسپوليس نخواهد داشت.



18 قدم


تازه ترين توجيه بي‌انضباطي‌هاي ابراهيم توره

در سنگال سر ساختمان بودم!

درنشست كميته انضباطي باشگاه سپاهان كه روز گذشته به منظور رسيدگي به تخلفات ابراهيم توره، مهاجم هميشه بي‌انضباط اين باشگاه بابت تاخير اين بازيكن در بازگشت به ايران برگزار شد، مهاجم سنگالي دلايل جالب و تازه‌اي را در توجيه كارشكني تازه‌اش رو كرد.

او در اين نشست كه با حضور اعضاي كميته انضباطي باشگاه برگزار شد، مشكلات خانوادگي و البته پروژه ساختمان‌سازي را دليل تاخير 15 روزه‌اش در بازگشت به اصفهان و تمرينات سپاهان اعلام كرد! اين درحالي است كه توره پيش از اين در توجيه دير بازگشتن به تمرينات تيم‌هاي ايراني‌اش از دلايلي مانند بيماري پدر، مادر، مادربزرگ و ساير بستگانش استفاده كرده بود و اين بار ترجيح داد به بهانه‌هاي تازه‌تري متوسل شود! قرار است پس از جمع‌بندي‌هاي لازم، كميته انضباطي باشگاه سپاهان جريمه نقدي و محروميت احتمالي اين بازيكن را اعلام كند.



بازگشت فيروز كريمي

به استقلال اهواز

فيروز كريمي، سرمربي سابق تيم‌هاي استقلال اهواز و استقلال تهران پس از چند سال دوري از باشگاه بحران‌زده اهوازي، يك بار ديگر با مالك اين باشگاه به توافق رسيد و از روز سه‌شنبه با حضور در تمرينات استقلال اهواز، كارش را با اين تيم به‌طور رسمي آغاز كرد.

كريمي كه در آوردن تيم‌هاي دسته اولي به ليگ برتر تبحر خاصي دارد، در بدو حضورش در استقلال اهواز عبدالله توحيدي مهر كه مدتي به دليل مصدوميت از استقلال دور بود و فريدون فضلي، مهاجم سابق صباي قم را به عضويت استقلال درآورد.

كريمي فردا و در هفته چهاردهم رقابت‌هاي دسته اول، هدايت آبي‌پوشان اهوازي را در ديدار مقابل صنعت‌ساري برعهده خواهد داشت و به زودي قراردادش را در هيات فوتبال اهواز ثبت مي‌كند.
نظرات بینندگان