arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوسهای برقی افتتاح شد

نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوسهای برقی و الکتریکی در شهر واشنگتن آمریکا آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم اتوبوسهای برقی و الکتریکی در شهر واشنگتن آمریکا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت greencarcongress، این روزها که بازار رونمایی و تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی در بسیاری از کشورهای جهان داغ و پر تب و تاب شده است، مهندسان عمران و برق نیز با همکاری شرکت های بزرگ تصمیم گرفته اند به منظور گسترش حمل و نقل عمومی پاک و دوستدار محیط زیست و توسعه زیرساخت های لازم برای استفاده از وسائل نقلیه برقی، ایستگاههای شارژ بی سیمی را طراحی و ایجاد کنند تا رانندگان با سرعت بیشتر و زحمت کمتری بتوانند خودروی خود را شارژ کرده و به پیمودن مسافت موردنظر خود ادامه دهند.

در حال حاضر نخستین ایستگاه شارژ بی سیم اتوبوس های برقی با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا آغاز به کار کرده است.

امروزه با گسترش فناوری خودروهای برقی، شرکت های اتوبوسرانی با همکاری غول های تولیدکننده اتوبوس های برقی همچون هیوندای، پراترا، دایملر و بی وای دی در تلاشند تا اتوبوس های برقی، الکتریکی و پاک را وارد ناوگان حمل و نقل خود کنند. این ایستگاه شارژ بی سیم در واشنگتن به اتوبوس های ساخت شرکت BYD چین شارژدهی خواهد کرد.

سال گذشته شرکت پراترا رکورد میزان حرکت ۱۸۰۰ کیلومتر را برای اتوبوس برقی تولیدی خود (کاتالیست E۲ ) شکست. هم اکنون روش های شارژ خودروهای برقی در کشورهای مختلف متفاوت است اما متداول ترین آنها، ایستگاههای شارژ با استفاده از کابل شارژر است.

اما فناوری شارژ بی سیم این خودروها از اهمیت خاص و به سزایی برخوردار است و بسیاری از شرکت ها در حال توسعه این فناوری نوین هستند.

شرکت مومنتوم داینمیکس (Momentum Dynamics) که در زمینه توسعه و ساخت تجهیزات شارژ بی سیم خودروهای برقی فعالیت می‌کند، به تازگی پروژه‌ ساخت نخستین ایستگاه شارژ بی‌سیم با ظرفیت ۲۰۰ کیلووات را در آمریکای شمالی کلید زد. این ایستگاه شارژ بی‌سیم که در شهر ونتاچی ایالت واشنگتن است، اتوبوس‌های برقی ساخت شرکتBYD را در طول مسیر حرکت روزانه شارژ می‌کند.

مدیران این شرکت بر این باورند که استفاده از اتوبوس های برقی و توسعه اینگونه خودروها سالانه مقادیر زیادی از هزینه های هنگفت دولتی و شهری را می کاهد و به حفظ محیط زیست نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

مقامات این شرکت گفته اند در صورت موفقیت این طرح در آمریکا، به دنبال توسعه این ایستگاههای شارژ بی سیم در کشورهای اروپایی هستند.

نظرات بینندگان