arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

ویتامینی که کمک به یادآوری خواب می‌کند

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در استرالیا انجام شده است با خوردن برخی ویتامین‌ها انسان قادر است جزئیات خواب خود را به یاد آورد.مصرف قرص ویتامین B6 قبل از خواب باعث می‌شود تا فرد پس از بیدار شدن جزئیات خوابی که دیده است را به یاد بیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا در استرالیا انجام شده است با خوردن برخی ویتامین‌ها انسان قادر است جزئیات خواب خود را به یاد آورد.

به گزارش ایسنا، دکتر «دِن هولم آسپی» از دانشگاه آدلاید و همکاران در استرالیا طی آزمایش‌های انجام داده متوجه شدند که مصرف قرص ویتامین B6 قبل از خواب باعث می‌شود تا فرد پس از بیدار شدن جزئیات خوابی که دیده است را به یاد بیاورد.

این تحقیقات روی ۱۰۰ نفر با متوسط سن ۲۷.۵ سال و به مدت ۵ روز انجام شد. افراد را به سه دسته تقسیم کرده و به دسته اول قرص B6 قبل از خواب (۲۴۰ میلی‌گرم) و به دسته دوم ویتامین ب کمپلکس شامل B6 و سایر ویتامین‌های B و به دسته سوم نیز دارونما دادند، بدون اینکه آن‌ها بفهمند به کدام‌ یک چه دارویی داده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مجله‌ Perceptual and Motor Skills در نهایت مطالعه روی این سه گروه نشان داد که مصرف‌کنندگان قرص B6 جزییات بیشتری از خواب‌های خود را به یاد آوردند.

نظرات بینندگان