arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

روسیه: دیدار رهبران دو کره، گواهی برعزم آنان برای حل اختلاف است

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با استقبال از دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی اعلام کرد: دیدار سران دو کره عزم دو طرف برای تسریع روند سیاسی-دیپلماتیک حل تمام مسائل شبه جزیره کره از جمله موضوع هسته ای را نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای با استقبال از دیدار رهبران کره شمالی و جنوبی اعلام کرد: دیدار سران دو کره عزم دو طرف برای تسریع روند سیاسی-دیپلماتیک حل تمام مسائل شبه جزیره کره از جمله موضوع هسته ای را نشان داد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: این دیدار را گام مهم سئول و پیونگ یانگ برای سازش ملی و برقراری روابط پایدار می دانیم و توافق های به دست آمده که در بیانیه پایانی این دیدار قید شد ، مثبت ارزیابی می کنیم و آماده کمک به برقراری روابط خوب بین دو کره از طریق توسعه همکاری های سه جانبه در عرصه های راه آهن، نیروی برق، گاز و سایر حوزه ها هستیم.
در ادامه بیانیه آمده است :«به هماهنگی با طرف های درگیر مساله ادامه می دهیم و تلاش های خود را در این عرصه در راستای نقشه راه ترسیم شده از سوی روسیه و چین برای حل مسائل کره بکار می گیریم، بر این باوریم که این کار باید منجر به ازسرگیری مذاکرات چندجانبه به منظور شکل گیری ساختار تامین صلح و امنیت در شمال شرقی آسیا شود.»
اجلاس سران کره شمالی و جنوبی امروز با حضور «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در بخش کره جنوبی روستای مرزی «پانمونجوم» موسوم به خانه صلح برگزار شد.
مراسم استقبال و تشریفات از سران دو کره توسط گارد تشریفات، با لباس محلی و سنتی و در فضای باز ساختمان محل مذاکره برگزار شد رییس جمهوری کره جنوبی با لباس رسمی اما رهبر کره شمالی با لباس سنتی در این مذاکرات شرکت کرد.
رهبران دو کشور ابتدا در خاک کره جنوبی با یکدیگر دست دادند اما چند لحظه بعد «اون» از «این» خواست با عبور از خط، وارد خاک کره شمالی شود که این پیشنهاد با تبسم و لبخند رییس جمهوری کره جنوبی، مورد استقبال قرار گرفت اما بعد از چند ثانیه دوباره هر دو رهبر به خاک کره جنوبی بازگشتند.
ورود «اون» به خاک کره جنوبی، ورود نخستین مقام ارشد کره شمالی به کره جنوبی بعد از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی بود.
تمام لحظات این مراسم از ورود رهبران دو کشور تا مراسم استقبال و همچنین امضای دفتر یادبود در خانه صلح توسط رهبر کره شمالی، به صورت زنده پخش شد.

نظرات بینندگان