arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷

هشدار روسیه به شهروندانش: به انگلیس نروید

سفارت روسیه در لندن به اتباع روسی توصیه کرد با توجه به تهدید موجود در انگلیس و سیاست های ضدروسی دولت این کشور، از سفر به انگلیس خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفارت روسیه در لندن به اتباع روسی توصیه کرد با توجه به تهدید موجود در انگلیس و سیاست های ضدروسی دولت این کشور، از سفر به انگلیس خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در لندن روز شنبه در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی آن منتشر شده است، خاطرنشان کرد: احتمال افزایش روحیه ضدروسی یا تعقیب و اقدامات نگران کننده در مورد اتباع روسی در انگلیس وجود دارد.
در ادامه بیانیه سفارت روسیه در انگلیس آمده است: احتمال افزایش توجه سازمان های امنیتی و سرویس های اطلاعاتی انگلیس به اتباع روسی در مبادی ورودی و خروجی انگلیس، بازداشت آنها به اتهامات و بهانه های واهی و جلب اسناد و توقیف و تاخیر پروازها وجود دارد.
به گزارش ایرنا، روابط روسیه و انگلیس بر سر موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه روس و دخترش در سالزبری رو به وخامت گذاشته است.
اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیش‌تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 گزارش داده است.
مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.
تیره شدن روابط منجر به اخراج متقابل 23 دیپلمات روس و انگلیسی شده و روسیه عنوان کرده است که باید تعداد دیپلمات های دو کشور برابر شود به عبارت دیگر، 50 دیپلمات انگلیسی دیگر نیز از روسیه اخراج شده اند.
نزدیک به 30 کشور جهان در حمایت از انگلیس تعدادی از دیپلمات های روس را اخراج کرده اند.
آمریکا با اخراج 60 دیپلمات یا کارمند روس در مقر سازمان ملل متحد و بستن کنسولگری سیاتل، پیشتاز است.
روسیه نیز در اقدامی متقابل، به صورت برابر دیپلمات های طرف های مقابل را اخراج کرده و دستور بسته شدن کنسولگری آمریکا در سن پترزبورگ را داده است.

برچسب ها: روسیه
نظرات بینندگان