arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

کرباسیان: تک نرخی شدن ارز راه قاچاق را بسته است

وزیر اقتصاد و دارایی در حمایت از تک نرخی شدن دلار گفت: این کار راه قاچاق کالا را به کشور بسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کرباسیان: تک نرخی شدن ارز راه قاچاق را بسته استمسعود کرباسیان امروز- سه شنبه- با حضور در نشست مشترک کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، صنایع و معادن مجلس و بخش خصوصی با اشاره به تک نرخی شدن دلار عنوان افزود: از بنده به عنوان فرد حرفه ای بپذیرید که با این کار، موضوع قاچاق تا حد زیادی کنترل می شود.
وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در شرایطی که تمام کالاها با ثبت سفارش و از مبادی رسمی وارد کشور می شود، راه قاچاق بسته خواهد شد. از سوی دیگر در نظر گرفته ایم که گمرک در مناطق آزاد مستقل شود و برای هر منطقه سهمیه ای در نظر گرفته ایم.
کرباسیان با بیان اینکه نوسانات ارزی به نفع صادرکنندگان تمام می شد، اظهار داشت: دو گروه صادرکننده داشتیم، واحدهای دولتی و نهادهای سهامدار که براساس بخشنامه ها صادر می کردند و واحد دیگر بخش خصوصی است که می توانند با سپرده گذاری ارز خود را سرمایه گذاری کنند و دیگر بهانه بزرگ نمایی و کوچک نمایی نداشته باشند.
کرباسیان با اشاره به بخشنامه ها و دستورالعمل های اخیر خطاب به بخش خصوصی بیان داشت: پس از صدور این بخشنامه ها نقد و نظری از انجمن ها اعلام نشد و ما نمی دانستیم کجای بخشنامه حرف داریم؛ بنابراین به جای شما فکر کردیم و بخشنامه نوشتیم.
سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس نیز در این نشست گفت: تصمیمات اخیر مشکلاتی در حوزه ارز دانشجویی و وام های ارزی ایجاد کرده است لازم است اختلاف بین ارز 3500 تومان تا 4200 تعیین تکلیف شود.
سبحانی فر نماینده مردم سبزوار در مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه تک نرخی شدن ارز گام مناسبی است، بیان داشت: آنچه که امروز به آن دست پیدا کرده ایم این است که تولیدکننده از وضعیت جدید راضی است اما صادرکننده رنج می کشد.
هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه از تصمیم گرفته شده حمایت می کنیم، گفت: با محدودیت هایی که ایجاد کردیم متقاضیان ارز به نحوی نیاز خود را از بازار سیاه تامین می کنند که باعث ایجاد رانت خواهد شد آیا می توانید این بازار را کنترل کنید در غیر این صورت به تولید و صادرات آسیب وارد خواهد شد.
به گزارش خانه ملت، وزیر اقتصاد و دارایی از بخش خصوصی استان ها درخواست کرد تا فرم موردنظر را در زمینه استفاده از حساب های ذخیره ارزی تهیه کنند تا دولت جمع بندی از میزان ارز موردنیاز داشته باشند.

نظرات بینندگان