arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

کاربران استرالیایی و نیوزیلندی فیسبوک با گزینه «دوست ندارم» رو به رو شدند / زاکربرگ به دنبال بحث های داغ است

گزینه « downvote» فیسبوک به طور آزمایشی برای برخی از کاربران این شرکت در استرالیا و نیوزیلند فعال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گزینه « downvote» فیسبوک به طور آزمایشی برای برخی از کاربران این شرکت در استرالیا و نیوزیلند فعال شده است.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، از مدت ها پیش و در ماه فوریه گذشته فیسبوک به دنبال اجرای یک گزینه برای اعلام نظر «دوست ندارم» بود.

این گزینه به کاربران اجازه می دهد تا به جای لایک کردن یا "پسندیدن" یک عکس، متن یا ... در فیسبوک، عدم رضایت خود را در خصوص آن موضوع مشخص نشان دهند.

به نظر می رسد میزان رضایت کاربران از دکمه « downvote» در ماه فوریه تا حدی بالا بوده که این شرکت تصمیم گرفته در یک آزمایش مجدد و البته جدی تر این گزینه را برای  برخی از کاربران در استرالیا و نیوزیلند بیفزاید. 

یک سخنگوی فیس بوک در این خصوص گفت: "بارها و بارها مردم به ما گفته اند که می خواهند بحث های عمومی را در فیس بوک قوی تر دنبال کنند و بنابراین ما با این گزینه جدید در تلاشیم تا با نظرات متفاوت مردم همگامی بالاتری داشته باشیم و امکان یک گفتگوی سازنده را برای عموم مردم فراهم کنیم.به این ترتیب، ما در حال اجرای  یک آزمون کوچک در نیوزیلند هستیم که به مردم اجازه می دهد تا نظرات خود را در پست های عمومی با قدرت بیشتری به اشتراک بگذارند. امید ما این است که این ویژگی ما را برای ایجاد چنین فضایی  قدرتمند تر کند. ما معتقدیم کاربران ما سزاوار بالاترین رتبه بازخوردها هستند و باید بالاترین واکنش های احساسی را دریافت کنند."

اگرچه فیس بوک اعلام کرد که این آزمایش فقط در نیوزیلند اتفاق می افتد، اما برخی از کاربران در استرالیا نیز گزارش کردند که این ویژگی جدید را مشاهده می کنند. 

 

نظر شما چیست؟ ایا این روحیه فیسبوک را آن هم در آستانه ملاقات با اعضای کنگره تحسین می کنید و معتقدید فیسبوکی ها بهترین روش را برای مبارزه با مشکلات انتخاب کرده اند و یا معتقدید این راهکارها دردی را از زاکربرگ دوا نمی کنند؟

نظرات بینندگان