arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

ربات های حشره ای ارتش ایالات متحده در راهند/چاپ ربات ها با اسکن سه بعدی در میدان جنگ

تیم فناوری ارتش ایالات متحده مستقر در دانشگاه مینه سوتا،در حال کار روی تولید نوعی ربات است که با الهام از حشرات و بی مهرگان ساخته می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تیم فناوری ارتش ایالات متحده مستقر در دانشگاه مینه سوتا،در حال کار روی تولید نوعی ربات است که با الهام از حشرات و بی مهرگان ساخته می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ارتش ایالات متحده در تلاش است تا نوعی از ربات های هوشمند را طراحی کند که با الهام از حشرات و بی مهرگان ساخته می شوند.

برای خلق این ربات ها از موادی استفاده شده که به لحاظ انعطاف پذیری بی شباهت به کرم ها و انواع حشرات نیستند.اما مهم ترین نکته در خصوص این ربات ها امکان تولید و تکثیرسریعشان در شرایط مختلف است.
 
سربازان ارتش می توانند با استفاده از روبات های انعطاف پذیر که مبتنی بر فرایند بدن بی مهرگان ساخته شده اند به مکان هایی که انسان نمی تواند وارد شود، نفوذ کنند.
اد هبوتور  رئیس بخش  فناوری و آزمایشگاه تحقیقات ارتش ایالات متحده است . وی بیش از هر چیز در این طرح بر قابلیت تولید سریع ربات ها تاکید دارد. بر همین اساس نیز آزمایشگاه تحقیقاتی ارتش ایالات متحده و دانشگاه مینه سوتا برای ایجاد مواد قابل انعطافی که می توانند در میدان جنگ به شکل 3D چاپ شوند  تمرکز کرده اند.

این ربات ها که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارند نمی توانند  در محیط های پرجمعیت آزادانه حرکت کنند اما پیش بینی می شود با رشد و توسعه تکنیک های آزمایشی تولید این ربات ها، بتوان نرخ موفقیت ربات ها را 2 چندان کرد. 
این محققان در تلاش هستند تا در کنار تاکید بر انعطاف پذیر بودن ربات ها،روی حساسیت، انعطاف پذیری و...ربات ها نیز کار کنند.

اما این نخستین باری نیست که ربات ها از حیوانات  الهام می گیرند، شاید دلیل اهمیت طرح مذکور را بتوان، ارتباطش با ارتش دانست.

 

نظرات بینندگان