arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

شمار تلفات انفجار دیروز در کابل به ۶۹ نفر رسید

منابع پلیس کابل اعلام کردند که در حمله دیروز به یک مرکز ثبت نام انتخابات در غرب کابل ۶۹ نفر کشته و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.وزارت کشور افغانستان تاکنون هویت ۵۷ تن از کشته شدگان دیروز را اعلام کرده که شامل ۲۲ زن و ۱۷ کودک هستند.داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

منابع پلیس کابل اعلام کردند که در حمله دیروز به یک مرکز ثبت نام انتخابات در غرب کابل ۶۹ نفر کشته و ۱۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش انتخاب؛ حشمت استانکزی، مشاور فرمانده پلیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که در میان کشته‌شدگان دو سرباز پلیس نیز هستند.

وزارت کشور افغانستان تاکنون هویت ۵۷ تن از کشته شدگان دیروز را اعلام کرده که شامل ۲۲ زن و ۱۷ کودک هستند.

هویت ۱۱۹ زخمی حادثه دیروز نیز شامل ۵۰ مرد، ۵۲ زن، ۱۷ کودک و هویت دو نفر دیگر نیز تاهنوز نامشخص است.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

روز گذشته حوالی ساعت ۱۰ یک فرد انتحاری در ورودی یک مرکز توزیع شناسنامه و ثبت نام انتخابات خود را منفجر کرد. در زمان انفجار شمار زیادی از مراجعه کنندگان برای گرفتن شناسنامه در بیرون از ساختمان، در صف ایستاده بودند.

قربانیان این حادثه افراد غیر نظامی، به خصوص کودکان و زنان بودند که برای گرفتن شناسنامه به آنجا مراجعه کرده بودند.

علاوه بر مراجعه کنندگان که در محل حضور داشتند، شمار زیادی از کودکان مدرسه‌ای نیز در زمان انفجار از محل در حال عبور بودند.

حدود یک ماه پیش، انفجار انتحاری در غرب شهر کابل در نزدیکی زیارت سخی که جشن نوروز در آنجا برگزار می‌شود، رخ داد. در این انفجار ۲۶ نفر کشته و ۱۸ نفر دیگر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

برای شرکت در انتخابات باید افراد واجد شرایط رای با شناسنامه ثبت نام کنند، روند ثبت نام رای‌دهندگان انتخابات افغانستان ۲۵ فروردین آغاز شد. انتخابات پارلمانی و شورای بخش‌ها قرار است که در تاریخ ۲۸ مهر امسال برگزار شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان