arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

وزارت خارجه آمریکا: پمپئو درباره ایران با همتایان اروپایی صحبت کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در روزهای اخیر در مورد ایران با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود صحبت کرده است. بر این اساس، پمپئو می گوید: آمریکا و متحدان اروپاییش در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه منافع مشترک قوی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور در روزهای اخیر در مورد ایران با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی خود صحبت کرده است.

به گزارش ایرنا، «هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شد، گفت: پمپئو در روزهای گذشته با [ژان ایو] لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه، [بوریس] جانسون وزیر امور خارجه انگلیس و [هایکو] ماس وزیر امور خارجه آلمان صحبت کرده است.
وی به ادعای پمپئو مبنی بر اینکه «آمریکا و متحدان اروپاییش در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه منافع مشترک قوی دارند.»اشاره کرد و افزود: وزیرامور خارجه بر کارهای خوبی که طی ماه های گذشته برای مقابله با تهدیدهای مشترک داشته ایم، تاکید کرد و گفت که او امیدوار است همکاری های مستحکم خود ادامه داده و به جلو حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی است که وزرای خارجه ایران، فرانسه، انگلیس و آلمان و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی آمریکا امروز سه شنبه در بروکسل دیدار می کنند.
این مقام ها در این دیدار درباره برجام و راه های ادامه همکاری تجاری شرکت های اروپایی با ایران صحبت خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه گذشته از برجام خارج شد. کشورهای اروپایی گفته اند که بدون آمریکا نیز به این توافق پایبند می مانند.

نظرات بینندگان