arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۲۰۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۰

«کوروش کبیر» را چه کسی مقابل دوربین می‌برد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


ایسنا نوشت:

در پی اعلام علی معلم مبنی بر درخواست پروانه ساخت فیلم «کوروش کبیر» به‌ کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، عزیزاله حمیدنژاد که پیش از این هم از ساخت فیلمی درباره «کوروش» خبر داده بود در یادداشتی همچنان بر ساخت آن تاکید کرد.

حمیدنژاد در این یادداشت آورده است: «همه می‌دانند من از شش سال پیش، مقدمات تولید پروژه سینمایی «کوروش کبیر» را شروع کرده‌ام و فیلمنامه آن را با نام «کوروش کبیر» (ذوالقرنین) در بانک فیلمنامه خانه سینما، بنیاد سینمایی فارابی و سیما فیلم به ثبت رسانده‌ام.»

او در ادامه نوشته است: «نامه‌هایی را که طی این چند سال به معاونت‌های سینمایی وزارت ارشاد، بنیاد سینمایی فارابی،ریاست محترم صدا وسیما و سیما‌فیلم برای تسهیل و مساعدت ساخت این فیلم نوشته‌ام کتابی است قطور و مباحث طرح شده در جلسات متعدد در این سازمانها حدیثی است مفصل که همگی برای افکار عمومی قابل طرح است.»

این کارگردان یادآور شده است: «در این‌باره آقایان جعفری‌جلوه معاون سینمایی وقت وزارت ارشاد، شاه‌حسینی مدیر عامل قبلی و میرعلایی مدیرعامل فعلی بنیاد سینمایی فارابی در چندین مصاحبه مطبوعاتی رسما اعلام کرده‌اند که فیلمنامه مرا در دستور کار خود قرارداده‌اند.»

حمیدنژاد ادامه داده است: «هم‌اکنون پروژه سینمایی «کوروش کبیر» در بنیادسینمایی فارابی مراحل طبیعی پیش تولید خودش را سپری می‌کند و در حال بررسی نهایی و تامین بودجه لازم برای تولید است. این کار در مرحله‌ای است که به ناچار پروژه‌های سنگین دیگری را که با موضوع دفاع مقدس است و از سوی حوزه هنری و مراکز دیگر پیشنهاد شده،کنار گذاشته‌ام.»
حمیدنژاد خاطرنشان کرد: «اگر چه سینمای دفاع مقدس، که لذت ساخت فیلم‌های «هور در آتش»،«ستارگان خاک» و «اشک سرما»یش را هرگز از یاد نخواهم برد برایم بسیار عزیز است و من نقشه‌های بزرگی برای آن دارم، اما دراین چند سال برای آن که بتوانم دنیا را متوجه نگاه موحدانه و تمدن‌ساز ملتی بزرگ نمایم، تمام وقت و انرژی‌ام را معطوف نوشتن و تولید فیلمنامه «کوروش کبیر» کرده‌ام.»

در پایان این یادداشت می‌خوانیم: «اکنون تعجب من از دوستانی است که داعیه‌ی حرفه‌ای بودن را دارند در حالی که در خلال این سال‌ها حتی یک تماس تلفنی با بنده و یا تهیه‌کننده این پروژه نداشته‌اند. تحرکات ژورنالیستی اخیر، ثابت می‌کند آن‌ها غافل از این‌اند که سینمای ایران، توان تولید همزمان چند فیلم در رابطه با یک شخصیت ملی را ندارد. هر چند ایده‌آل این است که سینمای ما آن‌قدر غنی باشد، که بتواند در خلال سال‌ها، فیلم‌های متعددی درباره‌ شخصیت‌های مذهبی و ملی چون کوروش کبیر بسازد. اذعان می‌کنم شخصیت‌های ملی هرگز متعلق به شخص یا گروه خاصی نیستند. اما آیا اولویت این کار با کسی نیست که پیش از همه، شش سال از وقت و انرژی خود را برای این کار گذاشته؟»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
یک ایرانی تعصبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
2
16
جون مادرتون درباره کوروش بزرگ فیلم نسازین . بگذارید این شخصیت ساخته ذهن ما از کتابها باشه. بازیگری که بتونه جای این شخصیت بازی کنه هنوز به دنیا نیومده . اگه این فیلمو ببینیم هرچه قدرم قشنگ باشه ، هرموقع بگن کوروش بزرگ ، یاد اون بازیگر میافتیم.
آرزو میکنم این فیلم ساخته نشه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
واقعا درست ميگيد مثل سريال مختار.
مهرداد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
13
جانم به فدای کوروش بزرگ
پرسپولیس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
12
پدر هر ایرانی کوروش بزرگ است
شاهنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
10
کوروش آبروی ایران است
................
فرشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
5
زنده و جاوید باد نامه یگانه پدره ایران زمین
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
5
ایرانی با تعصب ، گل گفتی ، جون هر کسی که دوست دارید با فیلم ساختن وطنی کوروش را از ابهت نیندازید !
کوروش در دنیا کبیر است .........
نظرات بینندگان