arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

حشرات رباتیک در راهند / استفاده از انرژی لیزری / برخورداری از بال های مینیاتوری

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، نوعی ربات هوشمند حشره ای طراحی کرده اند که می واند برای پژوهش های علمی بسیار کاربردی باشد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن، نوعی ربات هوشمند حشره ای طراحی کرده اند که می واند برای پژوهش های علمی بسیار کاربردی باشد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، اگر شاهد قسمت های اخر فصل سوم «سریال آیینه های سیاه» بوده اید، حتما صحنه حمله ربات های زنبوری را به خاطر دارید. ربات هایی که تعداد زیادی از افراد را به قتل می رسانند. 

جالب است که به نظر می رسد ایده های این سریال یک به یک در حال تحقق هستند. درواقع پس از ان که ایده مدرسه های امتیازدهی در چین اجرایی شد، این بار نوبت به ایالات متحده رسیده تا ربات های حشره ای را رونمایی کند.

این ربات های هوشمند که توسط مهندسین دانشگاه واشنگتن طراحی شده اند، نخستین حشرات بی سیم پروازی و رباتیک هستند که با نام « RoboFly 23 »  در کنفرانس بین المللی رباتیک و اتوماسیون در  استرالیا رونمایی می شوند.

پیش از این نیز این شرکت RoboBee را ایجاد کرد،رباتی که می توانست پرواز کند اما با سیم به زمین متصل بود . در این ربات بال های مینیاتوری بسیار مهم بودند . با این وجود ربات جدیدتر کمی سنگینتر از ربات قبلی است.این ربات با کمک انرژی لیزری ساطع شده از خورشید پرواز می کند و قادر است در یک مدار مشخص حرکت کند.

  شیام گولاکوتا،  استاد دانشکده علوم و مهندسی کامپیوتر پل جی. آلن در این خصوص می گوید این روش کارامد ترین روش انتقال انرژی به ربات بدونف افزایش وزن آن است. باید دید این ربات در بلند مدت چگونه می تواند در بازار فناوری مورد توجه قرار گیرد. 

نظر شما چیست ؟ آیا با وجود ربات های حشره ای زندگی ما شهروندان عادی در خطر قرار می گیرد؟ 

نظرات بینندگان