arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

روسیه 2020 سوخت جدید هسته ای به ایران می دهد

شرکت «تول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم روسیه اعلام کرد که از سال 2020 تحویل نوع پیشرفته سوخت هسته ای را به بلوک اول نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت «تول» وابسته به شرکت دولتی روس اتم روسیه اعلام کرد که از سال 2020 تحویل نوع پیشرفته سوخت هسته ای را به بلوک اول نیروگاه هسته ای بوشهر آغاز می کند.

به گزارش ایرنا، شرکت «تول» تولیدکننده سوخت هسته ای وابسته به روس اتم روز چهارشنبه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی آن منتشر شد، اعلام کرد که با سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت تولید و توسعه انرژی هسته ای ایران توافقنامه الحاقی به موافقت نامه تولید سوخت هسته ای امضا کرده است.

در این بیانیه با بیان اینکه این سند برای اجرای طرح مهندسی و تغییر نوع سوخت هسته ای تحویلی به نیروگاه بوشهر امضا شده، آمده است:«به جای بسته های سوخت از نوع «او.ت.و.اس»، در بلوک نخست نیروگاه هسته ای بوشهر از بسته های سوخت «ت.و.اس-2.ام» استفاده خواهد شد.

این بیانیه می افزاید: در چارچوب این طرح، کارشناسان روس تمام محاسبات و اقدامات لازم برای صدور مجوز استفاده از سوخت هسته ای جدید از سازمان تنظیم کننده ایرانی را انجام خواهند داد.

سوخت هسته ای «ت.و.اس-2.ام» در مقایسه با سوخت از نوع «او.ت.و.اس» که هم اکنون در بلوک اول نیروگاه بوشهر استفاده می شود، از اورانیوم بیشتری برخوردار بوده، مدت بیشتری می سوزد و بسته سوخت هسته ای فشرده تر است.

شرکت تول در بیانیه خود خاطرنشان کرده است: بکارگیری نوع جدید سوخت هسته ای در بلوک اول نیروگاه بوشهر امکان بهبودی شاخص های فنی و اقتصادی کار بلوک را فراهم می کند.

برچسب ها: سوخت هسته ای
نظرات بینندگان