arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۱۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

خانه هاي هزار دلاري در چين

توني چيوچيتي، مدير بخش املاك موسسه MIT پس از آنكه در سفر خود به هند با خانواده يي كوچك برخوردكرد كه در كلبه محقرانه يي زندگي مي كردند در بازگشت به امريكا حمايت خود را از اين پروژه آغاز كرد. چيوچيتي در اين باره مي گويد: درصد زيادي از جمعيت دنيا نياز به خانه دارند با اين روش مي توان سرپناهي كم هزينه وراحت براي ميلياردها نفر تهيه كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
K Houseخود را آغاز كرد. اين پروژه درباره راه حل هاي خانه سازي حافظ محيط زيست است كه به بهبود وضع ميلياردها نفر در سراسر دنيا كه با حقوقي كمتر از يك دلار در روز زندگي مي كنند، كمك مي كند. خانه هاي پين ويل را يينگ چويي فارغ التحصيل دانشگاه ماساچوست طراحي كرده است كه نمونه اوليه آن هم اكنون ساخته شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، توني چيوچيتي، مدير بخش املاك موسسه MIT پس از آنكه در سفر خود به هند با خانواده يي كوچك برخوردكرد كه در كلبه محقرانه يي زندگي مي كردند در بازگشت به امريكا حمايت خود را از اين پروژه آغاز كرد. چيوچيتي در اين باره مي گويد: درصد زيادي از جمعيت دنيا نياز به خانه دارند با اين روش مي توان سرپناهي كم هزينه وراحت براي ميلياردها نفر تهيه كرد.

خانه پين ويل يينگ چي نخستين نمونه ساخته شده است كه در شهر ميانيانگ (ايالت سيچوان) چين قرار دارد. طرح خانه شامل مبنايي استوانه يي با ديوارهايي آجري است كه در آن ستون هاي فلزي قرار داده شده است، علاوه برآن ديركي چوبي در آن تعبيه شده است. به اين ترتيب اين خانه دربرابر زمين لرزه يي با قدرت 8 ريشتر مي تواند مقاومت كند.

 مرحله احداث بسيار ساده است زيرا ساخت آن شبيه به ساخت يك استوانه است. چي توانسته حتي از آنچه هدف اصلي اش بود فراتر رفته وبه جاي خانه هاي هزار دلاري خانه هايي به بهاي 925 دلار بسازد. با اين بها حتي نمي توان يك خودرو دست دوم در چين خريد! در ابتدا قرار بود خانه بزرگ تري ساخته شود اما به دليل هزينه هاي بيشتر از ساخت آن خودداري شد. مساحت كل خانه حدود 800 پاي مربع است. اما چويي اميد دارد خانه هاي استوانه يي كوچك تر با بهاي ارزانتر به سادگي در امريكا ساخته شود
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
0
1
عمراً به مسکن مهر ما برسه خانه های 50 هزار دلاری.
تازه 1000 متر زمین هم روش میدن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
نگيد تورو خدا جريان انحرافي و سران فتنه چي كار مي كنند
نظرات بینندگان