arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰

تشکیل ستادی ویژه برای نجات دریاچه ارومیه

وزیر نیرو از تشکیل ستادی ویژه برای نجات دریاچه ارومیه توسط دولت خبر داد و گفت: نشست های این ستاد به منظور طراحی راهکارهایی برای بهبود وضعیت این دریاچه با رسایت معاون اول رییس جمهوری تشکیل می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نیرو از تشکیل ستادی ویژه برای نجات دریاچه ارومیه توسط دولت خبر داد و گفت: نشست های این ستاد به منظور طراحی راهکارهایی برای بهبود وضعیت این دریاچه با رسایت معاون اول رییس جمهوری تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، "مجید نامجو" در حاشیه همایش سالانه مدیران ارشد وزارت نیرو، در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان آنکه 85 درصد علت به وجود آمدن شرایط موجود برای دریاچه ارومیه، خشکسالی است، افزود: موضوع تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی در ایجاد وضعیت کنونی برای دریاچه ارومیه نباید نادیده گرفته شود ضمن آنکه بسیاری از پیامدهای تغییر اقلیم و خشکسالی از عهده ما خارج است.

وی اظهار داشت: با این وجود، در خصوص دریاچه ارومیه چند کار خوب توسط دولت تنظیم شده است .

وی با بیان آنکه تصمیم گیری در موضوع مطالعه سدهای جدید و نیز اجرای سدهای نیمه تمام در حوضه دریاچه ارومیه باید توسط ستاد ویژه بررسی شود، گفت: وزارت نیرو هم اکنون در حال پیگیری استفاده از دانش و فناوری روز جهان در زمینه باروری ابرها در حوضه این دریاچه است و ظرفیت های خوبی در این خصوص در کشور ایجاد شده است.

نامجو افزود: در بحث انتقال حوضه به حوضه نیز می توانیم پس از بررسی های کافی، آب را از حوضه های مختلف ازجمله رود ارس به دریاچه ارومیه منتقل کنیم.

به گفته وی، این تدبیر توسط دولت صورت گرفته و با صدور احکام آن، موضوع هم اکنون در حال پیگیری است.

وی از رودخانه ارس به عنوان یکی از رودخانه های دارای پروتکل مرزی یاد کرد و گفت: ایران برای استفاده از آب این رود دارای 50 درصد سهم است که ما باید سهم خودمان را استفاده کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در این پروتکل پیش بینی شده است که اگر با مشارکت هر دو کشور سدی ایجاد شود مانند سد ارس که ایران ایجاد کرده است حجمی را استحصال می کند که آن حجم هم بین دو کشور به تساوی تقسیم می شود.

وی با تکرار این موضوع که 85 درصد از عوامل خشکی دریاچه ارومیه به پدیده خشکسالی باز می گردد، افزود: تمام تدابیر دولت در خصوص دریاچه ارومیه، برای جبران آثار سایر عواملی است که در خشکی دریاچه موثر بوده اند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۷
0
0
شما سد ها رو باز کن و ببین که در عرض 1 سال وضعیت به حال عادی بر می گردد یا نه.طبق نظر متخصصین این دریاچه از 27000 سال پیش بوده و خشک نشده است.منافع کدوم آقازاده پشت این سد ها است که منافع ملت باید نادیده گرفته بشه؟!
انتخاب مملکت داره میره به سوی دمکراسی پس لطفا چاپ کن
نظرات بینندگان