arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

انتشار یک کتاب فناوری محور ویژه کودکان جنجالی شد / وقتی «بیت کوین» و «بلاک چین» قهرمانان داستان های خردسالان می شوند

یک نویسنده جوان با انتشار داستانی برای بچه ها که قهرمانانش بیت کوین و بلاک چین هستند، جنجال آفرید .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نویسنده جوان با انتشار داستانی برای بچه ها که قهرمانانش بیت کوین و بلاک چین هستند، جنجال آفرید .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، شاید حتی خود نویسنده این کتاب هم فکرش را نمی کرد که با یک داستان کودکان تا این حد حاشیه خلق کند. داستانی که به نظر می رسد قصد دارد کودکان را از سنین کم با بسیاری از مفاهیم اساسی دنیای مبادلات دیجیتال اشنا کند .

جالب است که در مقدمه این کتاب نوشته شده کودک از طریق این کتاب به زوایای جایگاه خود در زندگی پی برده و البته از مرزهای ارز دیجیتال نیز عبور می کند. 
 
برای سال های متمادی قهرمان داستان های کودکان، دیو ها و پری ها و بعدها هم هری پاتر و مرد عنکبوتی بودند. اما به نظر می رسد اکنون نوبت به ارزهای دیجیتال رسیده که به دنیای کودکان رخنه کنند. 

با این وجود انتشار رایگان این کتاب در آمازون موجی از خشم مجازی را برانگیخته و بسیاری از والدین معتقدند این کتاب نه تنها مفید نیست بلکه به شدت مخرب و آسیب زا است. 

نویسنده این کتاب "برت بییری" در این داستان، ماجرای یک قهرمان کوچک به نام بلاکی را روایت می کند که درواقع مخفف عبارت بلاک چین است. سپس در قالب ماجراهای بلاکی برای کودک از ارز دیجیتال و پول مجازی صحبت می کند. جالب است بدانید نویسنده این کتاب، خود ، دانش آموخته رشته نرم افزار است. 

نویسنده این کتاب اما نسبت به انتقادات متعجب ظاهر شده و می گوید : به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار قصد داشتم ضمن آشنا کردن کودکان با فضای دیجیتال به آموخته های خود ادای احترام کنم و بنابراین هرگز تصور نمی کردم با این حجم از انتقادات رو به رو شوم. 

اگر شما هم کودکی خردسال دارید به ما بگویید که آیا حاضرید از سنین کودکی این مفاهیم را با فرزندتان به اشتراک بگذارید و ایا اساسا این روش را می پسندید یا خیر . 

نظرات بینندگان