arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیروزبخت: باید برای همه فرآیندها پیوست فرهنگی تعریف شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مراسم افتتاح کارگاه کشوری گرافیک و کارتون با بیان اینکه تاثیر زبان گرافیک و کارتون را در فرهنگ سازی نمی توان نادیده گرفت، اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد یکی از مقوله های اطمینان آور برای تحقق شعار سال است و اگر کیفیت و استاندارد نباشد، نمی توان انتظار داشت حمایت از کالای ایرانی با جدیت دنبال شود.

پیشتر، سیدجمال هادیان طبائی زواره، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران گفته بود: کارگاه سه روزه طراحی گرافیک و کارتون با موضوع حمایت از کالای ایرانی، با حضور هنرمندان و اساتید گرافیک و کارتون از صبح روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در کرج آغاز به کار می کند.

به گفته هادیان، در این رویداد فرهنگی هنری، هنرمندان گرافیست و کارتونیست که در کارگاه پذیرفته شده اند به مدت ۳ روز برای خلق آثار فرهنگساز با موضوع حمایت از کالای ایرانی گرد هم جمع خواهند شد.

هادیان با بیان اینکه مصطفی اسداللهی، مسعود شجاعی طباطبایی، حسن موسی زاده و محمدرضا دوست محمدی اساتیدی هستند که در این کارگاه آثار تولیدی را بررسی خواهند کرد گفته بود: آثار تولیدی پس از داوری و تایید اساتید، برای اکران در سطح کشور و فضای مجازی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

هادیان افزوده بود: هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی هنری استفاده از ظرفیت تاثیرگذار هنرمندان کشور در فرهنگسازی و ترویج استفاده و حمایت از کالاهای ایرانی است تا بستر حمایت از تولید و اشتغال بیش از پیش فراهم آید.

باید برای همه فرآیندها پیوست فرهنگی تعریف شود

نیره پیروزبخت در این مراسم گفت: از وظایف اصلی سازمان استاندارد ایران ترویج و فرهنگ سازی مقوله کیفیت و استاندارد برای جلب اعتماد مردم به سوی استفاده از کالاهای استاندارد ایرانی است.

وی ادامه داد: این کار میسر نمی شود مگر اینکه از توان و ظرفیت هنرمندان در عرصه های مختلف استفاده کنیم تا مفهوم استاندارد و استفاده از کالای ایرانی را به خوبی در جامعه ترویج کنیم. چون زبان هنر زبانی نافذ و تاثیر گذار است.

پیروز بخت گفت: یکی از رویکردهای سازمان ملی استاندارد ایران در دوره جدید تعریف پیوست فرهنگی برای فعالیت های خود است چرا که هیچ فرآیند اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم محور بدون تعریف پیوست مناسب فرهنگی سرانجام مطلوبی نخواهد داشت.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه هنر یک تیغه دو لبه است گفت: باید با دقت و درایت در این زمینه عمل کرد تا آثاری خلق شوند که مردم را با زبان نقد یا طنز به فکر وا دارد.

پیروز بخت افزود: در رویکرد نوین استانداردسازی علاوه بر کالاها، خدمات و فرآیندهای مختلف نیز باید استاندارد شوند و استاندارد به همه کالاها و خدمات و فرآیندها تسری یابد.

گفتنی است کارگاه کشوری گرافیک و کارتون با موضوع حمایت از کالای ایرانی به مدت 3 روز با حضور 70 هنرمند در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج برقرار است و اساتید برجسته گرافیک و کارتون این رویداد را داوری می­کنند.

نظرات بینندگان