arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰

نظر کدخدایی درباره احیای پست نخست وزیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی شورای نگهبان در خصوص مطرح شدن بحث جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری در مجلس گفت: این مورد از مواردی است که نیازمند اصلاح قانون اساسی است و با مصوبه مجلس نمی توان اصلاحی درباره آن انجام داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری روز شنبه در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص بررسی طرح جایگزینی نخست وزیری به جای ریاست جمهوری در مجلس که این روزها خبرهایی درباره آن شنیده می شود، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

وی ادامه داد: گاهی در مجامع علمی صحبت هایی مطرح می شود اما این مورد از مواردی است که نیازمند اصلاح قانون اساسی است، فکر نمی کنم با مصوبه مجلس بتوان اصلاحی در مورد آن انجام داد.

کدخدایی در خصوص طرح نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان و بررسی آن در شورای نگهبان نیز گفت: این مصوبه مجلس سه شنبه به دست ما رسیده و فرصتی برای بررسی نداشته ایم. در صورت بررسی این طرح در هفته جاری خبر آن به صورت فوری اعلام می شود.

خبرنگاری از کدخدایی پرسید اخباری در خصوص تهیه طرح جامع نظارت مطرح شده که در آن نهادهایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تحت نظارت مجلس قرار می گیرند، آیا مجلس چنین صلاحیتی دارد که کدخدایی پاسخ داد: گاهی اوقات نهایی زیر نظر مقام معظم رهبری هستند و یا در قانون تکلیف آنها مشخص شده است در صورتیکه اختیاری در خصوص آنها به مجلس داده نشده باشد مجلس چنین صلاحیتی ندارد. البته من این خبر را از شما می شنوم و نمی توانم در اصل قضیه اظهار نظر کنم.

سخنگوی شورای نگهبان در این جلسه همچنین از موفقیت شورای نگهبان در تشکیل هیئت های نظارت استانی خبر داد و گفت: 50 درصد از هیئت های نظارت شهرستانی نیز شکل گرفته که به زودی به سرانجام نهایی می رسد.
نظرات بینندگان