arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۷

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی: بولتون تلاش کرد، اسرائیل به ایران حمله کند

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی می‌گوید که «جان بولتون» گزینه جدید رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید تلاش کرده بود که او را به حمله این رژیم به ایران مجاب کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی می‌گوید که «جان بولتون» گزینه جدید رئیس‌جمهور آمریکا برای سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید تلاش کرده بود که او را به حمله این رژیم به ایران مجاب کند.

به گزارش انتخاب؛ در ادامه اظهارنظرها درباره انتخاب مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و فرمانده پیشین ارتش این رژیم از تلاش «جان بولتون» برای مجاب کردن تل‌آویو جهت حمله به ایران خبر داد.

«شائول موفاز» سیاستمدار و نظامی پیشین این رژیم امروز یکشنبه اظهاراتی درباره «جان بولتون نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و گزینه جدید دونالد ترامپ برای منصب مشاور امنیت ملی مطرح کرد.

موفاز از سال 1998 تا 2002 رئیس ستاد مشترک ارتش، 2002 تا 2006 وزیر جنگ، 2006 تا 2009 معاون نخست‌وزیر و در سال‌های 2012 تا 2013 رهبر حزب اپوزیسیون در اراضی اشغالی بود.

به گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، این مقام پیشین سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی امروز گفت که بولتون در زمان عهده‌داری سمت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل(2005 تا 2006)، «تلاش کرد که مرا به حمله اسرائیل به ایران مجاب کند».

موفاز افزود: «من فکر نمی‌کنم حمله نظامی علیه ایران تا زمانی که تهدید واقعی از جانب تهران وجود نداشته باشد، نه برای آمریکا یا هر طرف دیگری اقدامی هوشمندانه باشد».

وزیر جنگ اسبق این رژیم این اظهارات را در جریان کنفرانسی به مناسبت «هفتادسالگی» تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی مطرح کرد.

اظهارات موفاز درباره بولتون در حالی مطرح شده که او بارها چه در زمان عضویت در دولت جورج بوش پسر و چه پس از آن، سخنان تند و جنگ طلبانه‌ای علیه ایران مطرح کرده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان