arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

العبادی: کرکوک متعلق به همه اقوام عراقی است

نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر این که همه اقوام عراقی در آزادسازی شهرهای این کشور از چنگ داعش شریک بودند، کرکوک را متعلق به همه اقوام عراقی دانست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العبادی: کرکوک متعلق به همه اقوام عراقی است

نخست‌وزیر عراق ضمن تأکید بر این که همه اقوام عراقی در آزادسازی شهرهای این کشور از چنگ داعش شریک بودند، کرکوک را متعلق به همه اقوام عراقی دانست.

به گزارش ایسنا، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق امروز (شنبه) طی نطقی در شهر کرکوک تأکید کرد: کرکوک متعلق به همه اعراب، کردها، ترکمن ها، مسلمانان، مسیحیان و دیگر اقلیت‌هاست و قبول نداریم که متعلق به یک قوم باشد و برای قومی دیگر نباشد.

العبادی که در راستای رقابت انتخاباتی به منظور تبلیع برای لیست انتخاباتی خود معروف به النصر به کرکوک رفته است، گفت: این اتحاد شهروندان عراقی است که پیروزی بر داعش را حاصل کرد؛ در حالی که رهبران برخی کشورها تصور می‌کردند با ورود داعش به شهرهای عراق کار این کشور تمام شده است.

وی با تأکید بر این که دولت عراق بین مردم این کشور بر اساس دین و مذهبی فرقی نمی‌گذارد، گفت: دولت ملاحظه همه شهروندان را می‌کند چون زمان ظلم و گورهای جمعی به سر آمده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری العالم، العبادی اظهار کرد: برای نابودی داعش همه دست به دست هم دادند؛ عشایر، ارتش، پلیس، نیروهای پیشمرگه که در اطراف کرکوک بودند و حتی شهروندان هم به آنها ملحق شدند.

نخست‌وزیر عراق افزود: ما قول دادیم و گفتیم که داعش را سرکوب و شهروندان و خاک عراق را آزاد خواهیم کرد اما بسیاری از رهبران کشورها تصور کردند این موضوع در حد شعار و ادعاست. حتی رهبران برخی کشورها آن زمان نقشه عراق را در حال سوختن ترسیم کرده و از پایان عراق نوشتند.

العبادی تأکید کرد: عراق مقاومت کرد و تصورش را نمی‌کردند که پیشمرگه با ارتش عراق متحد شده و در کنار یکدیگر برای آزادسازی مناطق مبارزه کنند.

نظرات بینندگان