arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

99 درصد اتوبوس های الکتریکی جهان در چین قرار دارند / «شنزن» طلایه دار مبارزه با خودروهای دیزلی شد

شهر شنزن در چین بالغ بر 1 هزار و 600 اتوبوس الکترونیک را در خود جای داده است. رکوردی بی نظیر که حتی ایالات متحده را نیز پشت سر گذاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهر شنزن در چین بالغ بر 1 هزار و 600 اتوبوس الکترونیک را در خود جای داده است. رکوردی بی نظیر که حتی ایالات متحده را نیز پشت سر گذاشته است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب، به نقل از ورج، در شرایطی که بسیاری از شهرهای ایالات متحده میزبان، انواع خودروهای الکتریکی و به ویژه اتوبوس های الکتریکی هستند، چین رکورد ایالات متحده را به دست گرفته است. 
نیویورک یکی از شهرهایی است که اخیرا سعی کرده مدل های الکتریکی را به عنوان بخشی از روند کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد آزمایش قرار دهد. در ماه گذشته، لس آنجلس نیز اعلام کرد که 36.1 میلیون دلار در خصوص خرید اتوبوس های الکتریکی صرف خواهد کرد، این ها بخش هایی کوچک  از برنامه گسترده ای است که برای مدرنیزه کردن ناوگان حمل و نقل شهری تا سال 2030 ارائه خواهد شد.

99 درصد اتوبوس های الکتریکی جهان در چین قرار دارند  / «شنزن» طلایه دار مبارزه با خودروهای دیزلی شد

نمودار رشد چین در حوزه اتوبوس های الکترونیک 

 

اما چین چگونه رکورددار شده؟  شهر شنژن در چین یکی از کلانشهرهایی است که با 12.5 میلیون نفر جمعیت، از سال گذشته اولین بار، اقدام به ساخت سیستم اتوبوس تمام الکتریکی خود کردند.

اما این خبر وقتی ویژه تر می شود که بدانیم، حجم ناوگان این شهرستان برابر با  16،359 وسیله نقلیه است که تقریبا برابر است با کل ناوگان شهرهای  نیویورک، لندن، تورنتو، نیوجرسی و شیکاگو.

از سوی دیگر این حجم از ناوگان اتوبوس در شهر شنزن برابر است با  99 درصد از اتوبوس های الکتریکی جهان.در حال حاضر در هر پنج هفته 9،500 اتوبوس به فهرست طراحی و عرضه در چین افزوده می شوند که برابر هستند با   معادل کل ناوگان اتوبوس لندن. 

99 درصد اتوبوس های الکتریکی جهان در چین قرار دارند  / «شنزن» طلایه دار مبارزه با خودروهای دیزلی شد

 نگاهی به رشد سریع چین در عرصه تکنولوژی مشخص می کند، چرا این کشور تا این حد مورد توجه ایالات متحده قرار گرفته است و این کشور نگران وضعیت رشد و رقابت چین با خود  است.

 بر اساس یک تحلیل جدید توسط موسسه منابع جهانی (WRI)، چین و به طور خاص شنزن، باعث ایجاد یک اکوسیستم حمل و نقل و صنعتی شده است که به طور کلی چین را تبدیل به الگویی برای سایر کشورهای جهان کرده است.

اما این اقدامات پایان تلاش های چین نخواهند بود چرا که اتوبوس ها و خودروهای دیزلی همچنان در این کشور در حرکتند و در نتیجه شاخص های آلودگی هوا در این کشور چنودان رضایت بخش نیستند. 

 

نظرات بینندگان