arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۰۶
تعداد نظرات: ۲۴۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰

كنایه سنگین شجریان به علیرضا افتخاری/ تلویزیون ربنا را پخش نکند، به خودش لطمه زده است

یكی از هنرمندان ما كه صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یك اشتباه اجتماعی كرد كه به نظرم از سر سادگی و ندانم كاری اش بود، یك دفعه مردم او را كنار گذاشتند. پس این موسیقی نیست. این رفتار و كردار و گفتار است. به همین دلیل هنرمندان در رفتار و كردار و گفتار باید خیلی دقت كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«فقط من «ربنا» را اجازه دادم، كه آن ربنا را برای مردم خوانده بودم، در این یكی دو سال، دیگر آن را هم پخش نمی كنند، خوب نكنید، به خودتان لطمه می زنید. چون ربنا برای مردم بوده و آنرا دوست دارند و خودشان دارند و گوش می كنند. فعلا اینطور است. چون من همراه نیستم با سیاست و حكومت و این چیزها، به همین دلیل خیلی دوست ندارند كه من در صحنه باشم. »

به گزارش فرارو، همزمان با آغاز تور كنسرت های اروپایی محمدرضا شجریان از شهر استانبول تركیه، او در باره‌ی اجرای كنسرت‌ها و صدور مجوز برای آلبوم‌هایش با یورونیوز به گفت‌وگو نشسته است، آنچه در زیر می آید بخش هایی از این گفتگو است.

شجریان  چند سال است كه در ایران كنسرتی نداشته، با این‌حال طی سه سال اخیر دو بار در اروپا كنسرت برگزار كرده است، او در باره دلایل این امر چنین می‌گوید:

 كنسرت هایی كه من در ایران می گذارم بی سر و صدا نیست و سر و صدای زیادی دارد و دولتی ها از این موضوع خشنود نیستند، مخصوصا این اواخر در این دو سال كه اتفاقاتی در مملكت من افتاده، بیشتر از همه فضاهای كنسرت صدمه دیده اند، چون می ترسند در فضای كنسرت كسی حرفی بزند یا كاری بكند و اتفاقی بیفتد. به همین دلیل در این دو سه سال و بویژه از سال 88 شرایط مناسبی برای برگزاری كنسرت نیست چون باید مجوز بدهند ولی نمی دهند، به همین دلیل كنسرت هایم را در خارج از كشور برگزار می كنم.

او درباره چرایی تاخیر مجوز آلبوم جدیدش ادامه  داد: بله، پانزده، شانزده ماه بود كه می خواستیم مجوز بگیریم ولی نمی دادند، ما هم ساكت بودیم و چیزی نمی گفتیم، می گفتیم ما هم نوارهایمان را در خارج از ایران تكثیر می كنیم. ولی اخیرا مجوز یكی از این نوارها را دادند. ما برنامه های زیادی داریم كه در نوبت مجوز گرفتن هستند ولی فعلا فقط یكی از آنها مجوز گرفته است.

چند وقتی هست كه صدای شجریان از صدا و سیما پخش نمی‌شود و به نوعی او جایگاه ارتباطی خود را با عموم مردم از دست داده است، خود او در این باره چنین خاطر نشان كرد: رادیو و تلویزیون فراگیرترین رسانه است و وقتی صدا از آنها پخش نشود ارتباط با مردم هم قطع می شود و من در طول این سی و دو سه سال ارتباطی با تلویزیون نداشته ام. اوایل، صدای من را پخش می كردند و من هم اعتراضاتی كردم. تصاویری روی صدای من می گذاشتند كه اصلا ارتباطی با موضوع نداشت. من هم اعتراض كردم و گفتم دیگر به شما اجازه نمی دهم كه صدای من را پخش كنید، چون آنها هیچ نقشی در تهیه این برنامه ها نداشتند و قاعدتا باید موقعی دست به این كار بزنند كه نقشی داشته باشند یا تهیه كننده راضی باشد. من راضی نبودم و دیدگاههای اجتماعی ام با آنها هماهنگ نیست. این است كه من هیچوقت دوست ندارم صدایم از آن رسانه پخش شود؛ تا اینكه در این یكی دو سال اخیر من با جدیت دنبال كار را گرفتم و از آنها شكایت كردم كه دیگر صدای من را پخش نكنند.
 
فقط من «ربنا» را اجازه دادم، كه آن ربنا را برای مردم خوانده بودم، در این یكی دو سال، دیگر آن را هم پخش نمی كنند، خوب نكنید، به خودتان لطمه می زنید. چون ربنا برای مردم بوده و آنرا دوست دارند و خودشان دارند و گوش می كنند. فعلا اینطور است. چون من همراه نیستم با سیاست و حكومت و این چیزها، به همین دلیل خیلی دوست ندارند كه من در صحنه باشم.

شجریان پنجاه سال است كه تجربه موسیقی سنتی دارد،او درتعریف و اساس موسیقی سنتی ایران می‌گوید: ما چند نوع موسیقی داریم كه یكی از آنها سنتی است و یك موسیقی كلاسیك اصیل داریم كه همان موسیقی ردیفی ماست كه به ما رسیده كه می تواند به صورت سنت ارایه شود یا به صورت آزاد. من بخش آزاد را انتخاب كردم. در سنت روش ها و نوع ارایه كار خودم را گرفتار نكردم و دستم را باز گذاشتم و همیشه هم معتقد بودم كه اصالت را نگه می داریم و سنت هایمان را كه متعلق به پدرانمان و اجدادمان است را احترام می گذاریم. ولی می گذاریم برای خوشان باشد و ما سنت های خودمان را می سازیم و من به نسل بعد هم گفته ام كه شما هم اگر دوست داشتید می توانید سنت های ما را بهم بریزید و سنت خودتان را داشته باشید. چون بشر باید با توجه به نیاز زندگی و نیاز روحی اش موسیقی را انتخاب كند. چون نیازها در طول این فراز و نشیب های زندگی و تاریخ متفاوت است، موسیقی هم فرق خواهد كرد. این از نظر اصالت و سنت.

موسیقی ایران در مقایسه با سایر موسیقی ها مانند زبان است. مثل زبان فارسی، وقتی به شعر حافظ نگاه كنید می بینید كه از همان كلمات استفاده كرده ولی دو واژه را كنار هم می گذارد و با معنای خاصی كه ایجاد می كند زمین و زمان را به هم می دوزد.

موسیقی ما هم همینطور است، مانند یك زبان. صرفا از بازی با نت ها استفاده نمی كنیم، یعنی اگر كسی با نت ها بازی كند، می گوییم بازی می كند و نمی داند چه می گوید. ولی عین یك زبان باید در آن واژه ها و جمله بندی درست به كار گرفته شود و كسانی كه با این زبان آشنا می شوند می دانند كه بهترین بخش این زبان در ردیف ما خلاصه شده، اما این ردیف به صورت خلاصه است، كل موسیقی ما نیست، مانند شعر حافظ و سعدی كه نمونه های بهترین اند ولی فراوان می شود مانند آن شعر گفت و كتاب نوشت. موسیقی ما هم به همین شكل است. موسیقی ردیفی ما نمونه ای بسیار خوب است و زمانی كه آنرا شناختید می توانید فراوان آهنگ سازی، بداهه نوازی و بداهه خوانی كنید و خلاقیت خود را نشان دهید.

معروف است كه صدا و آواز شجریان حتی برای غیر ایرانی ها هم جذابیت دارد و آنها را به كنسرت های او می‌كشاند خود او در باره چنین استقبالی چنین عنوان می‌كند: موسیقی یك زبان بین المللی است، فارغ از ادبیات و اگر قادر باشید این زبان را خوب بیان كنید، هركسی با آن ارتباط برقرار می كند، بویژه كسانی كه بیشتر موسیقی را می شناسند وقتی به موسیقی ایرانی می رسند شیفته می شوند.

موسیقی ما از نظر پتانسیل، محتوا و وزن مخصوص، خیلی بالاست، ولی در طول این تاریخ كه ما داشتیم، در طول این هزار و سیصد، چهار صد سال، به دلیل اینكه با ایرانیت ما و هنرهای ما ضدیت می شد، با موسیقی ما مبارزه شده، ولی مردم در شكل های مختلف موسیقی را حفظ كرده اند، از تعزیه تا روضه خوانی. ولی در صد سال اخیر موسیقی ما خودش را بیشتر در شكل موسیقیایی خودش، با ساز نشان می دهد. اگر با این موسیقی مبارزه نمی شد، این موسیقی به عنوان یك موسیقی جهانی شناخته شده بود. ولی اگر هنرمندان ما كار خود را درست انجام دهند، موسیقی ما این پتانسیل را خواهد داشت كه نظرات را جلب كند و شنوندگان را راضی نگه دارد.

وی در باره ارتباط موسیقی ایرانی و جنبش‌های اجتماعی خاطر نشان كرد كه: بهترین این موسیقی توسط عارف ارایه شده و عارف، خود هم شعر می گفت و هم موسیقی را می ساخت و می توان به عنوان بهترین نمونه آهنگسازی ما، آهنگ های عارف را معرفی كرد. مثل شعر حافظ و سعدی و مولانا، زیباترین شكل آهنگسازی ماست. و چون در زمان مشروطیت بود و فضای آن زمان فضای سیاسی و آزادی خواهی بود، او هم چون همراه مردم بود، آهنگ ها را از دل مردم می ساخت و خواننده ها و نوازنده ها آنها را ارایه می كردند و تاثیر مهمی در روحیه مردم داشت. چون موسیقی بازتاب درون جامعه است، موسیقی برخاسته از فضای جغرافیایی یك منطقه است. در یك فضای جغرافیایی، مردم دارای یك فرهنگ خاصی هستند و نیازهای خاصی دارند، موسیقی برخاسته از درون هر ملتی است و به همین دلیل خواسته های خود را از طریق موسیقی بیان می كند. وقتی خوشحال است، موسیقی، موسیقی شاد خواهد بود و وقتی ناراحت، موسیقی غمگین. وقتی شكست می خورد یك موسیقی دارد و وقتی پیروز می شود یك موسیقی دیگر.

موسیقی با شرایط روحی جامعه تغییر شكل می دهد. در تمام دنیا این موسیقی هست كه در شرایط مختلف و مطابق با نیازها خودش را ظاهر می كند.

این استاد آواز ایران در دلایل ابداع سازهای تازه چنین می‌گوید:  در نقاشی هرچه رنگ های بیشتری در دسترس داشته باشیم به واقعیت بیشتر نزدیك می شویم. چهار رنگ اصلی بیشتر نداریم، اما هزاران رنگ در لابلای اینها وجود دارند. مانند موسیقی، هرچه رنگ های صدا را بیشتر داشته باشیم، سلیقه های بیشتری را می توانیم راضی كنیم.

در گروه نوازی ها و تجربه هایم متوجه شدم كه موسیقی ما چیزهایی در لابلای سازهای اصیل كم دارد و هیچ سازسازی، دست به این كار نمی زند و احساس كردم كه خودم باید دست به كار شوم. سالها تحقیق كردم و شروع به سازسازی كردم و بیشتر سازهای بم یعنی باس و دورباس را ساختم. چون سالها در موسیقی ما نبود و رنگ هایی از صدا در لابلای موسیقی آورده ام.

من دو خانواده ساز كششی پوستی درست كرده ام كه صدا به جای اینكه از چوب بیاید از پوست می آید مثل خانواده ویولون. خانواده شهر آشوب و خانواده صراحی كه اینها در گروه شهناز استفاده می شود. سازها را در اختیار هنرمندان جوان قرار می دهم.

این كارها ذوق هنرمندان ما را شكوفا می كند. دست به این كار شدم كه فضای صدا را در موسیقی باز كنم و بگویم كه سنت گرایی نكنید، حرمت سنت را نگه دارید ولی خودتان كاری بكنید، چه از نظر ساز و چه از لحاظ نوع موسیقی. و اغلب هم خوششان آمده. آخرین سازی كه ساختم و دو شب قبل از كارگاه بیرون آمد، دل و دل است و صدایی بین كمانچه و ویولون دارد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا قصد ندارد یك آكادمی موسیقی تاسیس كند چنین گفت:چند بار این فكر به ذهنم خطور كرده ولی شرایط برای ایجاد آكادمی مهیا نیست چون تصمیم گیرندگان مملكت این فضا را دوست ندارند. حتی در دانشگاه كه رشته هنر دنبال می شود خیلی دوست ندارند كه این مساله خودش را در جامعه نشان دهد و می ترسند كار دست كسی دهد، ترس بی جهت. از این جهت این فكر را نمی توانیم عملی كنیم ولی دلمان می خواهد این كار را بكنیم.

به طور خیلی خصوصی چند هنرجو دارم كه در سطح خیلی حرفه ای كار می كنند. سی و چند خانم و سی و چند آقا. خانم ها خوب ظاهر شده اند. سالها كار كرده بودند و دیدم كه راه به جایی نمی برند و من باید آنها را راهنمایی كنم و هنر خوانندگی را یاد دهم كه از صدا چطور استفاده كنند و اشكالات را بر طرف كنم. خوشبختانه استعداد دارند. آنها به دفتر من می آیند و به همه به صورت افتخاری آموزش داده ام و هیچوقت از این راه درآمدی برای خودم قائل نبودم، برای اینكه این هنر باقی بماند، مخصوصا آواز و غزل زنده بمانند. چون اگر آواز ما فراموش شود، غزل ما هم در كتابخانه هاست و در جامعه نخواهد آمد. غزل و شعر موقعی در جامعه می آید كه با موسیقی همراه باشد و بهترین موسیقی، آواز است. آواز مفاهیم شعری را خوب بیان می كند. در تصنیف سازی مفاهیم شعری دستكاری می شوند.

شجریان در پایان در تشریح دلایل محبوبیتش گفت: موسیقی باعث آشنایی است، اما تنها علت نیست. توسط موسیقی با مردم ارتباط برقرار می شود و مردم آدم را می شناسند، بعد رفتار و گفتار و كردار هم در اینجا خواهد آمد.

یكی از هنرمندان ما كه صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یك اشتباه اجتماعی كرد كه به نظرم از سر سادگی و ندانم كاری اش بود، یك دفعه مردم او را كنار گذاشتند. پس این موسیقی نیست. این رفتار و كردار و گفتار است. به همین دلیل هنرمندان در رفتار و كردار و گفتار باید خیلی دقت كنند. جامعه آگاه است، وجدان جامعه بیدار است، جامعه مو را از ماست می كشد. كوچكترین اشتباهی زیر پروژكتور جامعه قرار می گیرد. نمی توانید اشتباه كنید. جامعه كوچكترین اشتباه و ریاكاری را بزرگ می كند و دروغ گویی و اشتباه را نشان می دهد. من سعی كردم اشتباه نكنم و با مردم باشم، چون موسیقی را برای مردم ارایه می كنم، نه برای وزیر و برای وكیل و برای رییس جمهور، آنها هم اگر جزء مردم باشند گوش می كنند. ولی موسیقی برای مردم است، برای انسانها. باید انسانها را در اولویت قرار داد و موسیقی را برای آنها ارایه كرد. موسیقی برای انسانیت است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۴۸
در انتظار بررسی: ۱۲۷
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
135
683
زنده باد استاد بزرگ موسیقی ایران زمین محمد رضا شجریان که صدای ربنای او خاری است در چشم دشمنان دین و ملت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
خیلی از کسانی که به ایشان نظر مثبت می دهند اصلا موسیقی سنتی را دوست نداشته و گوش نمی کنند چه برسد به صدای ایشان. و این نظر مثبت ظاهرا بخاطر.... است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقاي ناشناس۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ممكنه همين طور هم باشه واين نشان ازنفرتي است كه مردم ............
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
133
614
هیچ افطاری بدون ربنای تو زیبا نیست
پاسخ ها
حامد
| United States |
۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چرا باید کلام خدا را از زبان کسی بشنویم که با دشمن خدا یعنی بی بی سی همکاری کرد؟ به قول حافظ که خود اقای شجریان هم انرا خوانده اند:
من آن نگین سلیمان به هیچ نستانم, که گاهگاه بر او دست اَهرِمن باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
حامد عزیز اگر ذره ای از منش آزادگی در شما بود غیر از این میگفتید و چون بقولی : آب میگردد تا چاله را پیدا کند . بنابراین شما به طیف انحرافیون و مال مردم خوران و اختلاس گران دل ببندید که عاقبت در محضر حق ، حقیقت این سخن معلوم میگردد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقاس حامد يه حرف جديدبزن اين حرف زمان مصرفش گذشته.خواهي نخواهي استادمحبوب قلبهاست وپروازدهنده دلها .شمابرو هرچه دوس داري گوش كن اصلابه فرموده قرآن انگشت درگوشت كن(بقره آيه19)
حامد
| United States |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقای ناشناس ، چرا این تصور را می خواهید به زور پیاده کنید که هر کس طرفدار شما نیست باید طرفدار جناح حاکم باشد. دستور اسلام پیروی از حق است که بنظر خیلی در هیچکدام از دو گروه نیست. البته هر دو هم باطل مطلق هم نیستند. این دعوا که دو سال دیگر تمام می شود دعوای ناحق با ناحق است. ضمنا آب زلال از زمین می جوشد نه انکه بگردد تا چاله را پیدا کند. مقایسه توهین آمیزی بود.
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
69
598
وحشت از محبوبیت تو باعث شد که ربنای تو را از سفره های مردم ببرند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
887
156
من ماه رمضان را با ربناي تو نمي شناسم !
ماه رمضان را با نام "علي" ميشناسم و بس ؛
پس بيخودي بر سر من منت نگذار ...

"حنجره اي" كه "پنجره اي" شد براي عقده گشايي بد خواهان انقلاب ...
پاسخ ها
شاهنامه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
شما نمی شناسی ولی یک ملت با نوای زیبای استاد شجریان جان می گیرند
ناشناس
| United States |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دوست عزیز حداقل یکم به معنی کلمه ربنا توجه کن
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ماه رمضان را با ماه رمضان و مهمانی خدا می شناسیم، ولی هیچ افطاری را بدون ربنای استاد شجریان افطار نکرده ایم
کوروش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ناشناس چشمات رو باز کن و کسایی که منفی دادن بهت رو نگاه کن اینا مخالف تو هستند
پس حق با اوناست
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
به نظرم تو مشکل داری وگرنه همه از ربنای استاد خاطره دارن . حتی مسیحی و ارامنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
لااقل اسمت رو میگذاشتی دشمن ربنا
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
شما مطمئن هستید ماه رمضان را می شناسید؟؟؟
شما مطمئن هستید مولا علی علیه السلام را می شناسی ؟؟؟
بزرگترین انسان ها که به مراتب بالای نفسانی رسیدند نام مولا را به راحتی به زبان نمی بردند و چنین ادعایی نمی کردند دوست عزیز ...
مولا دوست و یار مردم بود نه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ربنای استاد شجریان ذولفقار مولا و جدم علی ابن ابیطالب است بر فرق هجو کنندگان اسلام در این زمانه
ما بی ربنای تو استاد روزه را افطار نخواهیم کرد .
درود به شرفت که هرگز سر خم نکردی و در قلب ما ماندگار شدی
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
شماها هیچوقت با مردم نیستید
م.ع
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دوست عزيز خود "علي" هم رمضان را با ربنا كه آيه ي شريفه ي قران است مي شناسد. فكر مي كني تو كيلو چندي؟
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
کی گفته حق با اکثریته؟
ربنای استاد شجریان ذولفقار مولا و جدم علی ابن ابیطالب است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جان؟
ربنا چه ربطی داره به صدای استاد شجریان؟
دوستان یه جوری صحبت میکنن انگار فقط ربنایی که ایشون خوندن خوبه!اصالت از ربناست نه صدای خواننده.البته مسلما استاد شجریان مردی بزرگ در زمینه موسیقی هستند و انسان عاقل تخصص ایشون رو رد نمیکنه
سید یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
598
65
آقای شجریان بصیرت بصیرت
پاسخ ها
توضيح ضروري
| United States |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
عزيزم براي مفاخر كشور شما كه هيچ از تو بزرگترهاش هم دستورالعمل نمي توانند صادر كنند.

شما ميدانيد بسياري از بزرگان موسيقي مانند: لطفي - عليزاده - مرحوم مشكاتيان - فخرالديني و ...... (تقريباً اكثر اونهايي كه ميشناسيم.)‌اعتقاد دارند آقاي شجريان بر تمام اساتيد گذشته در آواز تقدم دارند. و به احتمال زياد در آينده نيز كسي جايگاه ايشان را پيدا نخواهد كرد.

شما نميخواد براي ايشون نسخه بپيچي عزيزم.

اين حرف تو ياسر مثل اين است كه بگي : آقاي ابولقاسم فردوسي/ يا آقاي حافظ / يا آقاي جلال الدين محمد بلخي معروف به مولوي بصيرت بصيرت :-) :-)

اگر ايشان بصير و روشن ضمير نبودند به اين جايگاه نميرسيدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دوست عزیز شعر نده شما بصیرت داشته باش که 3000 میلیارد تومان از مملکتت بردن هنوز تو در حواشی هستی!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقای سید یاسر اختلاص اختلاص چپاول دورویی هرزه گویی اختلاص لفت و لیس بازم بگم سید جون
نام جاوید وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقای سید یاسر اسم شما آدمو یاد افرادی میندازه که جای مهر رو پیشونیشونه و ریش دارن و فقط شکل آدمای مومنن!!!!
تفکرتم مثل اوناست!!!
منیو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دستت رو میبوسم توضیح ضروری مفهومو گرفتم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
یاسر تو برو نوحه گوش بده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقاياسر شمافرشته ايدوماآدم
فرشته عشق نداند که چيست ای ساقی
بخواه جام و گلابی به خاک آدم ريز
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
آقا سيدياسر شما بايد بصيرت داشته باشي كه در ..........شما بزرگترين فساد مالي تاريخ ايران اتفاق افتاده است. شما بايد بصيرت داشته باشي كه ................شما از پول بيت المال خانواده اش را به آن طرف دنيا مي برد....
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
تخصص در علم موسیقی چه ربطی داره به روشن ضمیری؟انگار استاد شجریان عارف بالله هستن ما بی خبریم؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
بامدعي مگوييداسرارعشق ومستي
بگذارتابميرد در درد خودپرستي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
41
463
دمت گرم استاد. پاراگراف آخر رو خدایی خوب اومدی. یک دنیا حرف و حدیث داره این مطلب آخری. خدا پشت و پناهت.
هیچ روزه‌ای بدون یاد و خاطره ربنای تو افطار نمیشود و نخواهد شد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
یقیننا هیچ گاه زیبایی ربنا را که از کودگی با ان اماده افطار میشدیم نه از گوشم که از جانم بیرون نمیرود
دوستان محترم دعای معروف به ربنا همان ادعیه قرانی است یعنی دعایی که پیامبران و بزرگان که قران بانان اشاره فرموده بدرگاه خداوند بزرگ و لطیف و مهربان خود خوانند زیبایی این ادعیه در این است که خداوند منان با ذکر ان در قران انرا تائید نموده . زیبایی این کلمات با زیبایی نوای استاد همان اوج معنویت و عشق بخدا را در ان لحظات ملکوتی در اذهان انسانها متبادر میسازد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
34
259
سلام استاد واقعادربحث جامعه شناختي استادترازموسيقي هستي.مابه وجودت افتخارمي كنيم وشكرگزاروجودت هستيم تابه جرم ناسپاسي درتاريخ محاكمه نشويم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
94
294
اي كاش درباره اون شخص سكوت كرده بوديد چون حيف بزرگي چون شماست كه باسخنش به افرادي بي قدرومنزلت،قدرومنزلت بدهد البته شماچون باران برهمه يكسان مي باري واين ديگربه زمينش مربوط است كه لاله بروياند ياخس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
با شما واقعم ایشان در حد و اندازه ای نیست که استاد بخواهد وقتتش و نوایش را صرفش کند
جم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
آقای عزیز منم طرفدار ایشونم هم از لحاظ هنر موسیقی و هم مواضع سیاسی و اجتماعی اما خواهشا خواهشا از استاد قدیس نساز. این چرندیات مایه آبرو ریزی برای تفکر نو اندیشه
آنتي قديس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
جم عزيز؛اتفاقاماهم باقديس سازي سرسختانه مخالفيم ودمارماراهمين قديس سازي درآورده.امااين قديس سازي نيست.نواي زيباي استاد دردل وجان ماهمان ميكند كه باران بهاربادانه هاي زيرخاك.وچنان دروجودعده اي بي دل نفرت مي كارد كه نمونه اش رااون شخص گفت كه صداي شجريان مثل صداي چوب هست.نميدونم متوجه شدي يابازتوضيح بدم؟
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
هی روزگارررر
افتخاری شده بی قدر و منزلت شجریان شده خدای منزلت!!!!!!!!!!!
چون باران بر زمین میباری؟؟؟آه خدای من!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
آقاياخانم ازخدا بي خبر مثل اينكه بي خبري شما فقط ازخدانيست ازموسيقي وهنرهم هست.بلندشو چشمات رابمال تابفهمي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
17
96
به حسن و خلق و وفا کس به يار ما نرسد
تو را در اين سخن انکار کار ما نرسد
اگر چه حسن فروشان به جلوه آمده‌اند
کسی به حسن و ملاحت به يار ما نرسد
به حق صحبت ديرين که هيچ محرم راز
به يار يک جهت حق گزار ما نرسد
هزار نقش برآيد ز کلک صنع و يکی
به دلپذيری نقش نگار ما نرسد
هزار نقد به بازار کانات آرند
يکی به سکه صاحب عيار ما نرسد
دلا ز رنج حسودان مرنج و واثق باش
که بد به خاطر اميدوار ما نرسد
چنان بزی که اگر خاک ره شوی کس را
غبار خاطری از ره گذار ما نرسد
بسوخت حافظ و ترسم که شرح قصه او
به سمع پادشه کامگار ما نرسد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
33
287
خداوند زیباست و زیبایی هارا دوست دارد صدای شما زیباست پس خدا شمارا دوست داردربناتو عشق است
پاسخ ها
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
چه استدلال های جالبی بلدین!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
27
286
دوست داريم استاد
پاينده باشي و برقرار و مردمي ...
پاسخ ها
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
لابد محمد افتخاری دیگه مردمی نیست ها؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
معلومه ازهمه چي بي خبري بابااون اسمش علي رضاهست نه محمد.ازنظردادنت معلومه كه اصلاافتخاري راهم نمي شناسي وفقط خواستي برعليه استادشجريان چيزي بنويسي تاخودت رامطرح كني
نام جاوید وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
24
273
دود خدا بر تو ای استاد آواز ایران
درود بر تو و هنرمندان واقعی نظیر تو که فقط هنرمند هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دود بهتره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
درود خدا بر مخالفان این خواننده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
29
329
zendeh bad ostadddddddddddddddddd
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
20
245
نفس از ربنای تو می گیرم وبا آوای روحبخش تو همراه با سعدی و مولانا و حافظ تا عرش پر می گشایم. دوست می دارمت و ایمان دارم جاودان خواهی ماند.
پرسپولیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
23
248
استاد شجریان دوستت داریم چون ایران و ایرانی را دوست داشتی و داری و خواهی داشت
استاد عاشقتم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
منهم تو رو دوست دارم چون هم استاد رو دوس داری هم پرسپولیس افتخار ایران زمین را
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
23
270
زنده باشی استاد شما موجب افتخار وعزت ایران هستید درود برشما
پرشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
29
245
استاد تو عارف زمانی
پاسخ ها
البرز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
پرشین جون قربونت استاد رو خیلی ها دوست دارند ولی توجه کن به جملت ! عارف به چی؟اگه منظورت از عرفان یعنی ایشون اهل زهدو سیروسلوک و...هستند ،که استاد اینطور نیستند وخودشون هم ادعایی ندارند، اگه منظور چیز دیگری است که خوب بود توضیح میدادی ! لطف کن با دفاع بد و غیر واقعی استادرو زیر سوال نبر !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
فكركنم منظور پرشين عارف قزويني باشه كه هنرهاي مختلفي داشت ازجمله شعر،نوازندگي،صداي خوش وخط بسيارزيبا كه استاد هنرهاي ديگري غيرازاينها هم دارند كه مي توانيذبه شرح زندگي ايشان واظهارنظرهاي بزرگان شعروهنروادبيات توجه كنيد.ضمناعارفي كه اهل زهدباشه جناب حافظ وسعدي زيرآبشون رازدند.بروسراغ ديوان حافظ وغزليات سعدي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
البرز جان دوست عزیز یکبار دیگر برگرد و مصاحبه استاد را با دقت بخوان آن وقت متوجه میشوی که منظور من از عارف کیست عارف یک شاعر و موسیقیدان دوره مشروطه هست که مثل استاد با غم مردم خود گریست وبا شادی آنها شاد شد
البرز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
آره گرفتم ، عذرخواهی می کنم .
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
استغفروالله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
بي سواد جان استغفرالله درسته نه استغفروالله
مگه مجبوري حرف بزني چندتانظردادي هركدوم ازديگري ضايع تر
جواب ازخدابي خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
تامردسخن نگفته باشد
عيب وهنرش نهفته باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
یعنی مرررررررردم از خنده با این کامنتت
دمت گرم
حال کردیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
28
225
امسال من و امثال من با هر پلیری که میشد ربنای شما رو وقت افطار گوش میکردیم
بدون ربنا افطاری نمیچسبه!
پاسخ ها
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
انگار ربنا از خود روزه مهم تر شده حواستون کجاست شما؟
مسلمون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
24
236
صد سال زنده باشی ای نگین هنر موسیقی ایرانی
varoj
|
United States
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
26
242
بر حق صدای مردم ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
صدای مردم ایران مقام معظم رهبری هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
چه كشفي كردي ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
ناشناس اول عزيزم براي كسب راء مثبت بايد نظرت رابه عنوان پاسخ نمي نوشتي تاكلي بهت راي مثبت بديم
ما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
22
223
دوستت داریم استاد
رودسری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
27
167
مرده باد بدخواه تو استاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
زنده بادمخالف من
مرگ رابراي هيچ كس نخواهيم حتي...
کمال
|
Germany
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
358
97
جناب اقای شجریان غرور همه را زمین می زند. همانطور که شما محبوب بعضی دل ها هستید. جناب استاد افتخاری هم محبوب دل ما و افتخار ما هستند. من هم جزئ مردم ایرانم همانطور که شما را کنار گذاشتم به جناب افتخاری ارادت دارم پس بی زخمت از طرف مردم حرف نزنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ajab sohbaty kardy agh Kamal!!!!!
20
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
بشین بابا
اوکتای
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
همان طور که غرور زمین می زند تعصب هم چشم حقیقت بین را کور می کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دوست عزیز در حدی نیستی که استاد را پند دهی، پس خجالت بکش!
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ببین کمال جون اول املاء رو یاد بگیر و تمرین کن بعد به استاد گلایه کن .1- جزء نه جزئ
2- بی زحمت نه بی زخمت
آره گلم برو پیش افتخاری جون باهم کارکنید اونم باید بره پیش دکتر چون اون هم مهندسه هم دکنره هم خلبانه هم اقتصادانه خلاصه همه چی رو بلده
باریکلا خوشکل پسر
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
نسبت افتخاری و استاد شجریان مثل نسبت قطره و دریاست عزیز دلم ،اینو هرکسی که کوچکترین فهمی از موسیقی داشته باشه میدونه
جمال
| United States |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
سلام جناب کمال. من هم تا آن روز مسخره و آن رفتار مسخره تر آقای افتخاری طرفدار پر و پا قرص صدای زیبای ایشان بودم مخصوصا وقتی ترانه های مرحوم دلکش را بازخوانی میکردند... ولی بعد از آن روز شرفم را به سلیقه موسیقیائی ام ترجیح دادم.
منیو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
میشه بفرمایید این استاد افتخاری شما استاد چی هستند؟؟
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
تو مردمی! دم هم نیستی!...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
منيو جان ايشان استاد لب خواني وشيره مالي به سرخلق خداهستندضمناپيمانكارساختمان هستند خداكنه خونه هايي كه ميسازه مثل ترانه خوندنش تقلب نباشه
سهیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
تعداد رای های منفی به نظرت رو نگاه کن ببین استاد از طرف مردم میتونه حرف بزنه یا نه ! در ضمن کلمه استاد برای اون شخصی که نام بردی خیلی گزافه ! تو هم جزئی از مردم ایرانی ولی بیشتر به عرب میزنی
فارغ التحصيل موسيقي
| United States |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
عزيزم خود جناب افتخاري هم ميدونه كه شاگرد شاگردان استاد شجريان شايد بتوونه باشه . شايد هم نه.
عزيزم نظر يك بحثه - علم موسيقي بحث ديگريست. بعنوان يك فارغ التحصيل موسيقي عرض ميكنم.استاد شجريان شخصي هستند كه در 3000 سال تاريخ ايران يك بار ظهور كرده و به احتمال قوي در آينده هم مانند ايشان نداشته باشيم. باور كنيد.
به جرأت خدمت شما عرض كنم. كه ما در تاريخ موسيقي اساتيد بسياري داشتيم. مانند:
استاد غلامحسين بنان - استاد ابوالحسن قزوینی - استاد اسماعیل ادیب خوانساری - استاد سید جواد بدیع زاده - استاد جلال‌الدین تاج اصفهانی - استاد امان‌الله تاجیک - استاد امین‌الله رشیدی - استادحسین قوامی- استاد عبدالعلی وزیری - استاد نصرالله ناصح‌پور و ....
كه همگي از مفاخر موسيقي و هنر ايران هستند . و ما ايشان را گرامي ميداريم. ولي به اعتراف بزرگان موسيقي ايران و جهان هيچيك در جايگاه استاد محمد رضا شجريان نبوده و نيستند.
چه برسد به جناب افتخاري.
من متأسفم كه سليقه شما را هم بايد رد كنم. به طور مثال شما اثر معروف جناب افتخاري از آلبوم شكوه عشق به نام دل را ببين را قطعاً به خاطر داريد. و احتمالاً هم دوست داريد.
اين اثر شديداً داراي اشكالات فاحش هست.
كه اين مقال جاي بحث آن نيست.
اين است كه فقط به شما توصيه ميكنم هرگز اين نظرتان و مقايسه اي كه بين استاد و آقاي افتخاري كرديد را در جمعي كه موسيقي ميشناسند و موسيقي ميدانند، ابراز نفرماييد.
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
فارغ التحصیل جون، خون خودت را کثیف نکن. کمال با هزار پاسخ دیگه هم سر عقل نمیاد از جهود، که خدا رو هم به غضب آوردن بدتره...تو رو هم دوست دارم همدلیم
میبدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
خلایق هرچه لایق
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
خدای من ببین کارا به کجا رسیده؟؟؟دیگه خواهشا بی منطق بازی درنیارین دیگه!!!! خیلی راحت میگین استاد افتخاری استاد نیست درحالیکه اگه الان موضع ایشون با موضع استاد شجریان یکی بود .......متاسفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
انتخاب جان توچه دشمني با اين آقاي ازخدابي خبرداري كه كل نظراتش رامنتشرميكني تاضايع ضايع بشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
چه اسم بامسمايي!!! ازخدا بي خبر
راستي استاد به شاگرداني كه تربيت كرده شناخته ميشه لطفا اسم چندتاازشاگرداي استاد افتخاري رابگو تا ما هم پي به استادي ايشون ببريم.تو كه اسمش را هم اشتباه مي نويسي
سیامک
|
Germany
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
24
271
سخن استاد چون از دل بیرون می اید به دل مینشیند.
گر چه یاران فارغند از حال ما از من ایشان را هزاران یاد باد
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
237
20
بهر حال همکاری با بی بی سی نمی تواند مایه افتخار باشد. به قول شاعر:
کس نیاید به زیر سایه بوم ور همای شود از جهان معدوم
پاسخ ها
ريزبين
| United States |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
عزيزم همين BBC رئيس بخش فارسيش اومد ايران در سال 2009 و مستند طعم ايران را تهيه كرد.و خبر و گزارش تهيه كرد.
حالا يك مصاحبه شد همكار !!!!!!!
خيلي ها با BBC مصاحبه داشتند. شما هم ميدونيد. بهتر دليل بهتري پيدا كنيد.
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
19
77
درود بر قامت استوارت واقغا ازاده ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
19
65
صداي تو را دوست دارم...
كور شود هر آنكه نتواند ديد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
14
62
شب پره گر وصل آفتاب نخواهد .... رونق بازار آقتاب نکاهد !!
تنها صداست که می ماند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
18
79
فقط يك جمله
درود بر خسرو آواز ايران
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
18
62
هزاران درود وعرض ادب به پیشگاه یگانه پرچمدار اواز ایرانی استاد شجریان چشم بد خواهانت کور باد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
83
82
آقای شجریان هنرمند بزرگ.بنانیست همه مثل هم فکر وعقیده داشته باشند.انتقاد از علیرضا افتخاری ممکن است به حسادت تعبیرشودشما مگرقیم افکار دیگرانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
حسادت اقيانوس به قطره؟؟بابا توديگه آخر گيجي هستي.اين افتخارالدوله چي داره كه استادبهش حسادت كنه؟
قيصر
| United States |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
حسادت نيست نابغه

استاد از سر دلسوزي ميفرمايند؛ حيف است صداي خوبي مانند عليرضا افتخاري. با اين صدا آهنگي در تم Spanish با تحريرهاي موسيقي سنتي و آنهم پر از اشتباه به نام "دل را ببين" بخواند. كه موجب استهزا در محافل موسيقي شود.
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
خیلی ممنون از نظر منطقی تون آقای نا شناس دوستان خواهشا بحث علم موسیقی رو با مواضع دو نفر خلط نکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
103
25
ایشان از کدام مردم سخن میگویند؟ای استاد گرانسنگ آیا"بر حق"و "بزرگ دیدن" خود و طرفداران مسلک خود نشانه ی تعارض با ذات هنر نیست؟شما با کدام متراژمیگویید مردم!از او دور شده اند؟آیا منظور شما از مردم کسانی است که در انتخابات کاندیدایشان رای نیاورده و عده ی اندکی از آنان آشوب نمودند؟من یک ایرانی هستم و به کاندیدایی رای دادم که پیروز شد.آیا من که میدانم رای داده ام و هنوز هشیار هستم،رای من در نظر شما ارزشی دارد؟!آیا شما مردم را فقط همفکرانتون میدانید؟آیا در کوچه و خیابان بامردم عادی همصحبت شده اید و میدانید آنهایی هم وجود دارند؟شما و همفکرانتون(که متاسفانه اکثرا غرب گرایید)آنقدر تنفر را در وجود خودتان پرورانده اید که حتی ابراز ارادت یکنفر از اهالی کشور به رییس جمهورش را مکروه میدانید!(انتخاب:لطفا شما که داعیه دار دفاع از آزادی بیان،هستید این کامنت را منتشر کنید و مانند آن یکنفر که بر خلاف این بیست و چند نفر نوشته و غیر قابل انتشار!شده پیام مرا نیز نادیده نگیرید)
پاسخ ها
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
اون بحث مردم خیلی جالبه برای منم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
براي ماهم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
15
47
من به عنوان یک ایرانی هم استاد شجریان را دوست دارم و هم صدای زیبای استاد افتخاری ...چه اصراری داریم بین هنر مندانمان مرز بندی کنیم...زنده باد داریوش..ستار...معین و هر هنر مندی که به عشق مردم ایران می خواند...زنده باد عزیزی که این حرف رو تایید میکنه..زنده باد عزیزی که ایرانی است و لی بامن موافق نیست...
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
تو هم که خاکشیری! به هر مزاجی می سازی!
lمیثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
30
9
دوستان دموکراسی یعنی جه. پیامبر نیز در جنگ احد تابع نظر اکثریت بود هرچند باان مخلف بود . در تاریخ اسلام از این نمونه ها زیاد داریم.می خواهم به همه دوستانم بگویم ایا این دیدگاه را می توان انکار کرد.در همین اطهار نظر ها جند نفر از استاد شجریان دفاع کرده اند . چند نفر مخالفت .پس اگر ایشان از دید اکثریت مردم ایران مقبولیت داشته باشند با احترام به حق مخالفت اقلیت به واقعیت احترام بگذاریم و بنام ملت و به کام خود ایشان را تکفیر نکنیم. ماایرانیان از همه ملت های منطقه شایسته فرهنگ بالاو جامعه ای پیشرفته هستیم .در طول تاریخ بین خود و باهمه ادیان و عقاید مسالمت امیز زیسته ایم . تاریخ را فراموش نکنیم.به امید سرافرازی ایران و ایرانی .
صالح از اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
13
55
هميشه زنده باشي استاد. صداي زيبا و دلنشينت هميشه جاودان باد. اي كه عزت و شرف را تجسم عيني بخشيدي. هميشه از شنيدن صداي پرشكوهت، به ايراني بودن خود و به زبان فارسي افتخار كرده ام.
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
61
68
یه سوالی برای من پیش اومد گفتم بپرسم که اطلاعاتم بالا بره! اگر استاد شجریان بر ضد نظام موضع نمی گرفتن و اقای افتخاری مرتکب چنین کاری می شدند کامنت های شما 180 درجه فرق نمی کرد ؟نگید نه چون نمونه ی واضحش در مطالب مربوط به اقای پروین دیده شد قبل از منتشر شدن عکس اقای پروین با احمدی نژاد وقتی کسی بر ایشون درود می فرستاد مثبت بارونش می کردید اما بعد این عکس ایشون هم نون به نرخ روز خور شد هم یه مربی به درد نخور هم ......... . خجالت بکشید و کمی یه خودتون بیاید.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
اگه برای اولین بار مثبتات از منفی بیشتر شد به خودت نگیری! قضیه چیز دیگری است( به مطلب ارسالی مراجعه شود) در ضمن نون به نرخ روز خودتی کامبیز جون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
يكي اينو بيداركنه آخه عزيز من.كارپروين وافتخاري ازيه جنسه هردوبه اميدهاي مردم خيانت كردند
حماسه
| United States |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
نه K-1 اينبار هم مثل داستان مشايي و .... اشتباه كردي.

يادمه نوروز سال 73 بود. (احتمالاً تو اون زمان هنوز تو با اسباب بازي هات بازي ميكردي.) آره نوروز سال 73 بود كه جناب استاد مهمان ويژه برنامه آقاي هرمز شجاعي مهر بود. و اتفاقاً در آن برنامه قطعه اي هم اجرا فرمودند. بگذريم. با وجود بسياري انتقادها كه از حضور ايشان در صدا و سيما شد ؛ و فلان و بهمان ........... كه همه خودمان ميدانيم. ولي جايگاه موسيقي ايشان روشن بود. و مشخص. حالا هم كه برعكس شده است. بازم جايگاه موسيقي ايشان رفيع و مشخصه. لذا داستان با افتخاري و پروين فرق ميكنه عزيزم.
جناب افتخاري كارهاي زيبايي ارائه كرده اند. ولي ابداً در جايگاه يك استاد نيستند.
جناب علي پروين هم بازيكن خوبي بوده اند. ولي نه در مربي گري .!!!!!!!!!

نكته باريكتر از مو اينجاست كه شما مطمئن باش هميشه شجريان + ميگيره.
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
جناب حماسه! من در اینجا برای اقای افتخاری لفظ استاد رو بکار بردم ؟! در ضمن جناب بزرگ کمی درباره ی علی پروین تحقیق کنید!
حماسه
| United States |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
k-1
برادر عزيز
در خصوص آقاي افتخاري شما نام استاد را بكار نبردي. من چنين ادعايي نكردم . اما وقتي گفتي "اگر استاد شجریان بر ضد نظام موضع نمی گرفتن و اقای افتخاری مرتکب چنین کاری می شدند. ............ " به اين توجه نكرديد كه با عنايت به اينكه شجريان از اساتيد هستند و یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان ميباشندو جناب افتخاري در آن جايگاه (در جايگاه استادي) نيستند؛ باز هم منجر به موضع گيري مردم عليه ايشان (شجريان) نميشد.
درخصوص علي پروين نيز بزرگترين افتخارات ايشان در مربيگري در ابعاد ملي فقط و فقط در 2 مقطع بوده است، يكي مربوط به قهرماني تيم ملي در بازيهاي آسيايي پكن در سال 1990 (پاييز1369 - كه البته قطعاً شما آن موقع خردسال بوديد.- گل بسيار زيباي مرحوم سيروس قايقران در دقايق پاياني بازي نيمه نهايي مقابل كره جنوبي و در فينال پيروزي در ضربات پنالتي در مقابل كره شمالي و درخشش احمد رضا عابدزاده) و قهرماني در جام در جام آسيا با غلبه بر الهلال عربستان در بازي برگشت در تهران (گل زيباي كرماني مقدم). ولي آنچه كاملاً مشهود است اين است كه ايشان اساساً فاقد علم مربيگري هستند. و سيستم كاري ايشان كاملاً حجره اي و بقول روزنامه ورزشي نويسان "قلش بده فرش بده "بوده است. و همين باعث شكست تيم ملي در مهرماه سال 1370 به الجزاير در الجزيزه با نتيجه 1-0(باگل بن حلیمه) و ناكامي در جام ملت‌های آسیا (۱۹۹۲- ژاپن) و سپس شكست در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴ و بركناري ايشان براي هميشه از مربيگري تيم ملي شد.
ضمناً با وجود اينكه من يك زن هستم و از نام من (حماسه - كه نام اصلي من هم هست) نيز مشخص است. من محال ميدونم شما بازي خود علي پروين را از نيمكت ورزشگاه براي پرسپوليس ديده باشيد. ولي من در گذشته بارها شاهد بازي شخص ايشان در ورزشگاه (در زمانيكه شايد شما اصلاً نبوديد.) بودم . لذا بهتره زود قضاوت نكني.

در نهايت باز هم تأكيد بنده بر اين است كه قياس شما بين شجريان / افتخاري و پروين قياس صحيحي نيست.
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
خانم حماسه بعضی ها که به قول این کاربران بهترین مربی های جهان هستند! (دایی) حتی همین دو افتخار رو هم نداشتند ضمن اینکه شما یا کاربران این سایت رو نمی شناسید یا ........ . اما مطمئن باشید اگر استاد شجریان یک کلمه بر ضد ......صحبت کنند نظرات اینها به طر کاملا محسوسی متفاوت میشه و خودشون هم با 14 مثبت این حرف رو تایید کردن اون بقیه هم مثل خودتونن...........
حماسه
| United States |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
K-1 هميشه شما وقتي پاسخي نداري به در و ديوار ميزنيد؟ چه كسي از علي دايي صحبت كرد؟ شما كاربران اين سايت را ميشناسيد؟
مادر جان واقعاً متأسفم . پسرم. من بنظرم شما فكر ميكنيد كه اومدين وسط منتقدين دولت و بايد تند و تند كامنت بزاريد و افراد را در محيط مجازي متعلق به اصواگرايان منتقد دولت با جوابهاي خود مقهور كنيد . و اين يعني پيروزي.

برادر من/ پسر من- اولاً اگر شخصي نظرش را ميده حرفش را زده خيلي لازم نيست كه دوباره و سه باره بياد آسمون / ريسمون و علي دايي ببافه كه حتماً پيروز ميدان باشه اينجا محل مناظره نيست. اين اتفاقاً كابران هستند كه در نهايت قضاوت ميكنند. و اين راه نتيجه عكس ميده .
اما استاد شجريان همواره در كنار مردم و جريان انقلاب بود از کناره‌گیری از رادیو در سال ۱۳۵۷ به دليل مخالفت با رژيم شاه.خواندن ربنا و حضور در داخل كشور و مصاحبه هاي مختلفي كه انجام داده بود اين تأييد انقلاب و مسير حركت مردم همواره مشخص بوده . تا برسيم به فتنه سال 88 كه قضيه فرق كرد. آيا آن روزگار (قبل از فتنه 88 ) شجريان از ديد مردم (بقول شما ) "نون به نرخ روز خور و به درد نخور "بود.؟
جواب قطعاً خير است. فروش بالاي كارها - ازدحام جمعيت در كنسرتها و عدم اظهار حتي 1 نارضايتي در رسانه هاي داخل و خارج شاهد اين مدعاست.

لذا باز هم عرض ميكنم علاقه مردم به شجريان بستگي به نظرات سياسي وي ندارد. علاقه به هنر و موسيقي و بداعت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
آي باريكلا كا-1 حالاشد.بله مامثل شمامتعصب نيستيم.بله اگه به فرض محال استادچنين كاري بكنه بنده (وحتمابقيه دوستان)نمي تونيم ازايشان بپذيريم كه ازدشمنان ملت حمايت كرده باشه وفقط مي مونه صداي ايشون كه باهيچ كاري ارزشش ازبين نميره.البته اين احتمال درحدصفره نه بيشتر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
يه بنده خدايي مثل كا-1 توخيابون ميرفت پاش پيچ خورد وافتاد زمين.ازخجالتش واز يه دندگيش تاخونه سينه خيزرفت.مطمئن باش كيوون عزيز كه ماتعصب بي جا نداريم
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
خانم حماسه من نمیدونم وقتی کاربران 25 مثبت دادند شما از چی صحبت می کنید به هر حال درست همونیه که در نظر اصلی گفتم.
حماسه
| United States |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
k-1تمام مردم ايران كاربران اين سايت نيستند. و البته تعدادشون هم 50 - 60 نفر نيست.
اينجا ميشه با چند IP مختلف آمد و + يا - زد.اشتباه نكنيد ملاك صحت و سقم مطالب در منطقي بودن و استدلال پشت مطالب است.
تشريح
| United Kingdom |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
K-1 چه خوبه كه شما به نظر كاربران توجه ميكنيد و البته اميدوارم تعدد نظرات منفي را درخصوص ساير نظراتتون هم توجه كنيد.
من در اينجا چند نمونه از نظرات كاربران در خصوص گفته هاي شما را مي آورم تا خودتان هم ببينيد.

الف)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵ k-1
6+
63-
http://www.entekhab.ir/fa/news/40550ب)
k-1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
3+
15-http://www.entekhab.ir/fa/news/40874
ج)
k-1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
14+
37-
http://www.entekhab.ir/fa/news/40777
د)
k-1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
11+
54-
http://www.entekhab.ir/fa/news/40679
هـ)
k-1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
5-
21+
http://www.entekhab.ir/fa/news/40667
و)
k-1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
6+
23-
http://www.entekhab.ir/fa/news/41003
ز)
k-1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
6-
65+
http://www.entekhab.ir/fa/news/39267
فكر كنم اين تعداد كفايت كنه
پس k-1 اگر 25 رأي مثبت دليل بر صحت سقم است.قاعدتاً شما بقيه فرمايشاتتون از دم اشتباه است.

فكر ميكنم شما با اين نظرات نتيجه عكس ميگيري . ميدوني يكي از راههاي تخريب، بد تبليغ كردنه.
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
خانم حماسه حق با شماست پس بهتره نگاهی به تصاویر کرمانشاه بندازید.

جناب ناشناس ایا شما قبل از نظر دادن فکر هم می کنید؟ من بعید می دونم. اونجا هایی که این دوستان منفی زدن من بر ضد اعتقاداتشون مطالبی رو بیان کردم ولی اینجا نه. فکر و بعد نظر.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
63
38
فدای صدات استاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
72
47
ای کسی که گفتی ماه رمضان را با علی میشناسی.
تو نمی دونی که ماه رمضان مال خداست و دستور خداست نه علی؟؟!!!
پس پیش از دهن باز کردن فکرتو به کار ببند.
درود بر استاد سبز شجریان
پاسخ ها
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
عزیزم دلبندم خشگلم
علی محب خداست علی محبوب خداست علی تجلی خداست .....خوبه حالا بعضی از هم نظرهای خود شما گفتن ما رمضان رو با ربنای شجریان میشناسیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
ازخدابي خبر برو تو كار همون خوشكل بازي ضمنا املاء اون راهم درست يادبگير بعدبنويس
ايمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
8
43
اي خنياگر همايون مثنويهاي دلتنگي که نواي شور انگيز آوازت آرام جان خلوت گزيدگان است. اي نغمه‏گر بيدادهاي روزگار که چشمه نوش ساز صدايت آهنگ وفاي بيدلان است، اي دستان شيرين لهجه که از دولت عشق تحريرهاي دل نشينت راز دل به آستان جانان مي برد و در خيال ِچهره به چهره حقيقت مي‏نشاند. اي ترنم دلرباي باران در شب، سکوت و کوير که شاه بيت غزل هايت جان عشاق را به ياد ايام دلنوازي دوست زنده مي کند. در شب وصل که شور و ماهورت سر عشق باز مي گويد، از سوي دل مجنون دود عود بر مي‏خيزد و هر سر اندازي که در پي گشودن معماي هستي است، رسواي دل مي کند. اي مطرب ساز عاشقان، اين روزها که دل شدگان زير گنبد مينا در انتظار پيام نسيم مهرورزي اند، و جان جان دلدادگان، چشم به راه سرو چمان بهار بهروزي است، مگو که زمستان است نغمه اي سر کن از انتظار دل تا با رشته ي پيوند مهر به سپيده آرزوها چشم بگشاييم و همنوا با حنجره ي آتشين تو محبوب را بخوانيم که بي تو به سر نمي شود و باقي را عشق داند.....
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
انصافاً چقدر شیوا نوشتی، به عنوان دبیر ادبیات20آفرین که این نثر زیبا رو جای بیخودی خرج نکردی...
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
4
27
kojaee ostad bebini 3000milyardo mikhoran ye abam roosh
حاجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
12
44
سلام استاد به خدا امسال ربنا هيچ شبكه اي در موقع افطار را گوش نكردم چون بدون صداي شما ديگر ربنايي را نمي خواهم بشنوم درود خدا بر استاد شجريان
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
من هم ربنای استاد را از موبایلم گوش می دادم تا افطار عرفانی تر بشه...
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
12
47
زنده باد خسروی خوبان
خدایا رو شاکرم که در زمان این استاد به دنیا آمدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
تولدت مبارک
محمدعلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
86
68
يا للعجب!
با bbc مصاحبه ميکنه عليه مملکت و نظام اونوقت ميگه من با سياست و اينجور چيزها کار ندارم! حنجره اش را به دشمنان انقلاب و مملکت فروخته و ادعا مي کنه با سياست کاري نداره.
آقاي شجريان شما در دو برهه حساس اشتباه فاحشي را مرتکب شدي يکي در جشنهاي فساد و فحشاي جشن و هنر شيراز در زمان اعليحضرت همايوني و ديگري در حمايت از عمله هاي آمريکا و انگليس و اسراييل در فتنه 88.
پس بيش از اين به همش نزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
محمد علی مطمئنم که اوضاع هم اگر از این بدتر شود تو و امثال تو نخواهید فهمید که مشکل کجاست دلم به حال تو و دوستات میسوزه . بیچاره ای دیگه کاریتم نمیشه کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
عليه مملكت ونظام؟ايشون مملكت راميبينه كه به دست يه مشت...افتاده سامت باشه؟برودليل ديگه بياراتفاقاناز اون مصاحبه كه باعث افتخاره ميبيني كه ازهيچكدومتون حساب نميبره.همين مصاحبه رايه باربخون ميفهمي
منیو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
سوزنت گیر کرده داداش کجایی فتنه گذشت دور دور جریان انحرافیه بدو که پولا رو بردن
ariu
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
هرچی گفته حرف دل ما رو گفته، ممد علی کجای کاری، ممد علی خوابی یا بیدار؟!! ممد علی نیری تو غار؟! ممد علی ممد علی ممد علی.......!!!!
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
ناشناس دومی بی سواد، صامت نه سامت!! لابد مملکتم همینجوری میخوای بگردونی!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
آقاكيارش قراربوده بنويسم ساكت ولي اشتباه شده.به صفحه كليدت دقت كن حرف ميم كنارحرف كاف هستش واشتباه تايپ شده.ازبابت تذكرت ممنونم وقرارنيست كشورراباسامت وصامت بچرخونيم فعلاكه باساكت ميچرخه متوجه نشدي توضيح بدم
بازم ممنون دوست خوب من
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
استاد با ما رابطه اش رابطه جان وتنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
10
43
درود خدا بر نگین و گوهر تابناک موسیقی اصیل ایران .
بیاد تو و با ربنای تو روزهامان را افطار میکنیم و خواهیم کرد
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
9
34
حلاوت افطار من با صدای زیبا و الهی توست استاد عزیز که مردمی هستی
علوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
26
10
اجر برخی کارها رو خدا تو همین دنیا به افراد میده مخصوصا اون هایی که دنبال رنگ و آواز باشند یک کم به اطرافمون نگاه کنیم متوجه می شو یم !!! از علاقمندان قدیمی استاد.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
حتم دارم از بس اجر دنیوی دیدی، دیگه دست از سر استاد کشیدی...
اماني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
71
13
ربناي باولايت بهتر از گول خوردن باصداي زيباست
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
خدایا از دست احمق ها به تو پناه می آورم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
اون مال تو وربنا مال ما خوبه عادلانه تقسيم شد؟
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
جگر ناشناس: گل گفتی حال کردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
عزيزبرادر،ولايتمداري به حرف نيست، بلكه به عمل است. سرسلسله مدعيان كه شما گويا طرفدار او هستيد، عملا بسياري اوقات در مقابل رهبري معظم ايستادند و اكنون هم هم در حرف و هم در عمل در حد توان شان مخالفت مي كنند. نمونه اش اعلام رسمي تمايل به مذاكره با آمريكا و استفاده از عبارت "بيداري انساني" در مقابل "بيداري اسلامي" مورد استفاده رهبري و جالب اينجاست كه شما طيف فكري شما نوه امام را بي بصيرت مي داند در حالي كه ايشان فرمايش مقام معظم رهبري را با عبارات "بهار بيداري اسلامي" در واقع كادوپيچي هم كردند.
افسوس كه حق و ناحق به دليل فقدان مطالعه آنچنان در جامعه ما در هم پيچيده كه عوام به آساني قادر به تشخيص آن نيستند.
كلام آخر اينكه مدح قدرتمندان حتي اگر بحق باشد هنر نيست و دور از عزت نفس است و انتقاد از آنان حتي اگر ناحق باشد، حداقل منتقد را به طمعكاري و تملق نمي توان متصف كرد.
من به آقاي شجريان احترام مي گذارم نه به خاطر آوازش، كه بلكه به خطر ادب و فهمش و ادبيات زيبايش كه در شان اوست و همچنين تلاشش براي عدم ورود در حوزه آواز تجارت پيشگان زمان طاغوت. هنرمندان هيچگاه نبايد مداح قدرتمندان حي شوند، مگر آنكه ممدوح معصوم باشد و يا در قيد حيات نباشد كه متهم به طمع ورزي نشوند.
دعاگو
| United Kingdom |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
عمو اماني - خدا (رب) خداي همه موجودات جهان است.
سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ. (همه آنچه در آسمانها و زمين است حمد و سپاس خدا را ميگويند و او عزيز و داناست.)
چرا بجاي دعوا به مفهوم دعا توجه نمي فرماييد؟ البته اين دعا اگر با صدايي زيبا و با شيوايي يك استاد پخش شود بهتر از صداي من و شماست. و بيشتر به دلها مينشيند.

ولي در هر حال درست آن است كه به مفهوم
توجه كنيد:
رَبَّنَا لاَ تُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ - آیه ۸ آل عمران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
ناشانس سوم، درود بر تو و بیان نابت که با اسلام ناب همرنگ است(همان که کیمیا شده)
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
11
95
مردم ایران نخبگان خود و از جمله استاد شجریان را از صمیم قلب دوست دارند و کسانی که با ملت ایران در بیفتند و بر خلاف خواست ملت حرکت بکنندباعث منفور شدن خود خواهند شد.
محمد جواد الهی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
11
107
پول نفت که به سفره ها نیامد ربنا نیز از سفره افطار حذف شد....
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
زنده باشی(الهی) گل گفتی
منظران ظهور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
11
95
اما زمان (عج) هم شادي و تشاط مردم شيعه ايران را دوست دارد. پس درود بر تو اي استاد بزرگ و مرگ بر تمام افراطيون بي بصيرت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
65
84
استاااااااااااااااااااااااد شجریان هنرمندی است که که با مردم داریش و شجاعتش درسها به ما اموخت فقط هیف که صدایش واسه تعداد اندکییییی بادمجون دور قابچی هدر میشه در ضمن اقای افتخاری اینا بدون از تو یه دنیا نفرت دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
حیف وصدحیف ازصدای افتخاری که از دل محله کارگری اصفهان می خواندوهیف وسدهیف کهشجریان طرفداری چون تودارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
56
107
من که دیگه نوارها و کارهای افتخاری رو ریختم دور .
از پاچه خاریش حالم بهم خورد .
پاسخ ها
منیو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
بهتره بگیم حیف افتخاری که خودشو فروخت
ازحق نگذریم روزگاری خوب میخوند ولی امان از حرص مال دنیا که با انسان چها که نمیکند
علی
| Switzerland |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
آفرین مینو خانم
از خدا بی خبر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
پاچه خواری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
ازخدابي خبر حتما نميدوني بروخبرها رابخون تابدوني كه چه كسي رابغل كرد وبراش اشك تمساح ريخت تامجوزساختمون بگيره.استادشما استادبسازوبفروشه اينو ميدوني؟؟؟
k-1
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
24
8
انتخاب با نظر من چه کردی؟؟؟
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چیه ویتامین منفی خونت کم شده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
افتاد داخل ريسايكل بين مثل اوني كه عشقته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
ما جالب گفتي
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چاکر داداش ناشناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
برادر k-1 عزيز لطفا سري به سايت همفكرتان بي باك بزنيد و آن را با انتخاب مقايسه كنيد. آنها نه تنها انتقاد محترمانه را هم منتشر نمي كنند، بلكه جزء نظرات غير قابل انتشار هم نمي آورند و جالب تر اينكه منتقد در ليست سياه مي رود و حتي تعريفش را هم نمي بينند و مدعي بصيرت هم هستند.
دوست عزيز مجموعه نظرات شما را خوانده ام، لطفا از حق دفاع كنيد نه از افراد و جناح. بيشتر مطالعه كنيد كه روز حساب از ما خواهند پرسيد.
ناشناس
| United Kingdom |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
درباره جناب مشايي بود؟؟
k-1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
انتخاب من فقط اسم سایت بردم چراسانسور کردی؟ به هر حال جناب ناشناس بی باک مورد تایید ما هم نیست.
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
ما با مايي باحال گفتي .
کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
10
91
شجریان افتخارسرزمین آریایی
عامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
2
12
انتخاب لطفا" برایم مشخص فرمائید کدام قسمت مطلب ارسالی دارای خطوط قرمز بوده که شامل غیر قابل انتشار شده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
91
8
چی شد مدعیان آزادی بیان!!!!ترسیدی پته ی استادت بریزه رو آب نظر منو منتشر نکردی و "غیر قابل انتشار"!زدی؟به خدا قسم دوره ی خاتمی هم همین طوری بودید.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
فعلا که دور دور شماست پس خوب بتاز عقب نمونی...پول ها رو بردن!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
57
37
همه ما میریم و تنها صداست که می ماند
استاد ربنات میلیون سال دیگه از تلویزیون پخش میشه
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
58
27
همه ما میریم و تنها صداست که می ماند
استاد ربنات میلیون سال دیگه از تلویزیون پخش میشه
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
104
53
شجریان را دوست دارم ولی نه غرورش را و نه سیاستش را ونه خود بزرگ بینی اش را اگر به او بها میدادند قطعا با مردم میماند گر چه خودش احساس میکند مردمی است!! عاقبت بخیری دعایی است که همه محتاج انیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
غروردربرابرمستكبرچيزي است كه درهمه اديان ستوده است واستاد غرورمردم راباسخنانش زنده كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
89
63
مگربلال که مرد دیگرکسی اذان نگفت.ربنا آیه قرآن است وجاویدان.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چرا مرا در این وضعیت قرار میدی؟ یه جوری بنویس که بشه منفی زد
گل دختر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
ناشناس جون کمی اطّلاع تاریخی ات رو بالا ببر، بلال پس از مرگ حضرت رسول اذان نگفت آن هم واسه حکام جور...
کمال از المان
|
Germany
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
106
13
بسیارند کسانی که حتی روزه هم نگرفته و نمی گیرند. اما از روی تعصب خشک دم از ربنا می زنند. صدار ربنای شجریان همان قرانی است که بر سر نیزه کردند. در حالی که قران ناطق حاضر بود. صبر کنید اینده استاد شجریان را نیز خواهیم دید. دل شکستن او و غرور او او را چنان بر زمین خواهد کوبید که طرفداران حضرتش نیز یکه خواهند خورد.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
کمال جون منفی ها رو باش و دیگه نظر نده وجداناً بذار منفی ها رو خرج کیوون کنیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
باشه پس منتظرباش ضمنااين آلمان هم كلاس داره؟نكنه بادكتررفتي ولي موندي كارهاي بعدازدوران اون رارديف كني؟
عامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
9
78
تو را استاد زیبایی آوایی بخوانیم / تو را مرد شهامت های رویایی بدانیم / تو را با صوت خوش و لحن مردانه بخوانیم / تو را مرد مبارز با جهالت ها بدانیم / تو را با ربنایت عاشق مولا بخوانیم / تو را دور از تملق و دغل بازی بدانیم / تو را مردی ز نسل کورش و آرش بخوانیم / تو را دلداده ایران و ایرانی بدانیم / تو را برتر از آن خواننده بخوانیم / که این را از ندای عامه مردم بدانیم / تو را سازنده ی برتر بخوانیم / که این را ما ز سازهایت بدانیم / تو را سازنده ی آینده پاینده بخوانیم / که این را مثل " عامک " ما بدانیم
عامک ( عضوی کوجک از عامه مردم بزرگ ایران )
انتخاب عزیز با تغییرات داده شده شاید شامل غیر قابل انتشار نشود !
پاسخ ها
حالا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
تو رو دربایسی انتشارش کرد!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
83
14
اگرمیشدعزیزانی که نظرمیدهندرا درجایی جمع کرد وگفت:هرنفر از داخل ماشینش یک کاست ویایک سی دی از استاد شجریان بیاوردآنوقت استاد به اینهمه نظر مثبت افتخار میکردند.اکثر اینهانوارهایی گوش میدهند که عابرین پیاده فکر میکنندبرای ناهار ظهر گوشت کوبیده دارن.شجرجان :فردین که ازدنیارفت تایک هفته همین سینه چاکهارا داشت باعکس چاپی روی تی شرتها.اما فراموش شد رفت پی کارش.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
فردین رو با شجریان مقایسه نکن...میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است...زبونت رو هم گاز بگیر الهی استاد به کوری چشم دشمنان صد ساله باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
عزيزم ميخادبه من زنگ بزن تاتكه تكه آوازاش رابرات تحليل كنم بياخونه مااگه غيرازشجريان ديدي وشنيدي حرفت درسته.البته ممكنه اين وسط كساني هم اينطورباشند كه طبيعي هست مگه بين شماها همه عاشق ....... هستن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
هنوزفرق شجريان رابا...نميدوني؟اگه سعدي وحافظ فراموش شدن حرف تو هم درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
راست میگه.امتحانش ضرر نداره.نام یکی ازتصنیف های استاد که دربیات اصهان نیز اجرا شده نام ببرید. این گوی واین میدان.ایول گوش کوبیده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
شجریان درجای خود محبوب ودوست داشتنی است فردین هم در جای خود چرا مااینقد کم ظرفیتیم که نمیتوانیم عاشق همه باشیم خوبی یکی یعنی بدی دیگری؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
ببين عزيز من ناشناس۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دليل نميشه كه حتما هركس كارهاي استادراگوش ميكنه حتما دستگاه وگوشه ومايه اون راهم بدونه.اين امورتخصصي است مگه همه باعشقي كه به حافظ دارن ميدونن هرغزل دركدام بحرعروضي سروده شده؟حرف مفت نزن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
87
13
استاد شجریان خود صدایشرا از ملت دریغ کرد در صورتی که در جنگ خیلی ها جانشانرا فدا کردند .استاد صدای خوبی داری اما اروپا نشین شده ای و در د مردم را نداری وهنرمند متعهدی در ایران نخواهی بود.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
جناب آی کیو:حضرات، صدای استاد را از مردم دریغ کردن...هنوز از رمضان خیلی نگذشته است. فکر کن بعد نظر بده...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
سرانجام زياد تلويزيون وديدن وتحليل شنيدن درجلسات بصيرت وكيهان همينه.استاد كجااروپانشين شده؟به كوري خفاشان كه چشم ندارند بايدعرض كنم استاد درايران تشريف دارند وحتي دربين كنسرتها يكي دوروز هم وقت باشه برميگردن ايران شمابايدفراري بشيد خاوري رفت بقيه هم توصف منتظرباشيد.........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
چرابه آق محمد گفتي آي كيو؟؟؟الان جلبكها ميرن شكايتت ميكنن
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
دور از جون جلبک ها!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
43
8
lمن ضمن احترامی که برای استاد قائل هستم دوست دارم که ایکاش ایشان از اول خودشان را با مسائل سیاسی آلوده نمی کردندکه این خانه ازپایبست ویران است
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
مگه دخالت دادن! کنار کشیدن که الان مغضوب حضرات شدن که عقدشون رو سر ربنای استاد خالی میکنند( و جداناً خواب یا ...)
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
كسي كه خوابه ميشه بيدارش كردولي كسي كه خودشو به خواب زده نه . بيدارشو!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
علی جان: ایشان خودشان را با مردم همراه کردند، ایکاش اینکارو نمیکردند اونوقت شاید جایگاهی رو در بین نا...... داشتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
8
70
استاد گرامي. . مگر تو با آواي بهشتيت صداي مردم را به گوش آنان كه بايد , برساني
ايزد يكتا نگهدار تو باشد.
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
11
129
همان بهتر که صدای استاد از تلویزیون پخش نمی شه تا افراد بی لیاقت گوش ندن . افتخار میکنم که تمام کارهای استاد و از بیرون بخرم و گوش کنم . ..
فدای حنجره ات استاد شجریان عزیز
Majid
|
United States
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
7
66
Ostad ganjineye Iranist va dar tarikhe Iran zamin khahad mand. Man eftekhare shenidane Ostad ra 2 bar dashtam. Har kasy bayad dar omrash haddeaghal 1 bar ostad ra the concert beshnevand.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
مجيدجان ماكه آرزو به دل مونديم وفقط به خواب ديدنش راضي شديم.ديوونه مرام انساني استادم امادست ما كوتاه و...
چه خوش است درفراقي همه عمرصبركردن
به اميدآن كه روزي به كف اوفتدوصالي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
9
119
شما موجب افتخار وهویت گمشده ماهستید زنده باشید وهمیشه سرافراز امیدوارم دیگر هنرمندان نیز قدر وجایگاه خود را بدانند درودبر شما ای استاد هنروادب
اخلاق انساني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
9
23
يه نكته كه يادمون باشه اينكه همه لطف كنن ودوستي استاددرحدحرف نباشه آلبوم جديد ايشون بانام مرغ خوشخوان پس ازمدتها مجوزگرفته به خاطرانسانيت ازكپي ودانلود خودداري كنيد ودرصورت لزوم اصل اون راخريداري كنيد.بنده كه شايدنزديك بيست ساله هميشه اصل را خريداري ميكنم
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
آفرین بچه مثبت ! ما هم می خریم...
خشایار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
9
128
درود خدا بر خسرو آواز ایران.
میبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
10
77
بچه ها زیادسخت نگیرین.چون صداوسیمابیشتر وقتشو صرف بهانه گیری از امریکاوانگلیس میکنه خوب وقتی داخل ایران مردم هیچ مشکلی ندارن باید پیگیر مسائل دیگران هم باشیم.
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
203
63
این استاد صدا همین شجاعت را مدیدن انقلاب است.اگر همین شهامت را در رژیم طاغوت داشت.مهم بود.ایشان اشاره داشتند با خودپسندی و مغروریت تمام به استاد افتخاری کنایه می زنند.اینکه چندافراطی از گرایش خاص فرزند ایشان را دردانشگاه به خاطر کار پدرش مورد اذیت کنند.کنارگذاشتن از سوی جامعه است.خودشماازدوسال پیش مواضع خصمانه علیه نظام گرفته اید.صدای ربنا که هیچ دیگر موسیقی های شمادربین مومنین و وفاداربه نظام تحریم شده است.آیا بابستی این مطلب مانند.رفتار بعضی از سبزهای افراطی با خودتان یا پسرانتان صورت می گرفت.تا شاهدنفرت مومنین.ومتعهد به انقلاب باشید.محبوبیت شمابعد از مواضع خصمانه شما با نظام اسلامی بیشتر شده.اینکه طبیعی هست.همه دشمنان انقلاب و نظام.دردوسال گذشته بیشتردشمن نظام شدند.ربنای شما مانند.صدای اذان هایده.مرضیه می باشد.صدای این دو هم طرفدار زیاد دارد.
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
هر که میگه نون و پنیر تو سرت رو بزار یه گوشه بمیر.............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
آقا یاخانم ما:تو که فرق ز و ذ رانمیدونی. ادب وظرفیت داشته باش.
rostam
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
تو از کجا فهمیدی صدای این دو نفر طرفدار داره و اذان هم گفتند "مومن داداش " !!
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
ناشناس والله از دست احمق ها سواد آدم هم آب میکشه درست مثل آراء و پولهای بیت المال و شغل و امنیت و ...هزار چیز دیگر تو به دل نگیر نازنین طرف حقش بود...
amir fd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
15
11
من از انتخاب میخواهم کسی رو بذاره که نظری در مورد انتخاب میده جواب بده و بدون پاسخ نذاره
بهترین سایت خبری هستید بدون شک موفق بشید
ایرانی
|
Germany
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
63
12
مش عباس بازم که پیدات شد ( خطی مطی )
شجریان مرد و افتخاری نون به نرخ روز خور !
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
53
125
حرکت علیرضا افتخاری فقط یک معنا داشت :
پاچه خواری !!!
حامد
|
United States
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
15
16
طرفداران استاد ظاهرا از قران فقط چند ایه خوانده شده در ربنای استاد را می شناسند. قاریان قران بعضا از استاد بهتر و زیباتر تلاوت می کنند و اساسا استاد بعنوان یک قاری خوش صدا شناخته نمی شود. به قول معروف این دعوا از اساس از حب علی نیست بلکه از بغض معاویه است که هیچ اشکالی هم ندارد ولی حیف است از قران استفاده ابزاری شود. خود دانید و خدایتان.
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
258
17
ربطی نداره ولی
تو یکی از مصاحبه های قبلی چند سال قبل
از شجریان می پرسند آرزوتون چیه
می گه حنجره افتخاری رو می داشتم
پاسخ ها
ما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
جک گفتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
اصلا در مورد موسیقی سنتی میدونی که یه هچین حرفی زدی ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
11
168
زنده باد استاد. سلطان قلبهای بیدار ناز نفست
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
233
62
يادتون نره كه پرفر.شترين آلبوم تاريخ موسيقي ايران "نيلوفرانه 1"متعلق به استاد افتخاري هستش
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
14
213
حالا استاد آرزوی صدای افتخاری را داره.بی خیال هموطن
تکنیک صدای شجریان بی نظیره در هفتاد سالگی کنسرت میذاره ، مثل بعضیها لب خونی نمی کنه.
وسعت صدای استاد کم نظیره ، سالها بیاد و بره دیگه کسی شجریان نشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
9
162
شما صدایتان به ما هویت مدید پاینده باشی استاد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
6
18
فرشاد عزيز اينم يادت نره كه نيلوفرانه بازخواني شاعاري بود كه قبلا توسط پريسا اجرا شده بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
8
159
درود بر شما استاد
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
9
7
آدم کر و آواز بلبل!
از خدا بی خبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
7
144
به علم استاد احترام میذارم
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
24
212
کار اصلی افتخاری بساز و بفروشیه.ساختمان سازی میکنه اینو خودش یه بار گفت که از موسیقی نون نمیخوره و بساز بفروشه .
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
5
169
من خودم نوازنده تار وسه تار هستم،وطرفدار موسقی ای هستم که ارزش گوش دادن روداشته باشه.
نصف بیشترآرشیو موسیقیم از کارهای استاد شجریانه،ولی بی انصافی نکنیم کارهای قدیمی استادافتخاری هم زیباست.
فقط1خوهش دارم که تو بحثهامون ادب رو رعایت کنیم وحرفی نزنیم که باعث خدشه دار شدن شخصیت خودمون ودیگر بزرگواران بشه.
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۱
7
218
صدای استادشجزیان زیباست...ربناشون هم زیباست...خودبنده هم هرماه رمضان قبل افطار،ربنا(باصدای استاد)رو گوش میدم.ولی اصل زیبایی از آیات خداست.
عزیزان حواستون باشه صدای استاد رو بالاتر از آیات خدا نذارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
12
118
سيد ياسر اون كسي كه بايد بصيرت داشته باشد فعلا شمائي ما ملت از هميشه بيدارتريم.زنده باد استاد شجريان
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
21
15
من صدای شجریان رو دوست دارم و طرفدار نظام اسلامی هستم.به احمدی نژاد رأی دادم و عاشق شجریانم و اصلا هنر رو با سیاست قاطی نمیکنم.البته الآن کسانی از استاد حمایت میکنن که موسیقی ایشون رو هرگز درک نکردند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
180
14
تعریف از خاین ومنافق وظالم به دین وملت ووطن عین خیانت وگناه است .
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
9
3
مرد معین بود و بس
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
16
326
درود بر گوهر نامكرر موسيقي اصيل ايراني استاد ارجمند جناب اقاي محمدرضا شجريان
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
4
4
سلام به دوستان تقریبا همه نظر دوستان را خواندم اینکه ما خودمان را در شخص محدود کنیم کار عبث است حال یا شخص اقای شجریان باشد یا اقای افتخاری یا هر کس دیگر اگر اعتباری برای این اساتید پیش مردم است بخاطر این است که این عزیزان در آثارشان به چشمه زلال ادبیات ما که نشان دهنده فرهنگ ژرف ایرانی و اسلامی ما است متصل شده اند که در نهایت نشان از خداجویی و اهل حکمت بودن مردمان این دیار دارد پس فراموشمان نشود که اصل کیست وچیست؟ کاری که برای خدا باشد ماندگار خواهد بود همه دوستان را به خدا مسپارم
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
4
11
زنده باد استاد افتخاری عزیز
مسلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
2
7
استاد افتخاری تصنیفاش و دشتیاش بی نظیره خدایی اولین باری که صداشو شنیدم واقعا به دلم نشست تا الان هم گوش میکنم و خواهم کرد
بسم الله الرحمن الرحیم
|
-
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
3
5
موسیقی زیباترین و بالاترین امر به معروفه
موسیقی وصف پر شور و شعور جلوه یکتاست
موسیقی دریایی پر از نظم و وزنه

کسی که در موسیقی درد و رنج ها کشیده تا بتونه به تعالی ترین جایگاه آن دست پیدا کنه و این گنجینه و اندوخته زیبا را بدون هیچ چشم داشتی در میان مردم انتشار بده

واقعا لیاقت تحسین و تمجدید را خواهد داشت
درود بر استاد بزرگ محمدرضا شجریان
نظرات بینندگان