arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷

فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده :تمرکز نظامی آمریکا روی فضا/آینده زمین در فضا رقم خواهد خورد

فرمانده نیروی هوایی آمریکا ،خبر از تلاش این کشور برای شکستن رکوردهای سرعت و حرکت در برنامه های فضایی را داد. تلاشی که به اعتقاد وی روشی است برای مبارزه جدی تر در عرصه بین المللی .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی هوایی آمریکا ،خبر از تلاش این کشور برای شکستن رکوردهای سرعت و حرکت در برنامه های فضایی را داد. تلاشی که به اعتقاد وی روشی است برای مبارزه جدی تر در عرصه بین المللی .


به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی؛ «هدر ویلسون»، فرمانده کل نیروی هوایی ایالات متحده ، اعلام کرد که اصول و اصلاحات جدیدی را برای برنامه های فضایی کشور در دست اجرا دارد.

وی افزود هدف جدید ما شکستن مرزهای  سرعت و حرکت است.  به نظر می رسد هدر در نظر دارد تا نیروی هوایی ماهواره های جدیدی را در فضا ایجاد کند که انعطاف پذیر باشد، شاید حتی تا حدی که یک حمله را از بین ببرد.

 دبیر کل نیروی هوایی ایالات متحده در بخشی دیگر از سخنانش گفت؛ ما درحال گسترش فضایی هستیم که مانع از مرگبارتر شدن اوضاع علیه آمریکا شویم. 

برای انجام این کار، هدر ویلسون، فرمانده  نیروی هوایی و تیم او از نسخه شخصی ساز او که در سال 2012 تحت نام "فانتزی حرکت سریع و شکستن ماتریکس" طراحی شده و حتی در سیلیکون ولی نیز معتبر است استفاده می کنند.

وی در بخشی از سخنان خود در جریان سمپوزیوم فضایی کلرادو اسپرینگز،، به خبرنگاران گفت: "اگر ما قصد داریم   به سرعت پیشرفت کنیم باید هر چه سریع تر برنامه هایی جدی برای این موضوع ترتیب دهیم . این نخستین اولویت هوا/فضای ارتش آمریکا خواهد بود. "

طبق گفته ویلسون، پروژه  های جدید از نظر طراحی و تولید، به طور پیش فرض تا  9 سال طول می کشند، بنابراین هر چه زودتر باید اجرایی شوند. 

ویلسون  در بخشی از سخنانش اشاره کرد که بزرگ ترین مانع او در اجرای طرح های فضایی پنتاگون است . او گفت :نیروی هوایی باید "پارادایم های جدید را در پنتاگون بازسازی کند".

به نظر می رسد ایده های فرمانده نیروی هوای ایالات متحده فقط شامل تعمیرات موشکی نمی شود و بازسازی های اساسی را در بر میگیرد.
ویلسون قصد دارد جان تازه ای به بخش فضایی نیروی هوایی تزریق کند که منعطف نیز باشد. شاید این واکنشی مهم از سوی آمریکا باشد وقتی که به یاد میاوریم وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانش گفته بود ؛ "ما در  تلاش خواهیم بود به جای شکار، شکارچی باشیم . "

ویلسون گفت،" انعطاف پذیری برای ماهواره های آینده نیروی هوایی یک الزام است." به نظر می رسد او می خواهد ارتش ماهواره هایی با قدرت  مانور پذیری یا حتی قابلیت استتار وارد چرخه هوافضای ایالات متحده کند. 

ویلسون تاکید کرد که  ماهواره های آینده نیروی هوایی دارای  "توانایی گرفتن پانچ در فضا" هستند. آخرین بودجه نیروی هوایی در طول پنج سال آینده هزینه های فضا را به میزان 7.7 میلیارد دلار افزایش می دهد که به طور کلی نیز  14 درصد افزایش یافته است.

ویلسون در پایان گفت :"آینده زمین به فضا بستگی دارد ."

نظرات بینندگان