arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۱ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

اقداماتی که خبرنگاران برای دریافت هدیه رئیس جمهور باید انجام دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیر‌کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات لازم از سوی خبرنگاران را برای دریافت هدیه رئیس جمهور اعلام کرد.

درباره دلیل کم بودن فرصت ثبت نام خبرنگاران در سایت «سمان» برای دریافت هدیه رئیس جمهور گفت: در سال جاری یک فرصت 72 ساعته به خبرنگاران داده شد و در آن به کسانی که ثبت نام کرده بودند اما اطلاعاتشان ناقص بود، از طریق پیامک اعلام شد که ظرف این مدت (3 روز) اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وی افزود: بدیهی است این پیامک به خبرنگارانی که اطلاعاتشان کامل بوده، ارسال نشده است.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد با بیان اینکه «فرصت اخیر دومین و آخرین مهلتی است که به خبرنگاران داده شده است» گفت: ثبت و تکمیل این اطلاعات به منزله احراز قطعی هویت خبرنگاری نیست، بلکه تنها به منزله ورود به فرآیند بررسی این هویت در اداره امور خبرنگاران است.

پاک‌آئین اضافه کرد: خبرنگاران لازم است اطلاعات خواسته شده در سایت «سمان» را تکمیل و حداقل 3 اثر مکتوب خود را که نام و نام خانوادگیشان هم در آن‌ها درج شده است، از طریق سامانه ثبت کنند.

مدیر‌کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد گفت: حدود 13 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند ولی همه آن‌ها ثبت نام قطعی تلقی نمی‌شود چرا که اطلاعات مربوطه در برخی از این ثبت‌نامی‌ها، ناقص است.

وی ادامه داد: پس از احراز قطعی هویت خبرنگاری افرادی که ثبت نام کرده‌اند از سوی کار‌شناسان اداره‌کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، این افراد از تمام تسهیلات مربوط به حرفه خبرنگاری از جمله هدیه رئیس جمهور محترم بهره‌مند خواهند شد.

پاک‌آئین تاکید کرد: 3 اثری که خبرنگاران در سایت «سمان» به ثبت می‌رسانند، باید حتماً واجد نام و نام خانوادگی آن‌ها بوده و چنانچه در اثر مکتوب از هر نامی از جمله نام مستعار استفاده شده باشد، ضروری است آن مطلب به امضا و مُهر مدیرمسئول رسانه متبوع آن خبرنگار برسد.

مدیر‌کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد همچنین لزوم ثبت و ارسال اینترنتی معرفی‌نامه خبرنگاران (فایل اسکن شده) را در سامانه مذکور یادآور شد و در عین حال افزود: با توجه به فرصت کمِ باقیمانده تا انجام این مراحل، اگر امکان ارسال اینترنتی معرفی‌نامه خبرنگاران فراهم نشود، الزامی است نسخه‌ای از قرارداد کاری خبرنگار در سال 1390 اسکن و ارسال شود.

وی درباره زمان پرداخت هدیه رئیس جمهور با بیان اینکه «این هدیه تا پایان امسال به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد» گفت: با توجه به پراکندگی خبرنگاران و مسائل مبتلابه خبرنگاران استانی، هدیه رئیس جمهور در چند نوبت و تا پایان سال 1390 پرداخت خواهد شد.

بر اساس اعلام اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، ساعت 24 روز جمعه 15 مهر آخرین مهلت خبرنگاران برای ثبت نام در سایت «سمان» برای دریافت هدیه رئیس جمهوری در نظر گرفته شده است.
نظرات بینندگان