arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

پوتین: سلاح‌های هسته‌ای جدید روسیه تا چندین دهه امنیت ما را تضمین می‌کنند

رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقام‌های ارشد نظامی این کشور گفت، تسلیحات جدید روسیه از جمله یک مجموعه از سلاح‌های هسته‌ای جدید امنیت این کشور را برای چندین دهه آینده تضمین خواهد کرد. این سلاح‌ها شامل یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، یک موشک کروز هسته‌ای با برد جهانی و یک شبه زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمله به تاسیسات ساحلی با استفاده از کلاهک هسته‌ای بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقام‌های ارشد نظامی این کشور گفت، تسلیحات جدید روسیه از جمله یک مجموعه از سلاح‌های هسته‌ای جدید امنیت این کشور را برای چندین دهه آینده تضمین خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولادیمیر پوتین در اظهاراتی در جریان این نشست که در سوچی برگزار شد،‌ گفت: سلاح‌های جدیدی که در سال جاری میلادی رونمایی کردیم به میزان چشمگیری قابلیت‌های نظامی روسیه را افزایش داده و "یک توازن راهبردی را برای چند دهه تضمین خواهد کرد".

رئیس‌جمهور روسیه در ماه مارس اقدام به معرفی یک مجموعه از سلاح‌های مختلف از جمله تسلیحات هسته‌ای جدید کشورش کرد که به گفته او به هیچ وجه قابل رهگیری از سوی سامانه‌های دفاع موشکی نیستند.

این سلاح‌ها شامل یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، یک موشک کروز هسته‌ای با برد جهانی و یک شبه زیردریایی بدون سرنشین با قابلیت حمله به تاسیسات ساحلی با استفاده از کلاهک هسته‌ای بودند.

پوتین در نشست با مقام‌های نظامی روسیه گفت: توسعه تسلیحات همچنان یک اولویت اصلی روسیه باقی خواهد ماند.

او همچنین به یکسری سیستم‌های تسلیحاتی قدرتمند دیگر روسیه از جمله سیستم دفاع هوایی و موشکی S-500 که گفته شده قابلیت خنثی سازی اهداف در فضا را نیز دارد،‌ اشاره کرد.

پوتین خاطر نشان کرد که باید به زرادخانه راهبردی هسته‌ای روسیه مجموعه‌های موشک‌های بالستیک قاره پیمای جدید یارس اضافه شود و این موشک‌ها جایگزین موشک‌های قدیمی‌تر توپول شوند.

در عین حال سلاح‌های جدید روسیه شامل بمب‌افکن‌های راهبردی Tu-160 و Tu-90 که مجهز به موشک‌های کروز دوربرد می‌باشند و همچنین زیردریایی‌های هسته‌ای کلاس بوری و مجهز به موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای هسته‌ای می‌شوند.

پوتین گفت: نیروی دریایی روسیه کشتی‌های جنگی بیشتری مسلح به موشک‌های کروز کالیبر که در جریان جنگ در سوریه آزمایش شدند، به کار خواهد گرفت.

همچنین پوتین اظهار کرد که ارتش روسیه یک مجموعه از خودروهای زرهی جدید از جمله تانک‌های فوق مدرن آرماتا را نیز دریافت خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: 14 یگان موشکی روسیه قرار است سیستم‌های موشکی قاره پیمای یارس را به زودی به منظور جایگزینی سیستم‌های قدیمی توپول دریافت کند.

این در حالی است که پوتین چندی پیش گفته بود که خواهان یک رقابت تسلیحاتی نیست. او اما در عین حال هشدار داده بود که کشورش نسل جدیدی از سلاح‌های "شکست ناپذیر" برای محافظت از خودش در اختیار گرفته است.

پوتین در این اجلاس گفت: طی سال جاری میلادی بخش هوایی زرادخانه هسته‌ای روسیه قرار است بمب‌افکن‌های مدرن Tu-160 و Tu-90 مجهز به موشک‌های دوربرد کروز مدرن از مدل‌های Kh-101 و Kh-102 دریافت کند.

نظرات بینندگان