arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیام شدید اللحن قطر به عربستان در پی بازداشت یک شهروند قطری

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سید الکربی، شهروند قطری در 24 ماه آوریل گذشته در حین بازگشت از یمن از سوی مقامات عربستان بازداشت شد.این در حالی است که وی برای دیدار با خانواده‌اش سفر کرده بود بدون اینکه جرمی مرتکب و یا اتهامی علیه وی وارد شده باشد. این اقدام مغایر با قوانین ملی و منشورهای بین المللی حقوق بشر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

قطر اقدام مقامات سعودی را در خصوص بازداشت یک شهروند قطری به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سید الکربی، شهروند قطری در 24 ماه آوریل گذشته در حین بازگشت از یمن از سوی مقامات عربستان بازداشت شد.این در حالی است که وی برای دیدار با خانواده‌اش سفر کرده بود بدون اینکه جرمی مرتکب و یا اتهامی علیه وی وارد شده باشد. این اقدام مغایر با قوانین ملی و منشورهای بین المللی حقوق بشر است.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است ،الکربی (63 ساله) از برخی مشکلات حاد سلامتی رنج می‌برد که نیازمند مراقبت پزشکی مداوم است.

وزارت خارجه قطر خواهان آزادسازی هرچه سریعتر این شهروند قطری شد و از طرف‌های مربوطه در عربستان خواست مسئولیت‌های قانونی و اخلاقی خود را در حفظ سلامت وی و ارائه مراقبت‌های پزشکی لازم برعهده گیرند و امکان تماس طرف‌های ذیربط در این کشور با وی برای اطمینان از حالش فراهم باشد.

وزارت خارجه قطر "عدم اتخاذ اقدامات خودسرانه علیه ملتها به دلیل اختلافات سیاسی" را خواستار شد.

نظرات بینندگان