arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۷۷۴۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

توقف نخستین پرواز موشکی که مدعی 100 بار پرتاب است / نقص فنی پرواز فالکون 9 را به تاخیر انداخت

در شرایطی که شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده بود روز پنجشنبه شاهد پرتاب راکت فالکون9 خواهیم بود، این موضوع به علت نقص فنی به تاریخ جمعه تغییر زمان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در شرایطی که شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده بود روز پنجشنبه شاهد پرتاب راکت فالکون9 خواهیم بود، این موضوع به علت نقص فنی به تاریخ جمعه تغییر زمان داد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،به نظر می رسد نخستن تلاش شرکت ایلان ماسک برای ارسال موشکی که برای 100 بار پرواز  طراحی شده موفقیت آمیز نبوده و در نتیجه این آزمایشی یک روز به تاخیر افتاد.

درواقع اسپیس ایکس به راه اندازی نسخه نهایی "بلاک 5" موشک فالکون 9 بسیار نزدیک بود، اما این مأموریت تا قبل از ظهر روز جمعه(به وقت محلی) به تاخیر افتاده است.

گروه اسپیس ایکس در توجیه این اتفاق در قالب یک پست توییتری توضیح داده اند که : "فقط یک دقیقه قبل از بروزرسانی سیستم پرتاب یعنی در ساعت 5:47 بعد از ظهر بود که  بات کامپیوتر پس از ورود به حالت راه اندازی خود، بلافاصله قطع شد. ما هنوز منتظر هستیم تا علت را بیابیم، اما چنین خطایی حفاظتی است و غیر عادی نیست."


این موشک برای انتقال ماهواره "Bangabandhu-1" ،به عنوان اولین ماهواره بنگلادش، به مدار مرکز فضایی کندی در فلوریدا وابسته است.

بلاک 5 نشان دهنده مجموعه ای از آخرین تلاش ها برای ارتقاء سیستم راه اندازی موشکی است که مدیر عامل شرکت یعنی ایلان ماسک مدعی شده تا 100 بار پرواز می کند.
پیش از راه اندازی این پرواز،ماسک در یک تماس تلفنی با خبرنگاران گفت که او تحت تأثیر قرار گرفته و موشک های اوربیتال به اندازه کافی  سخت هستند، اما تا بیش از 100 بار پرواز می کنند.

این که آیا ادعای تا 100 بار پرواز حقیقت دارد تاپیش از نخستین پرواز آزمایشی نامشخص است. 

نظرات بینندگان