arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

رئیس جمهور صربستان: شرایط کنونی یادآور فضای قبل از جنگ جهانی است

'آلکساندر ووچیچ' رئیس جمهور صربستان در دیدار با 'کایل اسکوت' سفیر آمریکا در بلگراد گفت: شرایط کنونی در جهان یادآور فضای بحرانی قبل از جنگ جهانی اول است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرایط کنونی یادآور فضای قبل از جنگ جهانی است

ووچیچ روز شنبه 14 آوریل (25 فروردین) نیز در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون دولتی صربستان در باره حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه به خاطره دردناک حملات هوایی به این کشور در سال 1999 اشاره کرد و گفت: حادثه کنونی در جهان نشان می دهد که صلح و ثبات همیشگی نیست و یک جنگ می تواند یکمرتبه اتفاق بیفتد و شما را ده ها سال به عقب بازگرداند.
رئیس جمهور صربستان همچنین گفته بود: در جهانی زندگی می کنیم که در آن نزاع و درگیری های شدیدی وجود دارد و بخاطر منافع نظامی و سیاسی، هر لحظه امکان ایجاد بحران جنگی هست.
وی همچنین گفت که شرایط کنونی جهان او را یاد فضای قبل از جنگ جهانی اول می اندازد.
صربستان به عنوان کشوری کوچک مایل نیست که در روابط میان قدرت های بزرگ مداخله کند.
ووچیچ در دیدار با سفیر آمریکا که روز گذشته صورت گرفت، به سیاست بی طرفانه نظامی صربستان اشاره کرد و گفت: کشور ما خواهان گفت و گو، مشارکت و روابط دوستانه با تمامی کشورها است.
سفیر آمریکا نیز در این نشست به رئیس جمهور صربستان در باره حملات موشکی کشورش با مشارکت انگلیس و فرانسه به سوریه در بامداد روز شنبه توضیح داد.
آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار داد که بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد روز شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد طی حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان