arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

مسافران دروغگو شناسایی می شوند / استفاده از هوش مصنوعی در فرودگاه ها / 80 درصد ضریب اطمینان

سیستم هوش مصنوعی به زودی امکان شناسایی مسافران دروغگو را امکان پذیر می کند. این موضوعی است که می تواند برای دستگیری مجرمین در مرزها بسیار موثر باشد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیستم هوش مصنوعی به زودی امکان شناسایی مسافران دروغگو را امکان پذیر می کند. این موضوعی است که می تواند برای دستگیری مجرمین در مرزها بسیار موثر باشد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، از این پس،ماموران حاضر در مرزها می توانند به راحتی تشخیص دهند که مسافری که قصد عبور از مرزها را دارد دروغ می گوید و یا در حال گفتن حقیقت است.

اما این سیستم هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟ احتمالا مکانیزم اصلی این سیستم به این شکل است که ماموران از مسافران تعدادی سوال مشخص می پرسند و سپس با کمک فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی متوجه می شوند که آیا افراد دروغ می گویند یا پاسخ صادقانه می دهند.

بنابراین طی چند سال آینده  اگر در فرودگاه و یا در حال عبور از مرز باشید، باید خود را برای پاسخدهی به تعدادی از سوالات خسته کننده که توسط هوش مصنوعی مطرح می شود آماده کنید. 

بر اساس گزارش های جدید دنیای فناوری، کشورهای ایالات متحده، کانادا، و اعضای اتحادیه اروپا اعلام امادگی کرده اند که از این کیوسک های کامپیوتری حقیقت یاب استفاده کنند.

این جدیدترین روش برای شناسایی مجرمینی است که قصد دارند قانون را فریب داده یا دور بزنند. در شرایطی که طی یک دهه گذشته، آمار استفاده از فناوری های تشخیص چهره روند صعودی داشته، به نظر می رسد طی سال های اینده شاهد فناوری های امنیتی سرسخت تری در سطح فرودگاه ها خواهیم بود. 

احتمالا یک افسر در کنار سیستم هایی مشابه با دستیارهای صوتی سیری یا گوگل نشسته و به بررسی پاسخ های احتمالی افراد می پردازند.

یک حدس ثانویه این است که شاید از برخی از تصاویر نیز برای بررسی دروغ سنجی افراد استفاده شود. سپس مجموعه این اطلاعات با حرکات چشم، تغییرات صدا و حالات صورت ترکیب شده و نشان می دهد فرد دروغگو است یا خیر.

آزمایش های اولیه نشان می دهند این تکنولوژی تا 80 درصد دقیق است.بنابراین احتمالا از این پس فریب دادن مامورین مرزی بسیار سخت خواهد بود. این در حالی است که در تکنولوژی های نیمه انسانی ( که در آن ها انسان ها با کمک تکنولوژی به ارزیابی می پردازند) ضریب خطا بین 54 تا 60 درصد است. 

وزارت امنیت ملی ایالات متحده روند تحقیق روی سیستم های مرزی مجازی را از حدود 6 سال پیش اغاز کرد و این روزها این سیستم به لطف پژوهشگرانی از دانشگاه آریزونا، به مرحله اجرایی درامده است. دونالد ترامپ نیز 223 میلیون دلار را صرف  "زیرساخت های پراهمیت، پیشرفت های امنیتی و تامین امنیت مرزی" کرده است . 

 

نظرات بینندگان