arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

کلاهبرداری بانکی با 111 مجرم در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی فروپاشی یک شبکه بین المللی کلاهبرداری در کارتهای بانکی در نیویورک که به مشخصات حسابهای بانکی هزاران نفر دست یافته بود، بیش از یکصد نفر مجرم شناخته شدند.

به گزارش انتخاب، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: ریچارد براون دادستان منطقه کوئینز نیویورک گفت:این مهمترین شبکه ای است که تا کنون در نیویورک برچیده شده است.

دادستان منطقه کوئینز تصریح کرد: 111 نفر در این پرونده متهم شناخته شده اند که از این تعداد 86 نفر بازداشت و 25 نفر تحت تعقیب هستند.

افراد دست اندرکار این شبکه کلاهبرداری به مدت 16 ماه به ویژه با فعالیت در بانکها ، ‌رستورانها یا مغازه ها اطلاعات بانکی هزاران آمریکایی و گردشگر را جمع آوری کرده بودند.

آنها از مبالغی که عایدشان شده بود 13 میلیون دلار نیز خرج کرده بودند.

بر اساس کیفرخواست صادره کلاهبرداران این شبکه با داشتن مشخصات حسابهای بانکی سرقت شده قربانیان، کارتهای اعتباری و اوراق هویت جعلی تهیه می کردند.

این افراد سپس از کارتهای تهیه شده برای پرداخت هزینه بلیط هواپیما ، طلا و جواهر یا حتی اجاره اتاق در هتلهای پنج ستاره استفاده می کردند.

دادستان منطقه کوئینز با اشاره به شاخه های همین شبکه در اروپا ،‌آسیا ،‌آفریقا و خاورمیانه اعلام کرد: فروپاشی این شبکه در پی تحقیقاتی که اکتبر 2009 آغاز شده بود صورت گرفت.

نظرات بینندگان