arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

ترامپ: اگر دموکرات‌ها انتخابات کنگره را ببرند، استیضاح می‌شوم

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، جمهوری‌خواهان باید اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنند، در غیر اینصورت او از جانب دموکرات‌ها استیضاح خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، جمهوری‌خواهان باید اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنند، در غیر اینصورت او از جانب دموکرات‌ها استیضاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا شنبه در یک گردهمایی واقع در میشیگان گفت: ما مجبوریم مجلس نمایندگان آمریکا را حفظ کنیم زیرا اگر حرف‌های "ماکسین واترز" را گوش کنید می‌شنوید که او می‌گوید ترامپ را استیضاح می‌کنیم.

ماکسین واترز از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا است که خواستار استعفا یا استیضاح ترامپ شده است. با این حال او هفته گذشته طی مراسمی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست تا استعفا دهد. واترز گفت: خب فکر نکنم مجبور باشم این جنگی را که تاکید دارم شما باید استیضاح شوید ادامه دهم چون معتقدم شما لیاقت ندارید آنجا باشید. پس بروید بیرون!

با این حال، نانسی پلوسی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ هشدار داد و گفت این اقدام به حزب دموکرات در آستانه انتخابات ۲۰۱۸ کنگره آسیب می‌زند. پلوسی تاکید کرد: گمان می‌کنم که از جنبه سیاسی این کار به نفع جمهوری‌خواهان باشد. آنچه ما می‌خواهیم درباره‌اش صحبت کنیم، کارهایی است که آنها برای تضعیف خانواده‌ها در کشورمان انجام دادند و آنچه ما انجام می‌دهیم، افزایش تبلیغات آنها و کاهش هزینه‌های جمهوری‌خواهان است.

نتایج یک نظرسنجی موسسه کوئینیپیاک نشان می‌دهد، چنانچه دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست بگیرند، بیش از ۷۰ درصد حامیانشان می‌خواهند که آنها روند استیضاح را آغاز کنند. دو مجلس کنگره آمریکا شامل مجلس نمایندگان و سنا اکنون در کنترل جمهوری‌خواهان است.

نظرات بینندگان