arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۸۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

VPN آزاد شد

استفاده از پورت هاي شبکه خصوصي مجازي که به مدت شش روز توسط شرکت ارتباطات زيرساخت بسته شده بود مجددا آزاد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استفاده از پورت هاي شبکه خصوصي مجازي که به مدت شش روز توسط شرکت ارتباطات زيرساخت بسته شده بود مجددا آزاد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از شرق، شبکه خصوصي مجازي ) VPN) را براي اتصال به اين اينترنت به دليل اينکه امکان ديدن سايت هاي فيلترشده را براي کاربران فراهم مي کرد بسته بود اما اين محدوديت پس از شش روز مجددا برطرف شد.

اگرچه شبکه خصوصي مجازي (VPN) در ايران براي يک کاربرد غيرمتعارف به منظور دور زدن شبکه فيلترينگ ايران مورد استفاده قرار مي گيرد اما يک وي پي ان شبکه اي اختصاصي است که از اينترنت براي ارتباط با وب گاه ها از راه دور و ارتباط کاربران با شبکه سازمان خود استفاده مي کند. اين نوع شبکه ها به جاي استفاده از خطوط واقعي نظير خطوط Leased، از يک ارتباط مجازي به اينترنت براي ايجاد شبکه اختصاصي استفاده مي کنند.

رضا تقي پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ايران ضمن تاييد بسته شدن شبکه خصوصي مجازي گفته بود:«اساسا VPN خلاف قانون بوده و اكنون برابر قانون اقدام شده است.» اين در حالي است که هنوز معلوم نيست اين آزادسازي تا چه مدت زماني تداوم داشته باشد.

پس از مسدود شدن يکي از پورت هاي وي پي ان برخي رسانه ها اين محدوديت را نشانه راه اندازي شبکه ملي اينترنت در ايران اعلام کردند اين در حالي است که هنوز جزييات شفاف و منطقي به همراه ميزان سرمايه گذاري و اهداف و زمان بندي براي راه اندازي پروژه شبکه سراسري اينترانت اعلام نشده است.

چنان که کارشناسان حوزه فناوري اطلاعات بر اين اعتقادند که تمامي فعاليت هاي صورت گرفته بر بستر اينترنت مبتني بر پالايش و فيلترينگ بيشتر بوده است و هنوز هيچ نشانه عملي در خصوص راه اندازي شبکه سراسري اينترانت در ايران به چشم نمي خورد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
45
bale azad shod .vali inghadr sorato miare paein ke baz nemishe pas begid baste ast ke behtare
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
1
33
ایییییییییییییییییییییییییییییییییی خدااااااااااااااااااااااااا ما چیکار کنیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
مرد باش نشون بده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
1
فکر کنم به خاطر یارانه ها بازشون کردن
چون احتمالا بانک ها از این پورت استفاده میکنن
بعد دوباره میبندنش
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
2
یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای مهندسی matlab هست که برای دریافت آخرین اطلاعات باید عموما به سایت آن در آدرس www.mathworks.com باید رجوع کرد و این سایت آدرسهای IP های ایران را بلوک می کند و فقط با vpn باید به آن رجوع کرد. از این نوع سایت های علمی فراوان است.
نظرات بینندگان