arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

ظریف با وزیران خارجه نروژ و آلمان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در حاشیه اجلاس صلح پایدار سازمان ملل متحد با وزیران خارجه نروژ و آلمان دیدار و گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ظریف با وزیران خارجه نروژ و آلمان دیدار کرد«محمد جواد ظریف» و «اینه اریکسن سوراید» در این دیدار درباره برجام، لزوم پایبندی اروپا و آمریکا، حمایت اروپا از برجام و تلاش برای حفظ این توافق گفت و گو کردند.


همچنین دو طرف بر لزوم همکاری همه کشورها برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران های منطقه ای به ویژه سوریه و یمن تاکید کردند.


روابط دوجانبه و افزایش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست خواهد بود.


همچنین وزیر امور خارجه ایران، با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم دیدار و گفت و گو کرد.


موضوع آینده برجام و تلاش بیشتر و تعهدکشورهای اروپایی برای حفظ برجام و سفر آتی سران اروپایی به آمریکا و تلاش آنها برای حفظ توافق هسته ای برخی از محورهای این دیدار بود.


همچنین دو طرف بر لزوم تلاش بیشتر اروپا به منظور پایبند کردن کامل تمامی اعضا به تعهداتشان نسبت به این توافق مهم تاکید کردند.


اوضاع منطقه و تلاش برای برقراری مجدد ثبات از طریق مذاکرات سیاسی نه راه حل نظامی و موضوع سوریه و تاکید بر پروسه آستانه و حل مسالمت آمیز و سیاسی بحران این کشور و ضرورت توسعه روابط و همکاری های دوجانبه ایران و آلمان دیگر موضوعاتی بود که وزیران خارجه ایران و آلمان درباره آن به گفت و گو نشستند.


قرار است آنگلا مرکل چند روز دیگر به واشنگتن سفر کند، یکی از محورهای مهم مذاکرات صدراعظم آلمان با دونالد ترامپ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواهد بود.


رئیس جمهوری آمریکا در نیمه ژانویه و به هنگام امضای تمدید اسقاط تحریم های ثانویه آمریکا که به موجب برجام انجام شد، گفت که او دیگر در این توافق نخواهد ماند مگر اینکه اصلاح شود.


حال مقامات اروپایی به کاخ سفید می آیند تا شاید بتوانند ترامپ را برای ماندن در این توافق بین المللی مجاب کنند.


ایران بارها تاکید کرده است که برجام یک توافق بین المللی و مذاکره نشدنی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان