arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
نتایج غیررسمی انتخابات عراق؛

پیشتازی ائتلاف «العبادی»؛ لیست «مقتدی صدر» در رتبه دوم / لیست‌های «هادی العامری» و «نوری المالکی» سوم و چهارم هستند / صدرنشینی ائتلاف «ایاد علاوی» در 4 استان سنی‌نشین

نتایج غیررسمی انتخابات مجلس عراق از پیشتازی ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر این کشور حکایت دارد. با این وجود این منبع افزود: هنوز زود است تعداد کرسی‌هایی که هر ائتلاف به دست آورده مشخص شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشتازی ائتلاف «العبادی»؛ لیست «مقتدی صدر» در رتبه دوم / لیست‌های «هادی العامری» و «نوری المالکی» سوم و چهارم هستند / صدرنشینی ائتلاف «ایاد علاوی» در 4 استان سنی‌نشین

نتایج غیررسمی انتخابات مجلس عراق از پیشتازی ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر این کشور حکایت دارد.

به گزارش «انتخاب»، حسین عادلی سخنگوی ائتلاف النصر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ضمن تائید این خبر گفت: نتایج نهایی عصر امروز اعلام خواهد شد.

همچنین به گزارش سما نیوز، بر اساس نتایج اولیه غیر رسمی ائتلاف نصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر عراق و لیست سائرون به رهبری مقتدا صدر در انتخابات پارلمانی این کشور پیشتاز هستند.

بر اساس این نتایج اولیه و غیر رسمی ائتلاف العبادی در استانهای نینوا، صلاح الدین والانبار پیشتاز است و لیست سائرون نتایج مراکز اخذ رأی در شهرهای جنوب را در دست دارد. لیستهای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری نیز در رتبه های بعدی هستند.

پیشتر شبکه العالم گزارش داده بود که شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی به ترتیب ائتلاف های النصر (به ریاست حیدر العبادی)؛ الفتح (به ریاست هادی العامری)، سائرون (وابسته به مقتدی صدر) و دولت قانون (به ریاست نوری المالکی) در استان بصره خبر می دهند. در استان نینوی نیز ائتلاف «نینوی هویتنا» و «النصر» به ترتیب پیشتاز هستند.

همچنین روزنامه القدس العربی به نقل از یک منبع کمیسیون انتخابات عراق گزارش داد: طبق نتایج اولیه غیررسمی انتخابات عراق، تاکنون ائتلاف النصر پیشتاز است. این ائتلاف نتایج چشمگیری در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار داشته است. بعد از آن ائتلاف سائرون در رتبه دوم، لیست "الفتح" در رتبه سوم قرار دارند در حالی که ائتلاف دولة قانون وابسته به نوری مالکی در رتبه چهارم قرار گرفته است.

طبق نتایج غیررسمی اولیه، ائتلاف الوطنیه وابسته به ایاد علاوی از مجموع ۱۸ استان عراق در چهار استان سنی نشین پیشتاز است. ایاد علاوی از برجسته‌ترین مخالفان جنجالی در بغداد است.

در کردستان عراق نیز لیست "الجیل الجدید" بر فراکسیون‌های سیاسی دیگر نظیر تغییر،‌ جنبش دموکراسی و عدالت به رهبری برهم صالح در اربیل و کرکوک پیشی گرفته است. در حالی که دو حزب اصلی یعنی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و حزب دموکرات کردستان عراق همچنان جایگاه خود را در صدر حفظ کرده‌اند.

قرار است نتایج انتخابات ظرف دو روز آینده اعلام شوند.

نظرات بینندگان