arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

زاکانی: گسست در جامعه منجر به انقراض ایران می‎شود/ احمدی‎نژاد فکر کرده «هرکی هرکی» است

برجام بر گرفته از رسوبات فکری و خودباختگی در مقابل بیگانکان و با اغواگری در متن جامعه برای همراه کردن مردم انجام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت: نماینده سابق مجلس گفت: برجام بر گرفته از رسوبات فکری و خودباختگی در مقابل بیگانکان و با اغواگری در متن جامعه برای همراه کردن مردم انجام شد.

علیرضا زاکانی در نشست «از ۲۰ دقیقه جنجالی تا فساد اقتصادی» که با موضوع بررسی و بازخوانی اتفاقات سیاسی سالهای اخیر، در دانشکده صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عنوان یک نعمت به دست ما رسید؛ همانطور که این نعمت نصیب ما شد ممکن است آن را از دست بدهیم. رهبری انقلاب دو سال قبل فرمودند اگر مردم از مکتب امام (ره) دور شوند، سیلی خواهند خورد و سال قبل هم فرمودند که هم خودتان و هم اسلام سیلی خواهید خورد.

اهم سخنان وی از این قرار است:

*در مسیر تهدیدهای جدی که تهدید کننده اساس انقلاب است قرار گرفته ایم، ما در رقابت تنگاتنگی قرار گرفته ایم و از دریچه تنگناهای جناحی نباید به مسائل نگاه کرد. باید از منظر رویارویی انقلاب با نظام سلطه نگاه کرد.

*مشکلات اساسی کشور ناشی از ۴ ویژگی است؛ ویژگی اول رسوب تفکر غربی در کشور ما و عدم درک این خطر برای کشور است، دنیاطلبی و قدرت طلبی مشکل دوم است و سبب شده کشور ما از بسیاری از مواهب محروم شد.سومین مشکل غفلت خواب الودگی و بی رمقی نیروهای انقلاب است؛ زمانی که خواب آلوده باشیم نمی توان مسیر اصلاح را پیش بگیریم. چهارمین مشکل عدم رشد متناسب با انقلاب اسلامی در زمینه معرفت، بصیرت و شناخت عمیق است. این مشکلات از خود ماست، اگر این چهارگانه را در نظر بگیرید، می بینید که موجب شده در میان مسئولان و در جامعه دچار مشکلاتی باشیم.

*بخش زیادی از مسئولین ما دچار اشرافیت سیاسی شده و از مردم جدا شدند؛ علاوه بر این، فساد در میان مسئولین قبح خود را از دست داده است. امکانات برای همه هست اما عده ای به عنوان طبقه ممتازه در سرچشمه نشسته و از امکانات استفاده می کنند. مشکلات اقتصادی موجب می شود که ولنگاری فرهنگی و اجتماعی هم ایجاد شود که نمونه اش اعتیاد است.

*سرخوردگی نخبگان و نا امیدی مردم نتیجه این مشکلات است که محصول آن بی اعتمادی است. عده ای فکر می کنند «هر کی هرکی» است و قانون گریزی می شود، الان آقای احمدی نژاد فکر کرده «هرکی هر کی» است و یا نمونه اش حادثه خیابان پاسداران است.

*در نتیجه این مشکلات در جامعه، دچار گسست می شویم که در نتیجه منجر به انقراض ایران خواهد شد، انقلاب در نطفه خفه خواهد شد و اسلام سیلی خواهد خورد. این مسیر نباید ادامه یابد، باید این مسیر را شکست، خواص و پیشگامان ملت باید قیام کنند و میدان اصلاح و عمل رهبری را فراخ کنند. رهبر انقلاب از مدت ها پیش که تاکید بر انقلابی گری و بعد اعلام آتش به اختیار و قیام کردند، در راستای برهم زدن نگاه های جریانی و از منظر مردم موضوعات را دیدند.

*دنیاطلبی مایه اصلی فساد است. اکثریت مسئولین ما خوب هستند اما یک بز گر گله ای را گر می کند. عدم دقت در انتخاب موجب این شرایط شد. امروز هرکسی که دلش برای اسلام ایران و مردم می تپد باید به صحنه بیایند. نقطه آغاز این حرکت از صحبت روشنگرانه با مردم آغاز می شود و انقلاب سومی در مسیر شدن انقلاب رقم می خورد. جامعه و دولت اسلامی رقم می خورد، جامعه ای که در آن توسعه اقتصادی و عدالت است و ایران را سرآمد کشور های جهان می کند.

نظرات بینندگان