arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۵۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

اتحادیه اروپا: برای اعمال تعرفه های تجاری آمریکا آماده ایم

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که برای اعمال تعرفه های جنجال برانگیز بر فولاد و آلومینیوم این اتحادیه از سوی آمریکا، آماده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا: برای اعمال تعرفه های تجاری آمریکا آماده ایم

به گزارش خبرگزاری های غربی از بروکسل، «سسیلیا مالمستروم» کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا قرار است امشب با «ویلبر راس» وزیر بازرگانی آمریکا گفت و گو کند، اما میزان امیدواری برای برخورداری از معافیت دائمی این اتحادیه از تعرفه های اعمالی آمریکا، بسیار اندک است. 


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش اتحادیه اروپا را به طور موقت از تعرفه های 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم معاف کرد، اما موعد این معافیت فردا (سه شنبه) به سر می آید و قابل تمدید نیست. 


اما اروپا نیز در واکنش به تصمیمات آمریکا در زمینه اعمال تعرفه های وارداتی، دست روی دست نگذاشته و تعرفه های مجازاتی را بر کالاهای صادراتی از آمریکا وضع کرده است.


«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که تماس ها با واشنگتن برای لغو تعرفه های تلافی جویانه برقرار است. وی در عین حال تاکید کرد که اتحادیه اروپا برای هر گونه اقدامی آماده است. 


براساس این گزارش، سران سه کشور قدرتمند اتحادیه اروپا (آلمان، انگلیس و فرانسه) روز گذشته (یکشنبه) مذاکراتی داشتند و در زمینه آمادگی اتحادیه اروپا برای اقدام در صورت تداوم اعمال تعرفه های واشنگتن، به توافق دست یافتند. 


ترامپ هفته گذشته با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کرد، اما از قصد خود برای مستثنی کردن اتحادیه اروپا از تعرفه واردات، سخن به میان نیاورد. این اتحادیه سال گذشته بیش از هفت میلیارد و 700 میلیون دلار فولاد و آلومینیوم به بازار آمریکا صادر کرد. 

 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان