arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۰۹۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

پروفسور سمیعی: به مغز ایرانی افتخار می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پروفسور سمیعی گفت: استادی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز به من داده شده، بزرگترین افتخاری است که تاکنون کسب کرده ام.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور مجید سمیعی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت و اعطای حکم استادی وابسته دانشگاه علوم پزشکی تهران به وی اظهار داشت: به مغزهایی که در کشور خودمان هستند افتخار می کنم و تصمیم برای همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی را تصمیمی برای جهش بزرگ در پیشرفت علمی و دانش ایران می دانم.

وی با اشاره به اینکه عنوان می شود در رشت بدنیا آمده است، گفت: من در تهران بدنیا آمده ام و در اینجا بزرگ شده ام اما خانواده سمیعی اهل گیلان هستند از این رو برخی می گویند من در رشت بدنیا آمده ام.

سمیعی یادآور شد: من در تهران مدرسه رفته ام و پایه علم را از دانشگاه تهران فراگرفته ام. من از دانشگاههای بسیاری در سراسر دنیا عضویت هیئت علمی دریافت کرده ام اما استادی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی تهران که امروز به من داده شده، بزرگترین افتخاری است که تاکنون کسب کرده ام.

وی گفت: این مراسم برای من یک مراسم تاریخی است و با وجود اینکه متخصص مغز هستم اما باید با قلب سخن بگویم. اینکه در شهری که بدنیا آمده ام عضو افتخاری بزرگترین دانشگاه آن شهر باشم بسیار من را خوشحال کرد و تشکر می کنم که در زمان حیاتم این افتخار به من داده شد.

رئیس انستیتو بین المللی علوم اعصاب هانور به تاریخچه جراحی اعصاب در ایران و حضور دو استاد بزرگ ایرانی در اروپا در این رشته اشاره و خاطرنشان کرد: جراحی اعصاب در ایران با پایه گذاری ابراهیم سمیعی و نصرالله مقتدر که از انگلستان و سوئیس آمدند و دانشجویان بسیاری را آموزش دادند، شکل گرفت.

سمیعی با اشاره به عملکرد مغز و شباهت با کار علمی گفت: باید به جوانان یاد دهیم که مغزها چگونه با هم ارتباط پیدا می کنند و مرکز علوم اعصاب در ایران نیز پس از تکمیل شدن در تاریخ بین المللی یگانه خواهد بود چرا که افتخار پیدا کردم با بهترین مغزهای دنیا در ایران ارتباط پیدا کنم.

وی با اشاره به آموزش بیش از هزاران نفر در رشته جراحی مغز و اعصاب و تشبیه عملکرد مغز با فعالیت گروهی گفت: خداوند انسان را با میلیاردها سلول مغزی بوجود آورده و برای اینکه بتوانیم کاری را درست انجام دهیم مهم این است که سلول های مغزی باهم ارتباط پیدا کنند و برای اینکه دو نفر هم بتوانند حرف همدیگر را بفهمند باید سلولهای مغزی آنها با هم ارتباط پیدا کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
0
4
افتخار ماست.
موسی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
1
16
با همین مغزهاست که یکشبه راه اختلاس نجومی را کشف میکنند...
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
0
8
باعث افتخار ایران و هر ایرانی هستی پروفسور
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
0
9
جناب پرفسور سمیعی از افتخارات بزرگ ایران زمین هستند و محل تولد ایشان در هر کجای ایران هیچ فرقی در ارزش و بزرگی ایشان ایجاد نمی کند و در عین حال به مردم شریف گیلان و تهران بابت وجود چنین اسطوره ای در پزشکی تبریک می گویم و برای این دانشمند برجسته آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت می نمایم
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
باعث افتخاره خدا عمرشون رو زیاد کنه تا بتونه در زمینه جراحی مغز خدمت کنن. کاش از ایشون زیاد دعوت کنن بیاد ایران و کمک کنه تا در زمینه جراحی مغز کشورمون بیشتر از این پیشرفت کنه. با وجود ایشون ایران الان باید برترین کشور تو زمینه جراحی مغز بود ولی حیف. اینم بگم تو سالای اخیر خیلی پیشرفت داشتیم اما تجهیزات جراحی مغز زیاد و کافی نیست جراهای ماهر زیادی تو این زمینه تو ایران هستند که یکیش که دستشون درد نکنه مادر بندرو با موفقیت عمل کرد در صورتی که همه جراحای دیگه قطع امید کرده بودن.
خداوند پشت و پناه همشون باشه
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
0
0
راهت همواره پابرجا استاد فداکار. واقعا خدا خیرت بده
نظرات بینندگان