arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
سخنگوی شورای شهر تهران:

شورا برای ماندن نجفی تلاش می کند

به نظر می‌رسد نجفی از مدتی قبل تصمیمش برای استعفا را گرفته بود چرا که ماجرای بیماری او مربوط به یک ماه اخیر است و فشارهای وارده بر شهرداری هم مزید برعلت این اتفاق شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نظر می‌رسد نجفی از مدتی قبل تصمیمش برای استعفا را گرفته بود چرا که ماجرای بیماری او مربوط به یک ماه اخیر است و فشارهای وارده بر شهرداری هم مزید برعلت این اتفاق شده است.

به گزارش انتخاب؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص استعفای نجفی از شهرداری تهران با بیان اینکه این امکان وجود داشت که پیش از عید در جلسه‌ای این استعفا بررسی شود اما موکول به پس از عید شد گفت: شورا با رفتن نجفی مخالفند و تلاش می کند نجفب بماند.

او در خصوص توییت شهردار تهران و پس از آن که در برنامه‌ای خبری از دست تکان دادن برای عکاسان خودداری کرد و آن را نشانه خداحافظی خواند و همچنین علت اصلی استعفای او گفت: بیماری نجفی واقعیت دارد و برخلاف تصور عده زیادی ساختگی نیست اما این حرف که تنها مسئله بیماری نیست هم درست است. اگر صرفا مسئله بیماری بود بالاخره او کنار نمی‌رفت. اما طبق جمع‌بندی‌هایی که داشت مشخص شد که نمی‌خواهد در شهرداری بماند، اما شورا تلاش می کند نجفی در شهرداری بماند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در صورتی که نجفی بماند می‌تواند نقش یک شهردار مقتدر را بازی کند؟ گفت: بالاخره مسئله استعفا یک بار برای همیشه باید جمع می‌شد، در این مدت بارها حرف استعفا و برکناری نجفی زده شده بود. در واقع استعفا تمام مدت هفت ماه بر شهرداری تهران سایه انداخته بود هر بار هم یک تاریخی را برای آن اعلام می‌کردند.

اعطا ادامه داد: اگر هم نجفی بماند به نظر من موضوع حل شده است و سایه سنگین شایعه استعفا را از سر گذرانده است، در مورد توان مدیریتی نجفی هم تردیدی نیست . نهایت انتقادی که به او وارد می‌شود این است که نجفی مدیر اجرایی و میدانی نبود اما همه در مجموع می‌دانند که نجفی مدیر توانمندی است.

سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: استعفای نجفی چیزی از اقتدارش کم نمی‌کند و با ماندنش حداقل بحث استعفا جمع می‌شود و دیگر کسی وعده نمی‌دهد که فلان ماه نجفی از شهرداری می‌رود. با همه این اوصاف من انتظار ماندن او را ندارم مگر اینکه در این تعطیلات نوروز اتفاق ویژه‌ای بیفتد.

به گفته این عضو شورای شهر به نظر می‌رسد نجفی از مدتی قبل تصمیمش برای استعفایش را گرفته بود چرا که ماجرای بیماری او مربوط به یک ماه اخیر است و فشارهای وارده بر شهرداری هم مزید برعلت این اتفاق شده است.

او همچنین با اشاره به ضعف شهرداری در معرفی گفتمان جدید مدیریت شهری گفت: ماهنوز نتوانستیم گفتمانی در سطح اجتماع ایجاد کنیم و هنوز پارادایم ذهنی افراد تغییر نکرده است در صورتی که الگوی ذهنی در شهر و شهروندان و حتی خود بدنه شهرداری باید تغییر کند. یک مدیریت، مدیریت اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی و یک مدیریت، مدیریت کارهای نرم افزاری است.

اعطا افزود: هیچ وقت روش اصلاح‌طلب‌ها این نبوده و نمی‌خواستند به این شکل عمل کنند. به همین دلیل هم معاونان شهرداری در سطح وزیر و معاونان وزیر هستند. درحال حاضر سیستم فرماندهی و فرمانبری در مدیریت شهری نیست اما الگویی که در ذهن مردم وجود دارد یک شهردار فرمانده است و ما هنوز نتوانسته‌ایم آن را تغییر دهیم.

او با بیان اینکه در حالی که ما تلاش کردیم یک مدیریت خردگرا را حاکم کنیم گفت: در شهرداری دو یا سه موضوع دنبال شد که می‌توانستیم در بحث اقناع بهتر عمل کنیم، می‌شد شفافیت را و عملکرد ضد فساد اداری در سیستم اطلاع رسانی بهترین داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان گفت: سال 76 دولت اصلاحات نسبت به دولت قبل گفتمانی کاملا متفاوت داشت که مردم از رسانه‌ها و فعالیت‌های دولت متوجه این تغییر می‌شدند. چنین فضایی در این دوره مدیریت شهری نسبت به دوره گذشته اتفاق افتاده است اما تا به حال معرفی گفتمان جدید مدیریت شهری به افکار عمومی به صورت مناسبی صورت نگرفته است. البته باید در نظر بگیریم اگر این گفتمان اجتماعی به درستی مطرح نشود اصلاح‌طلبان چیزی برای ارائه در سال 1398و 1400 نخواهند داشت.

منبع : شهردارآنلاین

نظرات بینندگان