arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

نتانیاهو: سفارت آمریکا ظرف چند روز آتی به قدس منتقل می‌شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از دیدارش با وزیر خارجه جدید آمریکا اعلام کرد سفارت واشنگتن در تل‌آویو ظرف چند روز به تل‌آویو منتقل می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از دیدارش با وزیر خارجه جدید آمریکا اعلام کرد سفارت واشنگتن در تل‌آویو ظرف چند روز به تل‌آویو منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، بنیامین نتیانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) با مایک پامپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی و در راس آنها پرونده هسته‌ای ایران و تصمیم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس دیدار و گفتگو می‌کند.


پامپئو در دومین مقصد از سفرش به منطقه عصر امروز (یکشنبه) وارد اراضی اشغالی می‌شود.وزیر خارجه آمریکا در اولین مقصدش عصر روز شنبه وارد ریاض، پایتخت عربستان شد و در آخرین ایستگاه نیز به امان، پایتخت اردن می‌رود.


نتانیاهو در ابتدای جلسه هفتگی کابینه‌اش گفت در دیدارش با پامپئو موضوعاتی چون تحولات منطقه‌ای، توافق هسته‌ای ایران و آنچه از آن به عنوان "گسترش نفوذ ایران در منطقه" یاد می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.


نتانیاهو گفت سفر پامپئو به اراضی اشغالی اهمیت خاصی دارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت، امروز روابط آمریکا و اسرائیل از هر زمانی قوی‌تر است و می‌خواهم در اینجا دوباره از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل تصمیمش برای انتقال سفارت این کشور به اورشلیم (قدس اشغالی) تشکر کنم و این امر در چند روز آینده انجام خواهد شد.
وی گفت، آن زمان هم گفتم که سایر کشورها نیز به این حرکت ملحق خواهند شد و الان می‌توانم به شما بگویم که این کار انجام می‌شود.


نتانیاهو و پامپئو کنفرانس مطبوعاتی مشترکی برگزار خواهند کرد.
همچنین وزیر خارجه آمریکا با برخی از مسئولان کابینه اسرائیل دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نظرات بینندگان