arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

مشاور اسد: تصمیم ترامپ برای استقرار «ارتش عربی» در سوریه عجیب است / بی‌سابقه است که یک کشور اشغالگر از طرف‌های دیگر بخواهد کشوری را اشغال کنند

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه درخواست ترامپ برای جایگزینی نیروهای آمریکایی با ائتلافی از نیروهای عربی در شمال سوریه را بسیار عجیب خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشاور رئیس‌جمهوری سوریه درخواست ترامپ برای جایگزینی نیروهای آمریکایی با ائتلافی از نیروهای عربی در شمال سوریه را بسیار عجیب خواند.

به گزارش ایسنا، بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم گفت: در صورتی که اخبار منتشر شده درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای جایگزین کردن نیروهای آمریکایی در سوریه با ائتلافی عربی درست باشد، بسیار عجیب است که یک کشور اشغالگر از طرف‌های دیگر بخواهد بیایند و کشوری را اشغال کنند.

وی گفت: این مسئله در سطح بین‌المللی بی‌سابقه است.

اخیرا روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد که ترامپ به دنبال تشکیل نیروی عربی برای جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه و استقرار آنها در بخش شمال شرقی سوریه پس از شکست داعش در این منطقه است.

این روزنامه اعلام کرد که آمریکا از امارات، عربستان و قطر خواسته با میلیاردها دلار در این ائتلاف شرکت کرده و نیروهایشان را به سوریه بفرستند.

این روزنامه اعلام کرد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با مسئولان مصری تماس گرفته و این طرح را مطرح کرده است.

از سوی دیگر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که کشورش به واشنگتن پیشنهاد داده بود که نیروهای از ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم را به سوریه بفرستد اما دولت قبلی آمریکا قبول نکرده بود.

برچسب ها: اسد
نظرات بینندگان