arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

زاکربرگ: بازسازی فیسبوک ۳ سال زمان می‌برد

زاکربرگ متعهد شد که بزرگ‌ترین مشکلات فیسبوک را امسال برطرف خواهد کرد. وی گفت مشتاق است معضلات عمده‌ای که گریبانگیر این پلتفرم شده است، از جمله سوءاستفاده و دخالت انتخاباتی را حل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل فیسبوک در گفتگو با مجله‌ی وایرد از مشکلات پیش‌روی این شبکه‌ی اجتماعی صحبت و اعلام کرد که برای حل آن‌ها نیازمند ۳ سال زمان خواهد بود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در مصاحبه‌ای با مجله‌ی وایرد گفت: شما نمی‌توانید ۳۰ هزار نفر را همین‌طور استخدام کنید تا کاری را انجام دهند. باید اطمینان حاصل کنید که آن‌ها درست عمل می‌کنند، آن‌ها را هدایت کنید، آموزش دهید و ابزارهای هوش مصنوعی بسازید. این چیزی نیست که بتوانید ساده از کنار آن بگذرید و آن را به انجام برسانید.

در ماه ژانویه، زاکربرگ متعهد شد که بزرگ‌ترین مشکلات فیسبوک را امسال برطرف خواهد کرد. وی گفت مشتاق است معضلات عمده‌ای که گریبانگیر این پلتفرم شده است، از جمله سوءاستفاده و دخالت انتخاباتی را حل کند. وی سپس در یادداشتی سرگشاده نوشت: چالش شخصی من برای سال ۲۰۱۸، تمرکز بر حل این معضلات مهم است. ما از تمام مشکلات یا سوءاستفاده‌ها جلوگیری نخواهیم کرد؛ اما در حال حاضر در اجرای سیاست‌های خود و جلوگیری از سوءاستفاده از ابزارهایمان، اشتباهات زیادی مرتکب می‌شویم.

با این حال، افشای رسوایی کمبریج آنالیتیکا در ماه آوریل، جنجال بزرگی به پا کرد و فیسبوک را به سمت حفاظت بیشتر از کاربرانش سوق داد. اقدامات پیشگیرانه‌ی جدید فیسبوک شامل اپلیکیشن‌های بازبینی برای یافتن بازیگران بد بیشتر، محدود کردن انواع داده‌های قابل جمع‌آوری از کاربران فیسبوک توسط توسعه‌دهندگان و آگاهی‌رسانی به کاربران در مورد افشای احتمالی داده‌هایشان نزد کمبریج آنالیتیکا می‌شود.

گفتگوی فیسبوک با وایرد در آستانه‌ی میزبانی این شبکه‌ی اجتماعی از بیش از ۵ هزار توسعه‌دهنده در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8 در سن خوزه‌ی کالیفرنیا انجام شد.

به دنبال رسوای کمبریج آنالیتیکا، فیسبوک نظارت بر اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق اپلیکیشن‌ها را شدیدتر کرد و حتی در ماه مارس بررسی اپلیکیشن‌های جدید و پیوستن آن‌ها به فیسبوک را به حالت تعلیق درآورد. زاکربرگ در ادامه‌ی گفتگوی خود با وایرد گفت:

من از نگرانی‌های موجود آگاهی دارم و بدون شک اولویت‌های ما کسب اطمینان از امنیت داده‌های افراد است. واقعیت این است که درصد عمده‌ای از توسعه‌دهندگان نیت خیری دارند و ابزارهای خوبی می‌سازند. بنابراین من معتقدم که اگر شما توسعه‌دهنده‌ی خوبی باشید، توقف بررسی اپلیکیشن‌ها آزاردهنده خواهد بود. اما در بلندمدت نگرانی چندانی بابت مسیر فیسبوک نخواهید داشت.

نظرات بینندگان