arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

فایننشال تایمز: تلاش اتحادیه اروپا برای حفاظت از شرکت هایش در ایران

فایننشال تایمز نوشت: در بحبوحه نگرانی ها درباره آینده توافقنامه هسته ای ایران، اتحادیه اروپا با در نظر گرفتن احتمال خروج آمریکا از برجام، طرح هایی برای حفاظت از کمپانی هایش در ایران آماده کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فایننشال تایمز:تلاش اتحادیه اروپا برای حفاظت از شرکت هایش در ایرانبه گزارش انتخاب،این روزنامه انگلیسی به نقل از یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا نوشت: تردید و بلاتکلیفی درباره آینده این توافقنامه تاثیراتی منفی و ترسناکی بر کار و کسب شرکت های اتحادیه اروپا در ایران داشته است. مذاکراتی داشتیم و بر روی طرح هایی که می تواند به این شرکت ها کمک کند، کار کردیم. 
وی افزود: متقاعد کردن آمریکا به تمدید تعلیق تحریم های ایران، اولویت اصلی است.
شرکت های اروپایی پس از امضای توافقنامه هسته ای میان ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و آمریکا در سال 2015، با استفاده از فرصت ایجاد شده وارد بازارهای ایران شدند. 
طبق داده های رسمی آمریکا، داد و ستد اتحادیه با اروپا با ایران در سال 2013، بیش از 6.2 میلیارد یورو بوده است و در سال 2017 این آمار به 21 میلیارد یورو رسیده است.
این طرح های اتحادیه اروپا بخشی از تلاش های جامع برای تداوم توافقنامه هسته ای ایران و محدود کردن پیامدهای خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم ها علیه ایران است.
برخی از دیپلمات ها معتقدند، در صورت تصمیم 'دونالد ترامپ' به خروج از برجام، بعید است این طرح ها، از جمله وضع مقرراتی برای جلوگیری از تحریم ها و حذف دلار در مبادلات، نقش حفاظتی چندانی برای شرکت های اتحادیه اروپا در ایران ایفا کند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان