arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

افتخاری: به شفر گفتم به من چه‌کار داری؟/ جپارف می‌ماند، احتمالا دو نفر جدا می‌شوند

رضا افتخاری پس از تمدید قرارداد وینفرد شفر، گفت: قرارداد شفر با مربیان ایرانی‌مان متفاوت است. قرارداد شفر تاریخش میلادی است و قرارداد دستیاران ایرانی او شمسی بسته می‌شود. قرارداد مربی ایرانی را جدا می‌بندیم. هر زمانی که قرار باشد قرارداد بازیکنان را تمدید کنیم، قرارداد مربیان ایرانی را نیز تمدید خواهیم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: پس از یک ماه مذاکره و چانه‌زنی با شفر بالاخره با او برای تمدید قرارداد به توافق رسیدیم.

به‌ گزارش خبرآنلاین، رضا افتخاری پس از تمدید قرارداد وینفرد شفر، اظهار کرد: قرارداد شفر با مربیان ایرانی‌مان متفاوت است. قرارداد شفر تاریخش میلادی است و قرارداد دستیاران ایرانی او شمسی بسته می‌شود. قرارداد مربی ایرانی را جدا می‌بندیم. هر زمانی که قرار باشد قرارداد بازیکنان را تمدید کنیم، قرارداد مربیان ایرانی را نیز تمدید خواهیم کرد.

او درباره این که آیا شفر لیست ورودی و خروجی تیمش را داده یا خیر، گفت‌: او به ما گفته بود پس از امضای قرارداد لیست ورودی و خروجی را می‌دهم. احتمالا پس از بازی لیست را خواهد داد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه‌ درباره این که گفته می‌شود رقم قرارداد شفر بالا است، گفت‌: از قرارداد برانکو خبر ندارم، اما یک ماه است که هر روز با شفر چانه می زنم و مذاکره می‌کنم تا این که این هفته‌ توانستیم به توافق برسیم. قرارداد شفر بندهای مختلفی دارد که هم تعهدات مالی دارد و هم مسائل دیگری در آن ذکر شده است. خواسته‌هایی شفر داشت ما نپذیرفتیم و ما خواسته‌هایی داشتیم که شفر آنها را نپذیرفت. به‌ هر حال جمع بندی کردیم و به یک توافق کلی رسیدیم.

افتخاری در پاسخ به این سوال که آیا از تبلیغات محیطی از سازمان لیگ دریافتی داشته است یا خیر؟ گفت‌: امسال هیچ دریافتی نداشتیم.

در ادامه‌ یکی از خبرنگاران به افتخاری گفت‌ به خاطر بدهی هایی که باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دارند، معمولا پولی از تبلیغات محیطی دریافت نمی‌کنند که مدیرعامل باشگاه استقلال در این زمینه پاسخ داد: ما مادام العمر و تا انقلاب مهدی (عج) به اینها بدهکار خواهیم بود. می‌دانید چرا؟ چون همه چیز دست خودشان است. مگر ما پولی از آنها گرفته‌ایم؟ مگر پولی به ما داده‌اند که ما را بدهکار کرده‌اند؟ اگر حساب و کتاب‌ها را شفاف کنیم قضیه متفاوت می‌شود. کاری که در این زمینه فدراسیون می‌کند این است که هر تخلفی در مسابقه رخ می‌دهد جریمه‌اش را برای باشگاه می‌گذارند. اگر قرار است ما را جریمه کنند باید اجازه دهند برویم و از حق و حقوقمان دفاع کنیم. خودشان می‌برند و می‌دوزند و هر هفته‌ مساله‌ای برای ما ایجاد می‌شود. یک روز می‌گویند که تماشاگر به داور توهین کرده است یک روز می‌گویند تماشاگر به تیم حریف توهین کرده است. تماشاگر که در اختیار من نیست که بگویم چه کاری روی سکو انجام دهد. ممکن است یک نفر در میان تماشاگران فریاد بزند آن را که نباید به حساب ما بزنند.

او ادامه‌ داد: ما در رشت و مشهد بازی کردیم و با وجود این که آنها میزبان بودند ما را جریمه کردند و گفتند که تماشاگران‌تان توهین می‌کنند. تماشاگران واقعی ما را باید در بازی الریان می دیدید که چگونه فقط تیم را تشویق کردند. امسال بابت تماشاگران‌مان AFC ما را اصلا جریمه نکرده است، چون رفتارهای خوبی داشته‌ایم. امسال AFC جرایمی را برای ما ارسال کرده مبنی بر این که تماشاگران‌تان سیگار کشیده‌اند و شما باید جریمه آن را پرداخت کنید. سیگار کشیدن در ورزشگاه ممنوع است اما هواداران آن را رعایت نمی‌کنند و جریمه آن را ما باید بپردازیم.

افتخاری در ادامه‌ خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که به خاطر قرارداد آقای شیرازی با سازمان لیگ که ۶۶ میلیارد تومان است حداقل هفت یا هشت میلیارد تومان آن باید به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برسد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این که آیا آقای شیرازی بدهی خود را به سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی پرداخت کرده یا خیر، بیان‌ کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم. خودم هفته‌ قبل سه جلسه با شیرازی برگزار کردم و او گفت‌ که حرفی ندارم پول را مستقیما به خود باشگاه‌ها بدهم، اما سازمان لیگ باید نامه‌ای به من بدهد که من پول را مستقیما به شما بدهم. سازمان لیگ هم این نامه را نمی‌دهد.

وی درباره وضعیت جپارف گفت‌: با او مشکلی نداریم و صحبت کرده‌ایم و قرار است که بماند. باید کمک کنیم بدهی‌های گذشته را تسویه کنیم تا همه بازیکنان بمانند. ممکن است فقط دو نفر از جمع ما جدا شوند که آن هم دست خودشان نیست و به خاطر مدیر برنامه‌های‌شان قرار است که بروند.

افتخاری درباره طولانی شدن مذاکراتش با شفر هم، اظهار کرد: او بندهایی را در قرارداد آورده بود که در اختیار ما قرار نداشت. مثلا گفته بود اگر افتخاری برود، من هم می روم که من به او گفتم تو به من چه کار داری شاید خودم بخواهم از تیم جدا شوم که در ادامه‌ شفر به من گفت‌ شما از من حمایت کرده‌اید و کارم را انجام داده‌ام و می ترسم اگر شما نباشید حمایت لازم را پشت سر خودم نبینم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه‌ این گفت‌وگو درباره مشکلات ارزی که به وجود آمده و این که این باشگاه از دلار چهار هزار و دویست تومانی برای پرداخت مطالبات مربیان خارجی‌اش استفاده خواهد کرد، گفت‌: دو هفته‌ قبل نامه‌ای به بانک مرکزی با امضای وزیر فرستادم که ارز مورد نیازمان را در اختیارمان قرار دهند و آنها نیز موافقت کرده‌اند و در حال‌ حاضر کارهای اداری آن پیگیری می‌شود.

نظرات بینندگان